    From: "Piotr Z." <P...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak konta bankowego
    Date: Sat, 08 Sep 2007 18:04:32 -0000

    On 8 Wrz, 19:56, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Za co niby ta kara?
    >
    > Nie znam przepisu, nakazuj cego mie konto z okazji prowadzenia DG.
    > Owszem, s przepisy nakazuj ce *pewne czynno ci* wykonywa
    > poprzez konto zg oszone jako "DG" w US, ale jak na dzi do tych
    > czynno ci nale y tylko przyjmowanie wp at *od innych firm* oraz
    > w drug stron , w kwotach przekraczaj cych limit 15 000 *euro*!
    >
    > Prawda, by okres kiedy ów limit by znacznie ni szy - zdaje si
    > przy wielokrotnych transakcjach z danym podmiotem nawet 3000 z
    > (na transakcj ), nie wiem czy to by o (jeszcze) w 2005, sprawd
> [...]
    nie zdarzylo sie wiecej niz 200zl poniewaz rozliczalem sie w sposob
    uproszczony, poprzez ryczalt, dzialalnosc byla uslugowa i na niewielka
    skale. I szybko zawiesilem (zaprzestalem dzialalnosci i
    wyrejestrowalem sie z ZUSu i powiadomilem US) na pewien okres a potem
    wyrejestrowalem. Ogolnie nie przemyslalem zbytnio decyzcji o zalozeniu
    DG, ale to juz jest inna bajka i nie chce o tym pisac.
    Pozdrawiam.
    Tak pytam, bo dzisiaj w szkole nauczycielka nam mowi ze zeby
    zarejestrowac DG trzeba zalozyc konto bankowe. I u mnie pojawily sie
    l ki "bo e, ja mia em DG i nie zarejestrowa em... co teraz si
    stanie". Zl k em si i napisa em do Was.