  • 11. Data: 2007-10-12 21:23:54
    Temat: Re: Brak dostarczenia Nakazu przez Sąd i BTE
    Od: "lapcio12" <l...@p...onet.pl>

    > Nie wiem. Skoro ktoś na początku miał wątpliwości, czy klauzulę
    > wykonalności nadać, to warto zobaczyć z jakiego powodu została ona
    > nadana dopiero po zażaleniu wierzyciela i ewentualnie podrążyć temat
    > dalej

    Dadzą mi dostęp do akt sprawy bez problemu? To w jakimś sekretariacie sądu jest,
    czy gdzie mam się dokładnie udać?

    > Powinien wezwać.

    Z tego co zrozumiałem z BTE (i co napisał Johnson) to faktycznie można złożyć
    wniosek o nadanie klauzuli dla BTE dla wierzytelności przedawnionej.
    Czy we wniosku przeciwegzekucyjnym mam wnioskować o zwrot poniesionych opłat
    związanych z pozwem, czy też wyłącznie o wycofanie klauzuli wykonalności w
    związku z przedawnieniem roszczenia (a wszystkie pozostałe koszty zwróca "z
    automatu")?
    JAk wygląda taki proces? Jest to posiedzenie niejawne, jak przy klauzuli, czy
    też najnormalniejsze posiedzenie sądu z pozwanym oraz wierzycielem (czyli
    zapewne jakimś pełnomocnikiem w postaci radcy prawnego banku)?

  • 12. Data: 2007-10-12 21:23:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    l...@p...onet.pl pisze:

    > Zastanawiam się, dlaczego BTE wystawione w 2002r. dopiero teraz trafiło do Sądu
    > w sprawie o nadanie klauzuli.

    Nad czym się tu zastanowić? W banku panuje bałagan.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 13. Data: 2007-10-12 21:36:09
    Od: "lapcio12" <l...@p...onet.pl>

    > Nad czym się tu zastanowić? W banku panuje bałagan.

    Może to było powodem pierwotnego odrzucenia wniosku...
    W tej sytuacji liczy się (do przedawnienia):
    - data wystawienia BTE (ale to i tak 3 lata temu, więc znaczenie niewielkie),
    - data jego wysłania (czyli stempel pocztowy),
    - data wpłynięcia do sądu?
    Wydaje mi się, że data wystawienia (czyli przedawnione) nie sądzę, aby leżało w
    sądzie przeszło 5 lat

  • 14. Data: 2007-10-16 21:59:11
    Od: "lapcio12" <l...@p...onet.pl>

    Może ktoś jeszcze pomoże mi w tej sprawie?
    Pozostaje tylko pozew przeciwegzekucyjny (BTE z 2002r powinno się przedawnić w
    2005r, tak?) czy też Sąd uwzględni moje pismo o podniesieniu zarzutu przedawnienia?