  • 1. Data: 2003-08-11 15:52:48
    Temat: CD piracki czy nie
    Od: "szaradii" <s...@p...onet.pl>

    cześć
    trzy pytanka
    1. czy nagrana płyta audio jako składanka jest nielegalną płytą ?
    2. czy jest prawdą że można posiadać kopię CD gdy ma się oryginał ?
    3. i jak to się ma do
    używania takich płyt w samochodzie przekraczającym granicę polsko-niemiecką
    wybieram się na wakacje samochodem do Niemiec i chciałbym wiedzieć czy coś
    za to grozi
    dzięki pozd

  • 2. Data: 2003-08-11 17:46:18
    Temat: Re: CD piracki czy nie
    Od: "div" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

> [...]
    polsko-niemiecką
    > wybieram się na wakacje samochodem do Niemiec i chciałbym wiedzieć czy coś

    przylacze sie do tematu z pytaniem:
    mam oryginalna gierke i qmpel chce ja pozyczyc a ze boje sie aby jej nie
    porysowal czy moge mu ja nagrac na CDRW i zastrzezeniem ze tenze CDRW wraca
    do mnie za tydzien ? czy jesli mu nagram na taki nosnik i pozycze to robie
    cos nielegalnego?

    pozdr

  • 3. Data: 2003-08-11 18:14:50
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "div" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl> napisał w
    wiadomości news:bh8kov$ev3$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    wraca
    > do mnie za tydzien ? czy jesli mu nagram na taki nosnik i pozycze to robie

    Wszystkie te działania moim zdaniem mieszcza się w zakresie tzw.
    dozzwolonego użytku własnego. Ale uwaga - zbieraja się ciemne chmury i
    Komisja smaży nową Dyrektywe IPR pod presją wielkich koncernów, która może
    bardzo tu namieszać.

    Pzodrawiam

    --
    Depi.

  • 4. Data: 2003-08-11 18:31:36
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:

> [...]
    /.../

    >Wszystkie te działania moim zdaniem mieszcza się w zakresie tzw.
    >dozzwolonego użytku własnego.

    Nie wszystkie bo dozwolony użytek własny nie dotyczy programów komputerowych.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2003-08-11 20:08:37
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik div <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:bh8kov$ev3$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    wraca
    > do mnie za tydzien ? czy jesli mu nagram na taki nosnik i pozycze to robie

    Samo pożyczenie gierki jest moim zdaniem niezgodne z prawem, no chyba, że
    posiadasz licencję na kilka stanowisk...

  • 6. Data: 2003-08-11 20:25:40
    Od: "szaradii" <s...@p...onet.pl>

    ok ok a co z odpowiedzią na pierwszy post ??

  • 7. Data: 2003-08-11 20:38:35
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <bh8t2g$oql$1@atlantis.news.tpi.pl> corner napisał(a):

    > Samo pożyczenie gierki jest moim zdaniem niezgodne z prawem, no chyba, że
    > posiadasz licencję na kilka stanowisk...

    Licencje, to musialby miec w przypadku prowadzenia wypozyczalni.
    Zaplacil za "prawo uzywania", ale nigdzie nie ma, ze osobiscie. Wiec ja
    uwazam, ze moze "zbyc" to prawo lub uzyczyc. Uzywa "Ktos", nie uzywa
    "On". "Licencja na kilka stanowisk" dotyczy "jednoczesnego" uzywania.
    Dodatkowo, jesli "licencja" jest w ktoryms punkcie niezgodna z polskim
    prawem, jest (co najmniej w tym punkcie) niewazna. Ponadto (co jest
    utopia, ale dlaczego nikt o to nie walczy:) skoro w sklepie powiedzieli
    mi, ze _sprzedaja_mi_XXXX_ to z jakiej racji po rozpakowaniu produktu
    okazuje sie, ze nie do konca. Jesli ktos naruszyl prawa "producenta" to
    raczej sprzedawca, niech wiec placi. Co bys zrobil z karteczka
    znaleziona w "ofoliowanym chlebie" ktory _kupiles_, a na ktorej by
    stalo:
    Licencja Uzycia Chleba z Piekarni Malomieka
    uzytkownik otrzymuje prawo osobistego zjedzenia polowy chleba, druga polowe musi
    dostarczyc (tu wskazana stajnia)
    w przypadku checi poczestowania kogos (imprezy, przyjecia) wymagane jest
    wykupienie dodatkowej licencji wielostanowiskowej
    ?
    Uwazal bys ja za obowiazujaca?
    pozdrawiam Andrzej

    begin 777 oszolom_virus
    ;):)))

  • 8. Data: 2003-08-12 00:36:29
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bh8kov$ev3$1@atlantis.news.tpi.pl>, div wrote:
> [...]
    > do mnie za tydzien ? czy jesli mu nagram na taki nosnik i pozycze to robie

    Formalnie tak *), bo zapewne licencja na tę…gierkę™nie obejmuje jej
    wypożyczania (nic to, że nieodpłatnego). Jedną kopię™wolno ci zrobić. A w
    praktyce to trudno chyba będzie kogoś ścigać że swoją kopię przechowuje u
    kolegi.

    * tu z zastrzeżeniem do wciąż otwartej sprawy czy łamanie licencji to
    łamanie prawa czy tylko naruszenie umowy cywilno-prawnej.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-08-12 00:44:24
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bh8e6v$9ae$1@nemesis.news.tpi.pl>, szaradii wrote:
    > 1. czy nagrana płyta audio jako składanka jest nielegalną płytą ?
    > 2. czy jest prawdą że można posiadać kopię CD gdy ma się oryginał ?

    No to pewnie podchodzi pod dozwolony użytek.

> [...]
    > wybieram się na wakacje samochodem do Niemiec i chciałbym wiedzieć czy coś

    Tzn. ze strony polskich władz nic ci MZ nie grozi, chyba że byś przegiął z
    ilością takich płyt. Natomiast prawa niemieckiego czy szerzej UE nie znam
    i nie wiem jak wygląda i czy wygląda ich odpowiednik dozwolonego uzytku
    osobistego.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2003-08-12 08:36:23
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    > Formalnie tak *), bo zapewne licencja na tę…gierkę™nie obejmuje jej
    > wypożyczania (nic to, że nieodpłatnego).

    > Jedną kopię™wolno ci zrobić.

    nie wolno , nie zezwala na to licencja