  • 1. Data: 2003-07-02 13:02:36
    Temat: Brak dostepu do pieniedzy - mBank - co robić ?
    Od: Tomasz Slaski <s...@d...kosza.com.pl>

    Witam :-)
    Mam od ponad dwóch lat konto w mBanku. Na koniec czerwca skonczyla mi
    się karta Visa, ktora jako jedyna daje dostep do środków
    zgromadzonych na rachunku. O tym, ze sie skonczyla przekonałem sie
    boleśnie wczoraj w sklepie, kiedy byłem zmuszony zostawic wózek z
    zakupami. Dotychczas bank sam dosyłał nowe karty przed upływem
    terminu ważności starej - tym razem tak sie nie stało i zostałem bez
    kasy. Nie moge nic zrobic - ani wyplacic, bo nie ma gdzie, ani zrobic
    zakupów - jestem uziemiony.
    Dzwoniłem do banku - twierdza, ze nowa karta została wysłana listem
    zwykłym na adres korespondencyjny. Niestety - do mnie nie dotarła.

    Jedyne, co moge zrobic, to wykonac przelew do kogos znajomego i
    prosic go o podjecie środków z jego rachunku. Ale chyba nie chodzi o
    to, zeby kombinowac - w koncu nie kazdy ma znajomych, ktorzy mogli by
    chciec pomoc w takiej sytuacji. Poza tym od przelanej kwoty nie beda
    juz leciały odsetki.

    W mBanku powiedzieli mi, ze mam cierpliwie czekac, moze karta sie
    znajdzie. Na moje pytanie, "a jeśli sie nie znajdzie?" odpowiedziano
    mi, ze jesli w ciagu nastepnego tygodnia karta do mnie nie trafi,
    moge zlozyc wniosek o zastrzezenie karty i wydanie nowej. Oczywiscie
    wszystko to bedzie trwało następne 2 albo 3 tygodnie, a ja w tym
    czasie zdechne z glodu i nie bede mial czym dojechac do pracy (auto
    na wodę z kranu nie jeździ)

    Mam nauczke, ze trzeba miec gdzieś na wszelki wypadek konto w
    "marmurowym" banku, gdzie mozna iść i jak czlowiek wyplacic swoja kasę.
    Ale oprócz tego zadaje sobie pytanie:
    Czy ktos nie powinien odpowiedziec za tak absurdalna sytuacje ?
    Czy karta płatnicza to jest taka zwykła rzecz, zeby wysylac ja
    zwyklym listem ??
    Czy jest sens domagać sie od banku zadośćuczynienia za brak dostepu
    do pieniedzy ? A moze od poczty ?

    Co sadzicie ?

    Pozdrawiam grupę :)
    --
    TOM
    TS635-RIPE LAN/MAN BAFH

  • 2. Data: 2003-07-02 13:26:56
    Temat: Re: Brak dostepu do pieniedzy - mBank - co robić ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Mam nauczke, ze trzeba miec gdzieś na wszelki wypadek konto w
    | "marmurowym" banku, gdzie mozna iść i jak czlowiek wyplacic swoja kasę.

    No właśnie. A może jednak jakiś "normalny" bank?

    | Ale oprócz tego zadaje sobie pytanie:
    | Czy ktos nie powinien odpowiedziec za tak absurdalna sytuacje ?

    Pewnie tak. Tyle, że wszystkie banki (w każdym razie wszystkie mi znane)
    ostatnio tak robią w ramach obniżania kosztów.

    | Czy karta płatnicza to jest taka zwykła rzecz, zeby wysylac ja
    | zwyklym listem ??

    Też się nad tym zastanawiałem. W moim banku wcześniej to się odbierało ją w
    banku. Jak zapytałem o to w banku, to wyjaśniono mi, że karta nie aktywowana
    przy pomocy PIN jest po prostu zwykłym kawałkiem plastyku, z którym nic nie
    można zrobić.

    | Czy jest sens domagać sie od banku zadośćuczynienia za brak dostepu
    | do pieniedzy ? A moze od poczty ?

    Jeżeli, to od banku. Poczta nie ma ni do rzeczy. W końcu nie wiadomo, czy
    oni to wysłali. W moim wypadku, to jak się karta w końcu znalazła (a
    znalazła się po 3 tygodniach) to się okazało, że co prawda bank zlecił
    zewnętrznej firmie wysłanie karty, ale firma ta wysłała 2 tygodnie później.
    No to karta przyszła po 3 tygodniach.

    | Co sadzicie ?

    Zmień bank na taki, który ma przynajmniej jakąś filię w Twojej lub
    pobliskiej miejscowości. Będzie mógł przynajmniej wyładować się i komuś
    naubliżać, jak się to powtórzy.

  • 3. Data: 2003-07-02 15:25:56
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    Dnia 2003-07-02 15:02, Użytkownik Tomasz Slaski napisał:

    > Mam nauczke, ze trzeba miec gdzieś na wszelki wypadek konto w
    > "marmurowym" banku, gdzie mozna iść i jak czlowiek wyplacic swoja kasę.

    ano, fakt

    --
    #####################
    Raku

  • 4. Data: 2003-07-02 16:18:45
    Od: "baya" <b...@w...pl>

    Zwykle wysyłają przesyłką poleconą lub kurierem.
    Na razie załóż konto w innym banku, jakimkolwiek, przelej pieniądze z mBanku
    i pobierz je z nowego konta. Zajmie to wszystko dobę. Potem czekaj na kartę
    z mBanku. Moim zdaniem mBank ma spore zalety i nie polecałabym nikomu
    rezygnacji z tego banku.
    baya

  • 5. Data: 2003-07-02 18:03:08
    Temat: Odp: Brak dostepu do pieniedzy - mBank - co robić ?
    Od: "joanna" <s...@s...wp>

> [...]
    kartę
    > z mBanku. Moim zdaniem mBank ma spore zalety i nie polecałabym nikomu

    W zeszlym roku przezylam podobna sytuacje - nowa karta przyszla po uplywie
    terminu wanosci starej karty. Ale przyszla i spozniona byla niewiele. Takie
    sytuacje nie powinny sie zdarzac, ale to nie jest zly bank. Ja z niego nie
    zrezygnowalam i nadal jestem zadowolona klientka. Zreszta, to mogla byc wina
    poczty (na tej juz nie raz sie zawiodlam). Dobrze jednak miec takie awaryjne
    konto w "murowanym" banku.

    Joan

  • 6. Data: 2003-07-03 07:06:41
    Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "joanna" <s...@s...wp> napisał w wiadomości
    > Dobrze jednak miec takie awaryjne
    > konto w "murowanym" banku.

    Po co? Wystarczy mieć albo drugie konto w mBanku (i tak jest za
    darmo), albo drugą kartę do konta (na matkę, żonę czy kogo tam)

    Zbychu (Ivan)
    N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

  • 7. Data: 2003-07-04 12:21:47
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > darmo), albo drugą kartę do konta (na matkę, żonę czy kogo tam)

    Polecam na kochankę!!!.
    Jacek

  • 8. Data: 2003-07-04 17:02:59
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    A nie wpadles na pomysl posiadania drugiej karty?
    Np. Lukas badz LGnet ?
    Czasami sa robione rozne archiwizacje, aktualizacje itp.
    Albo centrum obslugi kart nie dziala czy inne nieszczescie sie zdarzy,
    warto sie zabezpieczyc.

    Pzd Travis
    --
    Sebastian Grabowski