  • 21. Data: 2007-07-11 12:20:14
    Temat: Re: Brudne zagrania Tele2
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    w...@p...onet.pl napisał(a) :

    > art. 385(1, 2) kodeksu cywilnego
    > art. 15 ust. 1 pkt 5 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

    Dzięki.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 22. Data: 2007-07-12 16:58:53
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <000101c7c1ac$ee911650$1204000a@krzysztoc2cee7> Krzysztof Wostal
    napisał(a):

    > W ubiegłym roku w lipcu całkowicie zrezygnowałem z telefonu
    Zrezygnowałeś? Powinieneś "wypowiedzieć" umowę.

    > "Tele2" wciąż mi wysyła faktury za wykonane rozmowy.
    A były takie?

    > Kilkukrotne pisemne rezygnacje z ich usług nie pomagają.
    Mam nadzieję, że miałeś na myśli 'wypowiedzenie', a to wystarczy jeden
    raz+potwierdzenie wysłania :-)

    > Nawet już mnie do firmy windykacyjnej za 20 PLN podali.
    A jest prawomocny wyrok sądu?

    --
    Artur

  • 23. Data: 2007-07-14 20:30:04
    Od: w...@o...eu (Krzysztof Wostal)

    Od: "Artur Golański" <A...@w...net.pl>
    >W artykule <000101c7c1ac$ee911650$1204000a@krzysztoc2cee7> Krzysztof Wostal

    > Zrezygnowałeś? Powinieneś "wypowiedzieć" umowę.

    Wypowiedziałem telefonicznie i listownie.
    Mam potwierdzenie wysłania listu poleconego.

    > A były takie?

    Gdzie tam. Od 31 lipca ubiegłego roku telefonu stacjonarnego po prostu nie
    mam.

    > A jest prawomocny wyrok sądu?

    Gdzie tam. Jakaś Warszawska firma windykacyjna, której nazwy nie pamiętam, a
    sprawdzić nie mogę w tej chwili, bo dokumenty w pracy trzymam, ciągle mnie
    monituje o te 20 PLN za fakturę ze stycznia bieżącego roku za niby wykonane
    rozmowy.
    Krzysztof - jak zawsze pozdrawiający.

  • 24. Data: 2007-07-19 06:42:47
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <000901c7c655$b359b8f0$1204000a@krzysztoc2cee7> Krzysztof Wostal
    napisał(a):

    > monituje o te 20 PLN za fakturę ze stycznia bieżącego roku
    Czyli robią to bezprawnie. Możesz albo ich ignorować, jeśli przysyłają
    drogą pocztową lub zabawiać się z nimi, aż sie im znudzi w kotka i
    myszkę jeśli dzwonią (obiecywać, że zapłacisz, przeciągać rozmowę, pytać
    o numer ich konta, adres i inne bzdury).

    --
    Artur

  • 25. Data: 2007-07-19 07:07:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2007 06:42:47 +0000, Artur Golański napisał(a):

> [...]
    > myszkę jeśli dzwonią (obiecywać, że zapłacisz, przeciągać rozmowę, pytać
    > o numer ich konta, adres i inne bzdury).

    ... a oni to nagrają i będą mieli niezły dowód, że uznałeś istnienie
    zobowiązania.

  • 26. Data: 2007-07-25 10:21:19
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:f6rigf$1p4$2@nemesis.news.tpi.pl,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> typed:

    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:f6rav4$rp9$1@opal.futuro.pl...
    >
    > Takie oswiadczenie woli wyrażone nie ma żadnego znaczenia prawnego.
    > Gdyby było inaczej przesłał bym Ci informację, że podpisując się pod
    > pokwitowaniem jej doręczenia wyrażasz zgodę na podarowanie mi swojego
    > samochodu.

    Umowa jest zawierana telefonicznie.

    --
    tbr

  • 27. Data: 2007-07-25 20:36:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tiber" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Umowa jest zawierana telefonicznie.

    Tu już można by prędzej się zgodzić. Tyle, że z tego co pamiętam prawo
    telekomunikacyjne wymaga formy pisemnej. Rozmowa telefoniczna takiej formy
    nie ma. Ale nie mam pod ręką ustawy. Jakby forma pisemna nie była wymagana,
    to by sobie wysyłaniem umowy głowy nie zawracali.

  • 28. Data: 2007-07-25 21:07:12
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:f88chg$e8d$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> typed:

> [...]
    > formy nie ma. Ale nie mam pod ręką ustawy. Jakby forma pisemna nie
    > była wymagana, to by sobie wysyłaniem umowy głowy nie zawracali.

    Tak.

    WLR - FINALIZACJA ROZMOWY [ZAWARCIE UMOWY PRZEZ TELEFON]
    (...)
    "1.1.4. W związku z zawarciem umowy, TELE2 skieruje do Pana/i w
    przeciągu 3 dni roboczych przesyłkę kurierską, która zawierała będzie
    zlecenie preselekcji i zamówienie na abonament, które stanowić będzię
    odrębny dokument znajdujący się na odwrocie przesyłki; zwracam Pana/Pani
    uwagę, że dokument ten nie stanowi zwrotnego potwierdzenia odbioru
    przesyłki."

    --
    tbr

  • 29. Data: 2007-07-25 21:23:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > odrębny dokument znajdujący się na odwrocie przesyłki; zwracam Pana/Pani
    > uwagę, że dokument ten nie stanowi zwrotnego potwierdzenia odbioru

    I z tego niby ma wynikać pisemna forma zawarcia umowy? Cieniutko to widzę.
    Skąd pewność, że odbierający był rozmówcą?

  • 30. Data: 2007-07-25 21:57:01
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:f88f1j$32r$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> typed:

    > I z tego niby ma wynikać pisemna forma zawarcia umowy?

    Tak stoi w piśmie. W zasadzie nie mnie to oceniać.

    > Cieniutko to
    > widzę. Skąd pewność, że odbierający był rozmówcą?

    Rozmówcą był właściciel telefonu, przynajmniej w teorii. I pewnie kurier
    sprawdza czy dane są identyczne.

    --
    tbr