  • 1. Data: 2004-07-27 14:32:08
    Temat: Brak podpisu na fakturach. Pytania
    Od: "Dark" <d...@i...pl>

    Witam.
    Podobno nie potrzeba teraz podpisywac faktur.
    W przypadku zakupu gotówkowego no to nie widze problemu
    Ale co w przypadku przelewu??
    Co jest potwierdzeniem dokonania transakcji??
    Jesli sama Fakturka to co w takim przypadku.
    Wystawiam FA na kogoś na 5000zł na przelew 7 dni . Wysyłam poleconym (
    Faktura na jakąś usługe serwisowa albo coś równie ulotnego ) i co dalej??
    Moge ścigac gościa za kase? Faktura jest wezwaniem do zapłaty. Skoro jest
    ważna nawet bez podpisów to firma windykacyjna może podjąć sie egzekucji
    długu. Czy to na sprzedawcy w takim przypadku spoczywa obowiązek
    udowodnienia że usługa została wykonana?
    A ogólne pytanie brzmi co jest potwierdzeniem dokonania transakcji skoro nie
    ma podpisów

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-27 14:52:06
    Temat: Re: Brak podpisu na fakturach. Pytania
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dark" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Witam.
    > Podobno nie potrzeba teraz podpisywac faktur.
    nie trzeba

    > Moge ścigac gościa za kase?
    możesz

    > Faktura jest wezwaniem do zapłaty.
    nie jest

    > firma windykacyjna może podjąć sie egzekucji
    > długu.
    z każdej normalnej wylecisz na fali śmiechu, w 15 min przecież możesz
    wyprodukować faktur na 150 mlnPLN od PKP :-),
    w każdej nienormalnej mogą przyłożyć bejzbolem za darmo - więc kwitów
    nie potrzebujesz

    > Czy to na sprzedawcy w takim przypadku spoczywa obowiązek
    > udowodnienia że usługa została wykonana?
    nie, na tobie

    > A ogólne pytanie brzmi co jest potwierdzeniem dokonania transakcji
    skoro nie
    > ma podpisów
    potwierdzeniem dokonania transakcji może być np "potwierdzenie
    dokonania transakcji"
    faktura bez podpisu jest OK z księgowego punktu widzenia,
    faktura z podpisem może stanowić podstawę do roszczenia np przed
    sądem,
    faktura bez podpisu -nie.

    wniosek: żądajmy dalej podpisów na naszych fakturach

    pozdr
    Traaq

  • 3. Data: 2004-07-27 14:53:53
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Traaq" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Dark" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    KOrekta

    > nie, na tobie

    oczywiście TAK

    pozdr
    Traaq

  • 4. Data: 2004-07-27 18:44:56
    Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl>

    Użytkownik "Dark" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Podobno nie potrzeba teraz podpisywac faktur.

    Nie wiem, czy nie wprowadzam Cie w blad, ale jakis czas temu potrzebne bylo
    jeszcze oswiadczenie o wyrazeniu zgody na wystawianie faktury bez podpisu.

  • 5. Data: 2004-07-27 19:18:55
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <mag-l@spam_wp.pl> napisal(a):

    > Nie wiem, czy nie wprowadzam Cie w blad, ale jakis czas temu potrzebne bylo
    > jeszcze oswiadczenie o wyrazeniu zgody na wystawianie faktury bez podpisu.

    Wprowadzasz.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 6. Data: 2004-07-27 19:19:12
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <mag-l@spam_wp.pl> napisal(a):

    > Użytkownik "Dark" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, czy nie wprowadzam Cie w blad, ale jakis czas temu potrzebne bylo
    > jeszcze oswiadczenie o wyrazeniu zgody na wystawianie faktury bez podpisu.

    Tfu, nie wprowadzasz. ;-) Masz 100% racji - jakiś czas temu było
    potrzebne. ;)

  • 7. Data: 2004-07-27 20:31:28
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2004 16:52:06 +0200, Traaq naskrobał(a):

    > nie jest

    błąd - może być.

    > skoro nie
    > potwierdzeniem dokonania transakcji może być np "potwierdzenie
    > dokonania transakcji"

    np dowód odbioru towaru przez kuriera, pocztę lub dokumentem zewnetrznym
    WZ.

    > faktura bez podpisu jest OK z księgowego punktu widzenia,
    > faktura z podpisem może stanowić podstawę do roszczenia np przed
    > sądem,
    > faktura bez podpisu -nie.

    znowu błąd - faktura bez podpisu stanowi podstawę do roszczenia przed
    sądem.

    > wniosek: żądajmy dalej podpisów na naszych fakturach

    niekoniecznie - ważny jest dowód dokonania transakcji.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 8. Data: 2004-07-28 06:34:22
    Od: el@<e...@i...pl>

    Hmm... w większości firm w Polsce nadal jest wymagane i jakoś nie
    mam nic przeciwko temu.
    Wogóle jestem zwolennikiem podpisywania dowodów dostawy towarów
    (usług) bez względu na to co stanowią przepisy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-07-28 07:54:47
    Od: "Dark" <d...@i...pl>

    Użytkownik "el@" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Hmm... w większości firm w Polsce nadal jest wymagane i jakoś nie
    > mam nic przeciwko temu.
    > Wogóle jestem zwolennikiem podpisywania dowodów dostawy towarów
    > (usług) bez względu na to co stanowią przepisy.

    Ja też. tylko ciężko jest czasami przetłumaczyć klientowi żeby podpisał
    fakture.
    Zdarzały mi sie takie przypadki. A jak czasami ktos sobie cos ubzdura i
    stwierdzi że nic nie podpisze no to umarł w butach.

  • 10. Data: 2004-07-28 08:02:29
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Dark pisze:

    > Witam.
    > Podobno nie potrzeba teraz podpisywac faktur.
    > W przypadku zakupu gotówkowego no to nie widze problemu
    > Ale co w przypadku przelewu??

    US-owi podpis potrzebny nie jest, ale sprzedawcama prawo
    wymagac potwierdzenia pisemnego odbioru towaru..

> [...]
    > ważna nawet bez podpisów to firma windykacyjna może podjąć sie egzekucji

    Co wy z tymi "firmami windykacyjnymi"...

    Pewnie ze siepodejmie... z tego zyje..

    Tyle nienaleznych rzekomych dlugow sie podejmuja,
    co im za roznica jeden wiecej, jeden mniej ...

    Boguslaw