  • 1. Data: 2003-07-02 11:30:50
    Temat: JAK WYSOKIE SĄ KOSZTY SĄDOWE..
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    Chciałam zapytać czy jeśli osoba wnosi sprawę w sądzie o nabycie spadku, a
    później jego dział, to osoba wnosząca sprawę pokrywa koszty, czy wszyscy
    którzy nabędą spadek? Czy ktoś orientuje się jakiej wysokości są takie
    koszty? Nigdy w życiu nie byłam w sądzie...więc nie mam pojęcia

    Z góry Dziękuję za odpowiedź
    Mała

  • 2. Data: 2003-07-03 08:14:56
    Temat: Re: JAK WYSOKIE SĄ KOSZTY SĄDOWE..
    Od: "Juzek72" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Mała" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > którzy nabędą spadek? Czy ktoś orientuje się jakiej wysokości są takie
    > koszty? Nigdy w życiu nie byłam w sądzie...więc nie mam pojęcia

    O ile sie orientuje, to wniosek o nabycie spadku wiaze sie ze stala oplata
    sadowa w wysokosci 20zl. Do tego oczywiscie dojda boczne oplaty skarbowe za
    sporzadzenie odpisow aktu zgonu spadkodawcy, aktów urodzenia lub malzenstwa
    spadkobiercow.

    Oplata sadowa przy dziale spadku uzalezniona jest natomiast od wartosci masy
    spadkowej i jest liczona procentowo. Koszty postepowania ponosi
    wnioskodawca, jednak mozna zwrocic sie do sadu o podzial kosztow pomiedzy
    spadkobiercow - widzialem taka prosbe na jakims wzorze wniosku o dzial
    spadku.

    Dobrze byloby jednak gdyby ktos znajacy prawo cywilne potwierdzil moja
    wypowiedz.

    Pozdrawiam,
    Juzek