  • 1. Data: 2005-04-30 08:46:10
    Temat: Brak terminu wypowiedzenia - co zrobić
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Witam.

    Podpisalem umowe miedzy firmami na swiadczenie uslug. Nie ma nic na temat
    terminu wypowiedzenia - czy obowiazuje mnie jakis termin ustawowo?
    Jak najlepioej rozwiazac ja praktycznie?? Wyslac pisamo za potwierdzeniem
    odbioru?? Czy firma musi mi pisemnie potwierdzic wypowiedzenie??

    Pozdrowka.

  • 2. Data: 2005-04-30 11:04:17
    Temat: Re: Brak terminu wypowiedzenia - co zrobić
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    potwierdzeniem
    > odbioru?? Czy firma musi mi pisemnie potwierdzic wypowiedzenie??

    Skoro umowa tego nie normuje, to obowiązują terminy zawarte w kodeksie
    cywilnym. O ile nie jest to jakaś szczególna umowa, to zgodnie z art.
    750 kc stosuje się przepisy dotyczące zlecenia. Skoro tak, to w zasadzie
    możesz to uczynić w każdym czasie. Bliższe szczegóły znajdziesz w art.
    746 kc.

  • 3. Data: 2005-04-30 12:26:29
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Czy strona musi mi podpisać wypowiedzenie, czy wystarczy że mam
    potwierdzenie odbioru?

  • 4. Data: 2005-04-30 12:36:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy strona musi mi podpisać wypowiedzenie, czy wystarczy że mam
    > potwierdzenie odbioru?

    To zależy do czego?

    Jeżeli spółka została zawarta na czas nie oznaczony, każdy wspólnik może
    z niej wystąpić wypowiadając swój udział na trzy miesiące naprzód na
    koniec roku obrachunkowego. Jest to jednostronne Twoje oświadczenie.
    Występujesz i już. Choć z drugiej strony bez współpracy drugiego
    wspólnika rozwiązanie spółki może być uciążliwe. Jest kilka kluczowych
    kwestii, w których może on Ci utrudnić życie. Choć co do zasady samemu
    wypowiedzeniu sprzeciwić się nie może.

    Generalnie, to Twoja sytuacja jest specyficzna o tyle, ze jednocześnie z
    Twoim wystąpieniem ze spółki, spółka zostaje rozwiązana - bo jak
    rozumiem było tylko dwóch wspólników.

  • 5. Data: 2005-04-30 20:09:21
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Generalnie, to Twoja sytuacja jest specyficzna o tyle, ze jednocześnie z
    > Twoim wystąpieniem ze spółki, spółka zostaje rozwiązana - bo jak

    Nie chodzi tu o spółkę, tylko o wykonanie usługi. Niestety firma próbuje to
    zrealizować pół roku i nic z tego nie ma.
    Chciałbym wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi.

  • 6. Data: 2005-04-30 21:39:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie chodzi tu o spółkę, tylko o wykonanie usługi. Niestety firma
    próbuje to
    > zrealizować pół roku i nic z tego nie ma.
    > Chciałbym wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi.

    Przepraszam, wątki mi się pomyliły :-)

    Ad' rem, to mam teraz wątpliwość, czy nie mylisz pojęć:

    Jeśli wynikiem tej usługi ma być konkretna rzecz, to w takim razie jest
    to umowa o dzieło. Tytuł umowy akurat niema znaczenia. Jeżeli
    przyjmujący zamówienie opóźnia się z rozpoczęciem lub wykończeniem
    dzieła tak dalece, że nie jest prawdopodobne, żeby zdołał je ukończyć w
    czasie umówionym, zamawiający może bez wyznaczenia terminu dodatkowego
    od umowy odstąpić jeszcze przed upływem terminu do wykonania dzieła.
    (vide art. 635 kc)

    Jeśli jednak to ma być jakaś usługa, która powstaniem dzieła nie
    skutkuje (załóżmy znalezienie klientów), - jak pisałem - do umów o
    świadczenie usług, które nie są uregulowane innymi przepisami, stosuje
    się odpowiednio przepisy o zleceniu. (art. 750 kc). A zatem generalnie
    możesz wypowiedzieć w każdym momencie, ale rodzi to jakieś tam
    zobowiązania.

    By coś więcej napisać, to musiał byś jednak napisać, czego owa umowa
    dotyczy, choćby w ogólnych zarysach, bowiem trudno mi sobie to jakoś
    wyobrazić. A tak wirtualnie, to można wiele rzeczy wymyślić.

  • 7. Data: 2005-05-01 06:59:13
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    > By coś więcej napisać, to musiał byś jednak napisać, czego owa umowa
    > dotyczy, choćby w ogólnych zarysach, bowiem trudno mi sobie to jakoś
    > wyobrazić. A tak wirtualnie, to można wiele rzeczy wymyślić.

    Chodzi tu konkretnie o pozycjonowanie strony. Firma próbuje pół roku, ale
    efektów nie ma.
    Rozwiązać umowy nie chcą, bo twierdzą, że trzeba poczekać.
    Zapłacić mam, gyd będą konkretne efekty (pierwsze miejsca) a tu nic, więc
    chyba zobowiązań nie będzie??

  • 8. Data: 2005-05-01 18:37:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Rozwiązać umowy nie chcą, bo twierdzą, że trzeba poczekać.
    > Zapłacić mam, gyd będą konkretne efekty (pierwsze miejsca) a tu nic,

    Dość ryzykowne było by zrywać taka umowę. Mogą podnieść roszczenia
    finansowe, że niby zainwestowali i czekają. Jeśli już koniecznie chcesz,
    to najpierw wyznacz im termin do wykonania zlecenia z zastrzeżeniem, że
    po jego bezskutecznym upływie zlecisz usługę komu innemu.

  • 9. Data: 2005-05-04 04:51:50
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Ostatnie moje pytanie brzmi:
    czy wystarczy, że wyślę wypowiedzenie umowy listem "za potwierdzeniem
    odbioru", czy oni muszą podpisać takie wypowiedzenie??

  • 10. Data: 2005-05-04 05:19:17
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Ostatnie moje pytanie brzmi:
    > czy wystarczy, że wyślę wypowiedzenie umowy listem "za potwierdzeniem
    > odbioru", czy oni muszą podpisać takie wypowiedzenie??

    Oczywiscie, ze wystarczy. Jest to prawidlowe dostarczenie oswiadczenia
    woli - a takim jest wypowiedzenie umowy.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt