  • 1. Data: 2003-07-13 23:37:43
    Temat: Bron hukowa kal. 9 mm - bez zezwolenia?
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    Spotkalem sie z oferta sprzedazy wysylkowej "pistoletow startowych na
    amunicje centralnego zaplonu 9 mm PA - bez zezwolenia).
    Jak to sie ma do obowiazujacych przepisow?
    Z tresci ustawy o broni i amuniicji (mam tekst z 1999 roku) wynika, ze bron
    hukowa moze byc sprzedawana bez zezwolenia jedynie wowczas, gdy jej kaliber
    nie jest wiekszy niż 6 mm (co jakby wymusza takze stosowanie amunicji
    bocznego zaplonu).
    Czy byly jakies zmiany w tej ustawie, dopuszczajace posiadanie bez
    zezwolenia broni hukowej o kalibrze 9 mm?

  • 2. Data: 2003-07-19 08:04:30
    Temat: Re: Bron hukowa kal. 9 mm - bez zezwolenia?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "lammed" <l...@p...onet.pl> napisał:

> [...]

    >hukowa moze byc sprzedawana bez zezwolenia jedynie wowczas, gdy jej kaliber
    1. broń alarmowa (nie: 'hukowa')
    2. w ustawie zapisano: nie wymaga się powolenia na posiadanie tej
    broni (art. 11 pkt. 5), a nie sprzedawanie :-)

    >Czy byly jakies zmiany w tej ustawie, dopuszczajace posiadanie bez
    >zezwolenia broni hukowej o kalibrze 9 mm?
    Zmieniono (Dz. U. Nr 52, poz. 451 z 2003 r.)
    w art.11 tylko pkt 1,7 i 8. Punkt 5 pozostał bez zmian.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2003-08-07 20:26:50
    Temat: Bron hukowa kal. 9 mm - jednak zezwolenie?
    Od: "rollo_tomasi" <r...@W...onet.pl>

    Dlugo szperalem na ten temat i jestem zdania, ze firma Kragal (Umarex Polska)
    wprowadza klientow w blad, obwieszczejac, ze "na jego posiadanie nie jest
    potrzebne pozwolenie". Jestem po dlugich dialogach mailowych z prezesem
    Kragala; facet uparcie obstaje przy tezie, ze w SWW (systematyczny spis
    wyrobow) sprzet ten klasyfikowany jest jako urzadzenie alarmowe. Rzekomo tez
    ludzie, u ktorych stwierdzono posiadanie tych urzadzen i ktorym, z oczywistych
    powodow przedstawiono odpowiedni zarzut, skladali odwolania i wygrywali. W
    swietle rozmow z pracownikami wydz. pozwolen KM Policji w miescie, w ktorym
    mieszkam, a takze wiedzy wlasnej uwazam, ze posiadanie tego sprzetu, bez
    pozwolenia, ktorego sie nie uzyska, jako, ze m.in. Kragal nie prowadzi
    rejestracji kupujacego, broni nie oddaje sie na przestrzelanie w KP itp. jest
    sprzeczne z postanowieniami Ustawy. Pisze on, m.in. (cytuje):

    "Urządzenia startowe / nie mylić z bronią alarmowa gazowa/ nie są bronią.
    1. Są wymienione w SWW jako odrębny sprzęt sportowy a nie sklasyfikowane jak
    grupa broni.
    2. Nie spełniają warunków stawianych broni, a fakt ich nieprzepisowego użycia
    np. do odstrzelenia amunicji np. tzw. gazowej / przeróbka na broń gazową/ lub
    odstrzelenie racy poprzez zamocowanie nasadki / przeróbka na broń alarmową/
    stanowi przeróbkę broni i w tym momencie jest karane sądownie.
    3. W powyższym temacie posiadamy już stosowne wyroki Sądu naczelnego / dot.
    nasadki. Oraz sadu apelacyjnego, iż urządzenia nie są bronią i nie są
    niebezpieczne dla życia i zdrowia, jeżeli będą prawidłowo użytkowane.
    4. Od 5 lat sprzedajemy na rynku Polskim w/w urządzenia bez żadnych problemów.
    W Pana dalszym wyjaśnieniu myli Pan pojęcia, skoro broń gazowa to nie alarmowa,
    inne jest pozwolenie na broń do celów ochrony osobistej &#8211; gazowa, a inne do
    celów alarmowych &#8211; proponuję zapoznać się z Ustawą o broni i amunicji z 1999r.
    Nie wprowadzamy też ludzi w błąd pisząc bez zezwolenia. Bo jest zgodne z prawem
    polskim a zwłaszcza unijnym a nadomiar wszystkiego ze stanowiskiem sądów
    Polskich i już kilkunastu Prokuratur.
    W związku z tym jestem mile zdziwiony,że jako obywatel donosi Pan do Policji,
    ale myślę, że może Pan poszukać sobie lepszych wrażeń donosząc do Policji i
    służb bezpieczeństwa na wrogów Państwa a zwłaszcza na obywateli krajów
    arabskich /np,./którzy w myśl Pana myślenia powinni być np. z Al. Kaidy.
    A co do strony internetowej nie zamierzamy jej likwidować, a firma działa od 13
    lat na rynku w zakresie obrotu bronią i amunicja,imporcie transporcie
    materiałów wybuchowych itp."
    Sami widzicie, jak czlowiek traktuje sprawe. Co wy na to?