    From: andrzej <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CD piracki czy nie
    Date: Mon, 11 Aug 2003 20:38:35 +0000 (UTC)

    W artykule <bh8t2g$oql$1@atlantis.news.tpi.pl> corner napisał(a):

    > Samo pożyczenie gierki jest moim zdaniem niezgodne z prawem, no chyba, że
    > posiadasz licencję na kilka stanowisk...

    Licencje, to musialby miec w przypadku prowadzenia wypozyczalni.
    Zaplacil za "prawo uzywania", ale nigdzie nie ma, ze osobiscie. Wiec ja
    uwazam, ze moze "zbyc" to prawo lub uzyczyc. Uzywa "Ktos", nie uzywa
    "On". "Licencja na kilka stanowisk" dotyczy "jednoczesnego" uzywania.
    Dodatkowo, jesli "licencja" jest w ktoryms punkcie niezgodna z polskim
    prawem, jest (co najmniej w tym punkcie) niewazna. Ponadto (co jest
    utopia, ale dlaczego nikt o to nie walczy:) skoro w sklepie powiedzieli
    mi, ze _sprzedaja_mi_XXXX_ to z jakiej racji po rozpakowaniu produktu
    okazuje sie, ze nie do konca. Jesli ktos naruszyl prawa "producenta" to
    raczej sprzedawca, niech wiec placi. Co bys zrobil z karteczka
    znaleziona w "ofoliowanym chlebie" ktory _kupiles_, a na ktorej by
    stalo:
    Licencja Uzycia Chleba z Piekarni Malomieka
    uzytkownik otrzymuje prawo osobistego zjedzenia polowy chleba, druga polowe musi
    dostarczyc (tu wskazana stajnia)
    w przypadku checi poczestowania kogos (imprezy, przyjecia) wymagane jest
    wykupienie dodatkowej licencji wielostanowiskowej
    ?
    Uwazal bys ja za obowiazujaca?
    pozdrawiam Andrzej

    begin 777 oszolom_virus