  • 31. Data: 2003-01-30 11:37:31
    Temat: Re: Brednie - o prawie autorskim...
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    i dam tytuł:

    "techniczny świat"

    kto chce wejściówki na wystawę ? :-)))))

  • 32. Data: 2003-01-30 12:25:37
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <038301c2c860$1d501b80$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
    >: Kurcze pomalu. Ale twoje fa q postarm sie umiescic jak najszybciej,
    >: przepraszam za zwłoke ale..... po prostu masa roboty albo jajestem
    >: jakis niezorganizowany :)
    >
    > o to chyba mam to samo :)
    >
    > faqa wrzuciłem do autosendera :-)

    No faktycznie, coś jest :) Zaraz podłącze.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2003-01-30 13:39:10
    Od: "Władysław Jagiełło" <w...@g...pl>

    Nawet jeśli zgodziłbyś się z ich interpretacją - że zdjęcie nie jest
    chronione prawem autorskim (co w odniesieniu do zdjęć publikowanych na
    Twoich stronach jest bzdurą), to od listopada ubiegłego roku obowiązuje
    ustawa o ochronie baz danych. (Dz.U 2001/128/1402). Zdjęcia umieszczone na
    Twoich stronach spełniają przesłanki z ustawy do uznania ich za bazę danych
    (jesli uznać je za nie chronione pr. autorskimi). Przysługują ci więc
    roszczenia z tej ustawy łącznie z odszkodowaniem.

    Swoją drogą moralność prawników powoli sięga dna, nie interesuje ich
    zgodność działania z prawem, a tylko to kto im płaci i co każe udowodnić. O
    moralności już nie wspomnę. Za kasę podpiszą się pod każdą bzdurą.

    Pozdrawaim

    Władysłąw Jagiełło

  • 34. Data: 2003-01-30 13:56:37
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Nawet jeśli zgodziłbyś się z ich interpretacją - że zdjęcie nie jest
    : chronione prawem autorskim (co w odniesieniu do zdjęć publikowanych na
    : Twoich stronach jest bzdurą),

    dość śmiałe sądy - mając na uwadze że nie przytaczasz żadnych argumentów

[...]

    khem, a którą to przesłankę spełniają?

    : Swoją drogą moralność prawników powoli sięga dna, nie interesuje ich
    : zgodność działania z prawem, a tylko to kto im płaci i co każe udowodnić.
    : moralności już nie wspomnę. Za kasę podpiszą się pod każdą bzdurą.

    nie tobie się wypowiadać o moralności innych

  • 35. Data: 2003-01-30 14:25:48
    Od: "Władysław Jagiełło" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Argumenty są na stronach - wystarczy zobaczyć zdjęcia. Każde z nich wymagało
    "iskry bożej" - ustawienia aparatu, dobranie odpowiedniego swiatła, pory
    dnia itd. Są to wszystko elementy twórcze dla fotografii. Trudno wymagać od
    fotografi, żeby tworzyła cos nowego, bo jej naturą jest w pewnym sensie
    odwzorowywanie rzeczywistosci. Pracę autorską widać w ujęciu tematu.

> [...]
    > : (jesli uznać je za nie chronione pr. autorskimi). Przysługują ci więc
    > : roszczenia z tej ustawy łącznie z odszkodowaniem.

    Przesłanki są w ustawie, nie mam czasu ich teraz przepisywać, art. 1 i
    następny z definicjami. Wszystkie opisane tam przesłanki spełniają.

> [...]
    > : moralności już nie wspomnę. Za kasę podpiszą się pod każdą bzdurą.
    >
    > nie tobie się wypowiadać o moralności innych

    Czemu to odmawiasz mi prawa do wypowiadania się o moralnosci? Możesz się
    zgadzać z tym lub nie, tak jak ja z Tobą. Wypowiedzieć się może każdy.
    Poznałem sposób pracy prawników najpierw na studiach prawniczych, potem na
    podyplomowych. Spotykam się tez na codzień w pracy w firmie, sądach i wiem
    jak to funkcjonuje.
    Może mój osąd był zbyt generalny, ale na pewno w dużej części uprawniony.
    Jesli chcesz mogę podesłać ustawę w pdf.

    Pozdrawiam
    Władysław Jagiełło

  • 36. Data: 2003-01-30 16:27:49
    Od: "Crocodile" <c...@p...onet.pl>

    Witam Zenicie!
    Dyskusja zrobila sie troche tego ...
    Idz do ZPAF i przekaz im cala sprawe, a kasa po jakims czasie wplynie. Oni
    wlasnie z tego zyja (jakis procent biora z odszkodowania) i na tym sie
    znaja. A moim zdaniem - ten list wydawnictwo moze sobie w .... wsadzic.
    Pozdrawiam
    Crocodile

  • 37. Data: 2003-01-30 17:06:07
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > wlasnie z tego zyja (jakis procent biora z odszkodowania) i na tym sie
    > znaja. A moim zdaniem - ten list wydawnictwo moze sobie w .... wsadzic.
    Witam
    Z zasady jestem człowiekiem spokojnym i ugodowym ale gdy ktoś stara się na
    białe mówić że jest czarne trudno się opanować.
    Liczyłem że szanujący się wydawca prasy nie będzie potrzebował tego rodzaju
    reklamy jaką sobie wyrabia... Moja dobra wola do porozumienia spotyka się z
    dużym oporem... widać wydawca jest pewny że jego interpretacja praw autorskich
    jest właściwa. Kto się tu myli ? Jestem pewny jednego, moje zdjęcia są moją
    własnością a ktoś kto bez mojej zgody zamieszcza moje zdjęcia w komercyjnym
    serwisie łamie prawo... Dla mnie moje zdjęcia są jedyne, niepowtarzalne i tylko
    moje... Jeśli ktoś z wydawców ma zamiar zamieszczać zdjęcia grzybów - zapraszam
    do lasu z aparatem fotograficznym... jest pewne że ja nie zamieszczę zdjęć
    kogoś bez jego zgody bo prawo do tych zdjęć ma tylko autor.
    W tłumaczeniu wydawcy serwisu ma prawo zamieszczać wszystkie zdjęcia jakie
    znajdzie ogólnie dostępnym internecie.
    Więcej informacji na temat jak różnie interpretują różni wydawcy prawa
    autorskie do zdjęć moich grzybków na stronie
    http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/o_grzybach_prasa
    _2002.html
    Pozdrawiam
    Zenit
    www.grzyby.and.pl
    www.grzybypodhala.prv.pl
    http://212.14.33.2/~gory/

  • 38. Data: 2003-01-30 17:22:58
    Od: g...@p...onet.pl

    > jeśli nie jest to:
    >
    > 1.wyjdż przed dom
    > 2. naciśnij guzik w idiotenkamerze
    > 3. wywołaj pięknego, pokazowego borowika
    > Czy:
    > 1. idż do lasu
    > 2. Znajdź pokazowego borowika
    > 3. Ustaw parametry zdjęcia (noc, dzień, kadr itp)
    > 4. Wywołaj zdjęcie
    > 5. Przygotuj do zamieszczenia na stronie
    > 6. Zrób stronę
    >
    > O ile wiem utwory chronione są w całości lub części
    Witam
    Brawo !
    Masz racje to proste zamiast iść do lasu, znać się na grzybach, zrobić zdjęcie,
    wsadzić je na stronę www, zrobić opis gatunku - łatwiej wejść na gotową stronę
    skopiować zdjęcie (no bo to niby jest odwzorowanie grzyba w naturze :)
    Chciałbym aby ktoś zrobił identyczne zdjęcie grzyba jak np moje... po pierwsze
    musi znaleźć tego grzyba, ustawić aparat w tym samym miejscu, ustawić
    identyczne parametry i pstryknąć.
    Pozdrawiam
    Zenit
    www.grzybypodhala.prv.pl

  • 39. Data: 2003-01-30 17:56:22
    Od: g...@p...onet.pl

    > podobne tak, takiego samego - nie sadze.
    > (pogoda, wielkosc grzyba, sciolka, itp. itd.
    > sprowadzenie zdjecia do formatu cyfrowego,
    > ewentualna jego obrobka (format, wymiary,
    > a po zmniejszeniu wymiarow wybalansowanie
    > kontrastu, kolorystyki). publikacja pracy
    > na witrynie internetowej.
    Witam
    Oczywiście zamieszczone podobno "zgodnie z prawem": z ogólnie dostępnej strony
    www.grzybypodhala.prv.pl jak to pisze wydawca również ogólnodostępnej strony
    http://polki.wp.pl/ (jeśli ktoś ma ochotę niech kopiuje i zamieszcza na swoich
    stronach zdjęcia z tego serwisu... oczywiście te które będzie uważał nie za
    dzieła...

    > wiec nawet zakladajac, ze autor witryny internetowej
    > ma do niej pelne prawa - zdjecia te stanowia jej nieodlaczna
    > czesc (zakladam, iz witryna jest tematyczna),
    > tm samym sa moim zdaniem chronione prawami autorskimi.
    Tak jest 95% zdjęć jest mojego autorstwa reszta jest zamieszczona za zgodą ich
    autorów (mam ich zgodę na zamieszczenie na stronie)
    Pozrawiam
    Zenit
    www.grzyby.and.pl

  • 40. Data: 2003-01-30 18:19:16
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > fotografi, żeby tworzyła cos nowego, bo jej naturą jest w pewnym sensie
    > odwzorowywanie rzeczywistosci. Pracę autorską widać w ujęciu tematu.
    Nie wiem czy byłeś na stronach serwisu ale z listów pisanych do mnie Twoje
    zdanie się często powtarza ... :)
    Dla tych co mają wątpliwości że to co piszesz polecam klika zdjęć z mojej
    strony... http://212.14.33.2/~gory/GALERIE/grzyby/borowik_szla
    chetny/01.html
    tu część moich zdjęć.
    Zdjęcia moje zamieścił Dziennik Polski w wydaniu poradnika - atlasu grzybów -
    tylko że ta publikacja była uzgodniona i zgodna z prawem. Tam szanowano prawa
    autorskie moich zdjęć... Wydawca Ediprese Polska S.A. uważa że moje zdjęcia nie
    chroni żadne prawo... to tylko odwzorowanie grzyba na zdjęciu...
    Pozdrawiam
    Zenit
    www.grzybypodhala.prv.pl
    www.grzyby.and.pl