  • 1. Data: 2003-07-13 23:16:48
    Temat: Rozwód-pomocy
    Od: "Rejestr.pl Team" <w...@r...pl>

    Witam

    Może ktoś pomoże mi bo nie wiem od czego zacząć?

    Chcę rozwieść się z moim mężem. Mieszkamy razem mamy 2dzieci w wieku 12 i 13
    lat.

    Chcę rozwodu bo nie wytrzymuje z nim psychicznie. utrzymanie rodziny spada
    na moje barki bo on nie zobowiązuje się do tego aby znaleźć jakąkolwiek
    pracę. Żadna praca mu nie odpowiada . Pobiera najniższą rente chorobową
    którą cała przeznacza na swoje wydatki-papierosy, paliwo. Rente tą pobiera
    ze wględu na swój stan zdrowia. W mózgu ma narośl która pod wpływem
    zdenerwowania uciska nerwy i w tym momencie mąż traci zdolność prawidłowego
    funkcjonowania. Podczas takiego ataku nie kontroluje się i muszę przed nim
    chować się. Posiada on też prawo jazdy (nie wiem jakim sposobem lekarz wydał
    mu pozytywne zaświadczenie) bo w każdej chwili może dostać ataku i
    spowodować nieszczęście. Trzy dni temu rozwalił następny samochód. Nie wiem
    nawet jakim sposobem. W ogóle nie interesuje się rodziną i jej bytem. Całymi
    dniami nie ma go w domu albo prześpi większość dnia. Nie wytrzymuję z nim
    pod jednym dachem ani fizycznie ani psychicznie. Często mam myśli
    samobójcze, takie życie mnie wykańcza. Proszę pomóżcie mi bo nie wiem co
    robić. Do tego wszystkiego jak wspomnę mu o rozwodzie to grozi mi że mnie
    zabije i nie da mi spokoju. Boję się go coraz bardziej tym bardziej że ma
    skłonności "damskiego boksera". To co opisałam to kropla w morzu bo szkoda
    słów i nerwów. Co mam zrobić żeby uwolnić się od niego i spać spokojnie
    wiedząc że nie stoi za drzwiami z nożem. Od czego zacząć i jakie przysługują
    mi prawa.

    Pozdrawiam

    Zosia

  • 2. Data: 2003-07-14 04:39:51
    Temat: Re: Rozwód-pomocy
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rejestr.pl Team" <w...@r...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    po pierwsze zglos na policje grozby karalne, czyli fakt o tym ze ci grozi
    smiercia, przy okazji najblizszej awantury rowniez zadzwon na policje,
    chodzi o to zeby oni mieli odnotowane u siebie informacje o takich zajsciach

    zloz pozew rozwodowy do sadu, opisujac to wszystko i co tam jeszcze mozesz

    poszukaj w sieci lub pod 913, jes jakas organizacja pomagajaca kobietom w
    podobnych sytuacjach, oni robia to za darmo i napewno doradza ci odpowiednie
    kroki

  • 3. Data: 2003-07-14 05:02:16
    Temat: Odp: Rozwód-pomocy
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Rejestr.pl Team <w...@r...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bespad$hf1$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > słów i nerwów. Co mam zrobić żeby uwolnić się od niego i spać spokojnie
    > wiedząc że nie stoi za drzwiami z nożem. Od czego zacząć i jakie

    pozew o rozwód nalezy wnieść do sądu okregowego/ 3 egz./ , w którego okregu
    małżonkowie ostatnio zamieszkiwali/zamieszkuja .Od pozwu pobiera sie wpis w
    od 30 do 600 zl. , można wnosic o zwolnienie od wpisu przedst.swoją
    sytuacje. w pozwie powinnas wypunktowac swoje żądania tzn.
    1/ o rozwiazanie małżenstwa z wyłącznej winy pozwanego
    2/powierzenie wladzy powódce
    3/zobowiazanie pozwanego do ponoszenia kosztów utrzymania i wychowanie
    małoletniego
    4/np. eksmisja lub uzytkowanie mieszkania w sposób ?
    5/zwolnienie od wpisu
    6/zabezpieczenie alimentow do czasu zakonczenia postepowania
    7/nadanie rygoru natychmiastowej wykonalnosci do pkt.3
    itp.a następnie uzasadnienie w ,ktorym rozwiniecie powyższych pkt.
    pisze sie w 3 egz. dolacza sie dowody na poparcie faktow opisanych w pozwie
    , akt małzenstwa,akty urodzenia dzieci, zaswiadczenie o dochodach itd.

    ponadto w Twoim przypadku jako żona mogłabyś złożyć wniosek o leczenie męza
    równiez do sądu rodzinnego opisujac sytuacje i by go podleczyc w szpitalu na
    podst.ustawy o ochronie zdrowia psychicznego ...pisałam juz kiedys o dwóch
    sposobach takiego umieszczenia tzn. w trybie nagłym wtedy gdy zagraża sobie
    i innym / wzywam karetke /
    lub w trybie wnioskowym tzn.opisanie sytuacji i stanu zdrowia meza
    wnioskujac o leczenie szpitalne

    Sandra

  • 4. Data: 2003-07-14 06:15:28
    Od: "Rejestr.pl Team" <w...@r...pl>

    Dziekuję za szybką odpowiedź.
    Mam jeszcze pytanie czy będę musiała znaleźć mężowi jakieś zastępcze lokum
    czy będę musiała nadal dzielić z nim nasze 4 kąty?

    Zosia

  • 5. Data: 2003-07-14 14:07:37
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > Dziekuję za szybką odpowiedź.
    > Mam jeszcze pytanie czy będę musiała znaleźć mężowi jakieś zastępcze lokum
    > czy będę musiała nadal dzielić z nim nasze 4 kąty?

    z tego co sie orietuje, jezeli jest zameldowany (a pewnie jest), to dopoki
    go nie wymeldujesz, albo on sie nie wyniesie dobrowolnie, ma prawo tam
    mieszkac, a ty masz obowiazek go wpuscic

  • 6. Data: 2003-07-14 20:08:29
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Rejestr.pl Team <w...@r...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bethqp$jrg$...@a...news.tpi.pl...

    > Dziekuję za szybką odpowiedź.
    > Mam jeszcze pytanie czy będę musiała znaleźć mężowi jakieś zastępcze lokum
    > czy będę musiała nadal dzielić z nim nasze 4 kąty?

    w przypadku sądowej eksmisji orzeczonej z powodu znecania sie .nie będziesz
    musiała szukac mu zastępczego lokum jezeli sąd dodatkowo rozstrzygnie o
    sposobie korzystania ze wspolnie zajmowanego mieszkania do czasu np.
    opuszczenia go przez małżonka może szczegółowo określić sposób korzystania
    z niego przez małżonków ...trudno tak powiedziec dosłownie jakie będzie
    końcowe rozstrzygniecie tej sprawy, w dużej mierze zalezy to od zebranego
    materiału dowodowego...

    Sandra