  • 1. Data: 2011-03-17 23:17:24
    Temat: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Kupiłem półtora miecha temu Win XP.
    http://allegro.pl/ms-windows-xp-home-edition-pl-oem-
    fv-sp3-1pak-i1433248829.html
    Byłem dzisiaj z kompem u znajomego (tym, na którym zainstalowałem - i o czym
    pisałem na pręgu - Malinową Mandarynkę) powymieniać parę bebechów. Wziąłem
    przesyłkę z nośnikiem aby sprawdzić, czy na ww. konfiguracji ruszy
    instalator Windows.

    No i wkurwiłem się niemożliwie. Wydawało mi się, że za trzy stówy kupuje się
    u nas legalny system (tyle mniej więcej płaciłem w sklepie parę lat temu za
    oikspeki do firmy). Jednak chyba jest inaczej.
    Dzisiaj dopiero dokładniej przyjrzałem się przesyłce (wcześniej tylko
    wysunąłem i schowałem do koperty; szybki rzut oka, wydawało się ok). Płyta
    bdb, ale nie idealna, hologram odklejany, przyklejony do kawałka
    silikonowego papieru. Wszystko wyszło dopiero po dokładniejszych
    oględzinach. Znajomy powiedział, że system zapewne się zarejestruje w MS,
    ale nie przejdzie dokładniejszej weryfikacji.
    Jak skurwysynowi zrobić "dobrze"? Nie mam zamiaru iść z nim na żadne
    układziki typu zwrot kasy + pozytywny koment.
    A może, do chuja wacława, mylę się ja i znajomy?

    Wkurwiony,

    Koziołek

  • 2. Data: 2011-03-17 23:24:49
    Temat: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-18 00:17, Koziołek pisze:

    > Jak skurwysynowi zrobić "dobrze"? Nie mam zamiaru iść z nim na żadne
    > układziki typu zwrot kasy + pozytywny koment.

    Zadzwoń na infolinie M$ i tam zapytaj.
    AFAIR kiedyś wymieniali nieodpłatnie takie podróbki (jeśli to podróbka)
    na oryginały, a sprzedawcy "dobrze" robili już oni sami.

  • 3. Data: 2011-03-17 23:27:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/17/2011 6:24 PM, Tomasz Pyra wrote:

    > Zadzwoń na infolinie M$ i tam zapytaj.
    > AFAIR kiedyś wymieniali nieodpłatnie takie podróbki (jeśli to podróbka)
    > na oryginały, a sprzedawcy "dobrze" robili już oni sami.

    dokładnie.
    jak sie nie rejestruje to ładnie wypisuje gdzie należy zadzwonić, żeby
    się zarejestrował.

    sie dzwoni, sie mówi skąd się kupiło, a resztą oni się zajmą.

  • 4. Data: 2011-03-17 23:32:17
    Od: "tester" <t...@o...pl>

    > Kupiłem półtora miecha temu Win XP.
    > http://allegro.pl/ms-windows-xp-home-edition-pl-oem-
    fv-sp3-1pak-i1433248829.html

    Może Teresa pomoże?

  • 5. Data: 2011-03-17 23:47:06
    Od: Marcin Balcerzak <k...@o...pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 00:17:24 +0100, Koziołek wrote:

> [...]
    > układziki typu zwrot kasy + pozytywny koment.
    > A może, do chuja wacława, mylę się ja i znajomy?

    Chyba Alces alces :)

    Dokładnie Ci na pytanie nie odpowiem, ale:
    1) Nie kupować na allegro od nikogo kto w opisie robi literówki bądź błędy
    ortograficzne.
    2) Windows OEM kupować tylko od partnerów Microsoftu. Dostajesz wtedy
    płytkę w zapieczętowanym oryginalnie opakowaniu (bądź ściągasz sobie i
    dostajesz klucz i nalepkę na kompa).
    3) Nieautoryzowane handlowanie OEMami, zwłaszcza "używanymi" powinno
    zainteresować Microsoft i możliwe, że nawet byliby skłonni zapłacić za
    informacje :)

    PS: Ustawiaj FUT. Odpowiem bez dodawania tego, ale pójdzie na 2 grupy przez
    to.

    --
    Marcin Balcerzak

  • 6. Data: 2011-03-18 06:34:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.03.2011 00:47, Marcin Balcerzak pisze:

    > 3) Nieautoryzowane handlowanie OEMami, zwłaszcza "używanymi" powinno
    > zainteresować Microsoft i możliwe, że nawet byliby skłonni zapłacić za
    > informacje :)

    Co innego informowanie o kradzieży czy fałszywkach... ale donosić o tym,
    że ktoś sprzedaje legalnie kupiony egzemplarz programu może tylko
    pie*.*ny kapuś.

  • 7. Data: 2011-03-18 08:08:30
    Od: MW <w...@g...pl>

    W dniu 2011-03-18 07:34, Andrzej Lawa pisze:

    > Co innego informowanie o kradzieży czy fałszywkach... ale donosić o tym,
    > że ktoś sprzedaje legalnie kupiony egzemplarz programu może tylko
    > pie*.*ny kapuś.

    Zbyt uogólniasz.
    Licencja OEM dopuszcza odsprzedanie pod warunkiem że odbędzie się ono
    wraz z komputerem na którym zostało pierwotnie zainstalowane. Jeżeli
    "cfaniaczek" kupił OEM'ki XP rok temu a teraz przesiada się na Win7 i
    sprzedaje samo oprogramowania to łamie postanowienia licencyjne i
    powinien dostać po 4literach.

    p,M

  • 8. Data: 2011-03-18 08:19:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.03.2011 09:08, MW pisze:

> [...]
    > "cfaniaczek" kupił OEM'ki XP rok temu a teraz przesiada się na Win7 i
    > sprzedaje samo oprogramowania to łamie postanowienia licencyjne i

    Nie, nie powinien. Primo: jest to umowa cywilna. Secundo: w moim (i nie
    tylko) odczuciu jest ona sprzeczna z zasadami współżycia społecznego.

    Dlaczego za jeden egzemplarz towaru następny użytkownik miałby znowu
    płacić? Pomijam taki detal, że teraz mogą być już problemy z nabyciem
    "nowego" XP.

    Równie dobrze "licencja" książki mogłaby wymagać zniszczenia jej po
    przeczytaniu i zakazywać odsprzedawania jej następnemu czytelnikowi.

    Po 4 literach powinny dostać te wszystkie pazerne, złodziejskie korporacje.

  • 9. Data: 2011-03-18 08:34:31
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Od dzisiaj macie tytułowaćś mnie - witek, władca płomieni!

    > dokładnie.
    > jak sie nie rejestruje to ładnie wypisuje gdzie należy zadzwonić, żeby
    > się zarejestrował.
    >
    > sie dzwoni, sie mówi skąd się kupiło, a resztą oni się zajmą.

    I pewnie powiedzą 'obecna forma licencjonowania OEM nie zezwala na
    instalację produktów OEM na komputerach budowanych hobbystycznie
    na własny użytek. Prosimy o zakup pełnej wersji windows bla bla bla...'

    Sławek
    --
    ________ cout << "Pali się drugi silnik\n"; //opis sytuacji i
    _/ __/ __/ cout << "Nie ma szans ratunku \n"; //niech się modlą (Symfonia C++)

  • 10. Data: 2011-03-18 08:41:19
    Od: "Mariusz Wozniak" <mariusz@xanth_eu_.org>

    Użytkownik "MW" <w...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Licencja OEM dopuszcza odsprzedanie pod warunkiem że odbędzie się ono
    > wraz z komputerem na którym zostało pierwotnie zainstalowane.

    Dlaczego sadzisz, ze licencja stoi ponad polskim prawem? Przeczytaj artykul 51
    prawa autorskiego.

    X.