  • 1. Data: 2007-10-11 20:55:54
    Temat: Wykorzystanie materiałów bez zgody autora
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Kupiłem mieszkanie na rynku pierwotnym od developera i założyłem nieoficjalną
    stronę osiedla, na której oprócz dyskusji między przyszłymi sąsiadami
    zamieszczam również zdjęcia z budowy. Dziś przypadkiem znalazłem w serwisie
    nieruchomości na onet.pl ogłoszenie o sprzedaży mieszkania w tym bloku, w którym
    wykorzystane zostały moje zdjęcia, pobrane z osiedlowego serwisu. Wysłałem już
    prośbę do autora ogłoszenia prośbe o usunięcie tych zdjęć, gdyż nie upoważniłem
    go do komercyjnego wykorzystywania ich. Co mogę zrobić w przypadku, gdy autor
    ogłoszenia nie zastosuje się do moich próśb, oprócz zarządania od serwisu
    onet.pl usunięcia tego ogłoszenia ? Jak wymusić na nim usunięcie z ogłoszenia
    materiałów wykorzystanych bez mojej zgody ?

  • 2. Data: 2007-10-11 23:23:05
    Temat: Re: Wykorzystanie materiałów bez zgody autora
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jaQbek wrote:

> [...]
    > wykorzystywania ich. Co mogę zrobić w przypadku, gdy autor ogłoszenia
    > nie zastosuje się do moich próśb, oprócz zarządania od serwisu onet.pl

    Coś z rządem kręcisz? ;->

    > usunięcia tego ogłoszenia ? Jak wymusić na nim usunięcie z ogłoszenia
    > materiałów wykorzystanych bez mojej zgody ?

    Głowy nie dam, ale czy czasem nie podpadnie to pod użytek osobisty
    rozpowszechnionego już utworu?

  • 3. Data: 2007-10-12 06:31:30
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    wiadomości news:3sn2u4-epg.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Coś z rządem kręcisz? ;->

    > Głowy nie dam, ale czy czasem nie podpadnie to pod użytek osobisty
    > rozpowszechnionego już utworu?

    Użytek osobisty to byłby tak... wchodzę do sąsiada a tam na ścianie w
    centralnym miejscu w salonie wisi wykonane przeze mnie zdjęcie...;)
    A na poważnie możesz go podać do sądu -tylko musisz mieć dowody (podobno
    można u notariusza potwierdzić wydruk strony.. Zresztą temat przewija się co
    jakiś czs więc poszukaj w archiwum- było i o spososbach i kosztach
    TMK
    --
    http://www.trikonprojekt.com/

  • 4. Data: 2007-10-12 07:50:29
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2007 22:55:54 +0200, jaQbek napisał(a):

> [...]
    > onet.pl usunięcia tego ogłoszenia ? Jak wymusić na nim usunięcie z ogłoszenia
    > materiałów wykorzystanych bez mojej zgody ?

    Jakie zdjęcia? Bo zwykłe zdjęcie bloku nie będzie miał cech utworu i nie
    będzie pod ochroną prawa autorskiego.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2007-10-12 09:42:59
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Jakie zdjęcia? Bo zwykłe zdjęcie bloku nie będzie miał cech utworu i
    > nie będzie pod ochroną prawa autorskiego.

    to ja moze przekornie zapytam dlaczego?
    I jakie to sa cechy utwou by byly pod ochrona praw autorskich?

    Pytam powanie. Bo bardzo mnie zaciekawiles. :)

    Steel

  • 6. Data: 2007-10-12 09:55:08
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 11:42:59 +0200, Steel napisał(a):

    > to ja moze przekornie zapytam dlaczego?
    > I jakie to sa cechy utwou by byly pod ochrona praw autorskich?
    >
    > Pytam powanie. Bo bardzo mnie zaciekawiles. :)

    Pierwsze zdanie z PA mówi wyraźnie że obejmuje tylko
    przejawy działalności *twórczej* a nie *odtwórczej*
    (i to jeszcze o indywidualnym charakterze).
    Jeśli jaQbek zrobił zwykłe zdjęcie na którym chciał
    pokazać jak wygląda blok, w którym mieszka to nic
    w tym twórczego nie ma.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2007-10-12 11:03:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    TMK wrote:

    > Użytek osobisty to byłby tak... wchodzę do sąsiada a tam na ścianie w
    > centralnym miejscu w salonie wisi wykonane przeze mnie zdjęcie...;)

    Ale tutaj ktoś tylko wykorzystuje do sprzedaży własnego mieszkania - co
    innego, gdyby tak się reklamowała firma budująca to osiedle.

    Ale upierać się nie będę, tylko chciałbym poczytać właściwą
    interpretację i jakieś jej uzasadnienie :)

  • 8. Data: 2007-10-12 12:41:48
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> writes:

> [...]
    > (i to jeszcze o indywidualnym charakterze).
    > Jeśli jaQbek zrobił zwykłe zdjęcie na którym chciał
    > pokazać jak wygląda blok, w którym mieszka to nic

    Raczej nie. Cech utworu na pewno nie miałoby zdjęcie z policyjnej
    kamery monitoringowej, ale zdjęcie wykonane przez człowieka już ma.

  • 9. Data: 2007-10-12 13:27:41
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Pierwsze zdanie z PA mówi wyraźnie że obejmuje tylko
    > przejawy działalności *twórczej* a nie *odtwórczej*
    > (i to jeszcze o indywidualnym charakterze).

    A kto to klasyfikuje?
    Rozumiem ze jest komisja, albo cos innego, ktora kwalifikuje czy zdjecie
    jest tworcze!
    Mozesz mi dac na nich namiary? bo mam troche zdjec do zweryfikowania...

    > Jeśli jaQbek zrobił zwykłe zdjęcie na którym chciał
    > pokazać jak wygląda blok, w którym mieszka to nic
    > w tym twórczego nie ma.

    No to rozumiem ze wielu ludzi ma na swich stronach cos co chca pokazac jak
    wyglada... rozumiem ze nie sa te zdjecia chronione prawem autorskim?
    W takim razie 99% zdjec nie obejmuje prawo autorskie bo pokazuja cos w czym
    nie ma nic tworczego!
    Wybacz, ale to najwieksza bzdura jaka slyszalem na temat prawa autorskiego w
    ostatnim czasie.

    Steel

  • 10. Data: 2007-10-12 14:44:04
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Steel pisze:

    > A kto to klasyfikuje?
    > Rozumiem ze jest komisja, albo cos innego, ktora kwalifikuje czy zdjecie
    > jest tworcze!
    > Mozesz mi dac na nich namiary? bo mam troche zdjec do zweryfikowania...

    Serio? Można pogadać, ale to dużo kosztuje - opłaca się tylko w naprawdę
    poważnych przypadkach. Dodam, że prawnik ZPAF też wymiękł - no i
    reprezentowany przez niego "artysta" w świetle opinii zrezygnował z
    próby dochodzenia swoich praw.
    Jeżeli chodzi o interpretację prawa autorskiego to nie ma lepszego
    magika niż profesor Barta.

    A wracając do meritum - jeżeli wykorzystała to jakaś firma to trezeba
    zabezpieczyć stronkę i wybrać się do prawnika który poprowadzi sprawę
    opierając się na bezumownym korzystaniu z utworu. Z tego potrafią być
    lepsze pieniądze niż z normalnej sprzedaży zdjęcia :-)

    A jak to ktoś prywatnie zrobił - to autor wątku jest pieniaczem i szkoda
    gadać...

    MAc