  • 1. Data: 2004-07-27 13:49:08
    Temat: Spadek.
    Od: "Adam Zawadzki" <t...@o...pl>

    Kilka lat temu umarła moja babcia, która posiadała trójkę dzieci, w tym mojego ojca.
    Dwie siostry
    ojca dostały w spadku nieruchomość, natomiast ojciec otrzymał dokument, który jest
    podstawą do
    wypłaty odszkodowania za mienie pozostawione za Bugiem tzw. "Mienie zabużańskie".
    Problem w tym, że
    ten dokument jest na babcię, czyli ojciec ma tylko częściowe prawo do niego na równi
    z siostrami,
    oczywiście wszyscy wiedzą, iż zamiarem babci było całkowite przepisanie na ojca,
    jednak nieznajomość
    prawa skomplikowała sprawę. Siostry ojca, chętnie zrzekną się praw do tego dokumentu,
    ale nikt nie
    wie jak to się robi od strony prawnej.
    Zatem mam pytanie do grupowiczów, w jaki sposób, u kogo i gdzie należy dokonać
    zrzeczenia się praw
    do tego mienia zabużańskiego na rzecz ojca?
    I jeżeli to możliwe proszę o jakieś linki do stron lub aktów prawnych które to
    regulują?

    Z góry dziękuję i Pozdrawiam
    Adam Zawadzki

  • 2. Data: 2004-07-27 14:51:02
    Temat: Re: Spadek.
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

> [...]
    > do tego mienia zabużańskiego na rzecz ojca?
    > I jeżeli to możliwe proszę o jakieś linki do stron lub aktów prawnych

    Jeśli wypłata odszkodowania jest na babcie, która już nie żyje to nie jestem
    pewien czy w ogóle ojciec dostanie to odszkodowanie... A nie jest czasem
    tak, że jesli dana osoba nie zyje to odszkodowanie przepada??

    --
    ..::SebOLO::..

    "Wiedzieć, że się wie, co się wie
    i wiedzieć, czego się nie wie
    - oto prawdziwa wiedza."

  • 3. Data: 2004-07-27 15:45:56
    Od: "Adam Zawadzki" <t...@o...pl>

> [...]
    > pewien czy w ogóle ojciec dostanie to odszkodowanie... A nie jest czasem
    > tak, że jesli dana osoba nie zyje to odszkodowanie przepada??

    Nie, nawet kilka pokoleń później można się ubiegać, ale ja nie pytam o sprawę
    Zabużan, tylko w jaki
    sposób załatwia się formalności związane z zrzeczeniem się spadku dwóch osób na rzecz
    jednej?

    Pozdrawiam
    Adam Zawadzki