    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak terminu wypowiedzenia - co zrobić
    Date: Sat, 30 Apr 2005 23:39:08 +0200

    Użytkownik "Mirek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d50oui$9jg$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie chodzi tu o spółkę, tylko o wykonanie usługi. Niestety firma
    próbuje to
    > zrealizować pół roku i nic z tego nie ma.
    > Chciałbym wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi.

    Przepraszam, wątki mi się pomyliły :-)

    Ad' rem, to mam teraz wątpliwość, czy nie mylisz pojęć:

    Jeśli wynikiem tej usługi ma być konkretna rzecz, to w takim razie jest
    to umowa o dzieło. Tytuł umowy akurat niema znaczenia. Jeżeli
    przyjmujący zamówienie opóźnia się z rozpoczęciem lub wykończeniem
    dzieła tak dalece, że nie jest prawdopodobne, żeby zdołał je ukończyć w
    czasie umówionym, zamawiający może bez wyznaczenia terminu dodatkowego
    od umowy odstąpić jeszcze przed upływem terminu do wykonania dzieła.
    (vide art. 635 kc)

    Jeśli jednak to ma być jakaś usługa, która powstaniem dzieła nie
    skutkuje (załóżmy znalezienie klientów), - jak pisałem - do umów o
    świadczenie usług, które nie są uregulowane innymi przepisami, stosuje
    się odpowiednio przepisy o zleceniu. (art. 750 kc). A zatem generalnie
    możesz wypowiedzieć w każdym momencie, ale rodzi to jakieś tam
    zobowiązania.

    By coś więcej napisać, to musiał byś jednak napisać, czego owa umowa
    dotyczy, choćby w ogólnych zarysach, bowiem trudno mi sobie to jakoś
    wyobrazić. A tak wirtualnie, to można wiele rzeczy wymyślić.