  • 1. Data: 2003-07-02 11:28:57
    Temat: Odpowiedzialność operatora sieci lokalnej
    Od: Jazz <j...@p...invalid>

    Wczoraj nad Śląskiem przeszła burza. No i stało się. Padła sieć osiedlowa,
    w tym conajmniej kilka sieciówek u końcowych użytkowników. W moim przypadku
    padła płyta główna, gdyż sieciówkę mam zintegrowaną na płycie głównej :-(

    Czy operator sieci lokalnej jest odpowiedzialny finansowo za tego typu
    zdarzenia? A jeśli tak to w jaki sopsób dochodzić zwrotu kosztów wymiany
    (bo pewnie takich rzeczy się nie naprawia)? W umowie nic na ten temat nie
    ma.

    --
    Szukasz instalek Borga'a, JTV itp?
    Posiadasz WinView 601 TV/FM?

  • 2. Data: 2003-07-02 11:34:32
    Temat: Re: Odpowiedzialność operatora sieci lokalnej
    Od: "Witek" <w...@i...pl>

    Chopie, jak jest burza to trza kompa wyłączyć.

  • 3. Data: 2003-07-02 11:37:13
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <icnesmz7jkp6$.dlg@sutek.bez.barier>, Jazz wrote:
> [...]
    > (bo pewnie takich rzeczy się nie naprawia)? W umowie nic na ten temat nie

    Nie ma niczego w stylu, że operator nie ponosi odpowiedzialności za awarie
    sieci będącą skutkiem zdarzeń losowych niezależnych od operatora?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-07-02 11:43:06
    Od: "mithos" <m...@d...pl>

    > Chopie, jak jest burza to trza kompa wyłączyć.

    Albo chociaz wyjac wtyczke od neta...

  • 5. Data: 2003-07-02 12:01:34
    Od: Jazz <j...@p...invalid>

    On Wed, 2 Jul 2003 13:43:06 +0200, mithos wrote:

    > Albo chociaz wyjac wtyczke od neta...

    Jak się jest w domu.

  • 6. Data: 2003-07-02 12:03:01
    Od: Jazz <j...@p...invalid>

    On Wed, 2 Jul 2003 19:37:13 +0800, Marcin Debowski wrote:

    > Nie ma niczego w stylu, że operator nie ponosi odpowiedzialności za awarie
    > sieci będącą skutkiem zdarzeń losowych niezależnych od operatora?

    Nie ma. Ani w umowie ani w regulaminie.

  • 7. Data: 2003-07-02 18:35:07
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Jazz wrote:
> [...]
    > (bo pewnie takich rzeczy się nie naprawia)? W umowie nic na ten temat nie

    A w regulaminie? U mnie jeden z jego punktów mówi o obowiązku odłączenia
    urządzeń dostępu do sieci (modemu operatora również) w takim przypadku.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 8. Data: 2003-07-03 00:30:07
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <h...@s...bez.barier>, Jazz wrote:

    > Nie ma. Ani w umowie ani w regulaminie.

    To dość niezwykłe :) No jeśli nie ma też nigdzie napisane że sieć nie jest
    odporna na tego typu zdarzenia, ani żeby odłączać komputer w czasie burzy
    to MZ masz podstawy. Ale i tak lekko mieć nie będziesz bo czeka cię
    wykazanie związku przyczynowo-skutkowego więc pewnie najęcie rzeczoznawcy
    który stwierdzi że usterka wynika z tego wyładowania atmosferycznego i że
    nie da się tego naprawić (trzeba wymienić płytę). A jeśli dostaniesz taką
    opinię to dopiero wtedy masz MZ jakieś szanse w formalnej walce z
    dostawcą, a i to w sumie chyba niczego nie gwarantuje bo może ci być np.
    trudno wykazać że to ta właśnie płyta siedziała w kompie tej burzliwej
    nocy.

    A co mówi sam operator? Może zechce po dobroci?

    --
    Marcin (nie-prawnik)

  • 9. Data: 2003-07-03 07:31:18
    Od: w...@p...onet.pl

    > A co mówi sam operator? Może zechce po dobroci?

    chyba zartujesz...nie osmieszaj/cie sie
    a tak btw, to nie jestem pewien, ale wzmianka o skutkach uzywania sprzetu w
    czasie burzy/wyladowan elektrycznych znajdowac sie moze w instrukcji sieciowki
    lub mobo

    pozdrawiam
    d.

  • 10. Data: 2003-07-03 10:15:54
    Od: Jazz <j...@p...invalid>

    On Thu, 3 Jul 2003 08:30:07 +0800, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > dostawcą, a i to w sumie chyba niczego nie gwarantuje bo może ci być np.
    > trudno wykazać że to ta właśnie płyta siedziała w kompie tej burzliwej

    Dzięki za Twoją opinię. Podobnie kombinowałem.

    > A co mówi sam operator? Może zechce po dobroci?

    Operator od 2 dni jest nieuchwytny :-( W siedzibie nie ma nikogo, a tzw.
    prezes nie odbiera komóry.