  • 1. Data: 2004-04-07 11:09:48
    Temat: Bony nie przysługują pracownikowi na zwolnieniu lekarskim.
    Od: "Fryzjer" <f...@...pl>

    Witam,

    W moim zakładzie pracy (zatrudnionych ok. 400 pracowników) były wydawane
    bony towarowe z okazji świąt. Bony były zakupione ze środków pochodzących z
    Funduszu Socjalnego. Pracodawca zastrzegł, że bony nie przysługują
    pracownikom, którzy w okresie ostatniego roku przebywali choćby jeden dzień
    na zwolnieniu lekarskim (kiedys L4).
    Pracuję w tym zakładzie ponad 3 lata i właśnie pierwszy raz przebywam na
    zwolnieniu lekarskim (10 dni), więc bonów nie dostałem (wartość bonów
    350zł).

    Czy pracodawca ma prawo w ten sposób dyskryminować pracowników? Przecież to,
    że jest się chorym nie zależy od pracownika. Proszę o pomoc - 350zł, to dla
    mnie całkiem sporo (około 25% wynagrodzenia).

    Pozdrawiam,
    --
    :::Fryzjer :GG-6154183: e-mail: http://tinyurl.com/2zmh7 :Wrocław:::
    "Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo

  • 2. Data: 2004-04-07 11:17:17
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Fryzjer wrote:

    > Maddy wrote:
    [...]
    > Właśnie to mnie zastanawia. Jeśli od każdego pracownika jest ściagana
    > składka na ZFSŚ (tak chyba jest) to logiczne, że każdemu pracownikowi
    > przysługuje takie samo prawo do świadczeń z tego funduszu.

    Przy okazji...
    CZy od zasilku chorobowego tez jest ZFŚS pobierany ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-07 11:22:09
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Czy pracodawca ma prawo w ten sposób dyskryminować pracowników? Przecież to,
    > że jest się chorym nie zależy od pracownika. Proszę o pomoc - 350zł, to dla
    > mnie całkiem sporo (około 25% wynagrodzenia).

    Bony to po prostu premia uznaniowa. Pracodawca moze ja dac kazdemu wg
    swojego widzimisie. A swoja droga, niezly sposob. Teraz kazdy 10 razy
    pomysli, zanim pojdzie na L4 ....

  • 4. Data: 2004-04-07 11:30:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:

    > Bony to po prostu premia uznaniowa. Pracodawca moze ja dac kazdemu wg

    Żadna premia. Jeżeli bony zostały zakupione ze środków ZFŚS to
    obowiązuje przy ich rozdawaniu regulamin ZFŚS a ogólnie powinny byc
    przyznane wg. sytuacji majątkowej pracownków. Na pewno nie widzimisię
    pracodawcy.

    Pieniądze z ZFŚS to nie sa juz pieniądze pracodawcy do dowolnego
    rozdysponowania.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-04-07 11:45:30
    Od: "Fryzjer" <f...@...pl>

    Maddy wrote:
> [...]

    składka na ZFSŚ (tak chyba jest) to logiczne, że każdemu pracownikowi
    przysługuje takie samo prawo do świadczeń z tego funduszu.
    Jest jeszcze jedno zastrzeżenie, ktore akurat mnie nie dotyczy.
    "Bony nie przysługują pracownikowi, który w okresie ostatnich 12 m-cy
    otrzymał nagane" To jeszcze jestem w stanie zrozumiec, chociaz nie wiem, czy
    jest podstawa prawna.
    Przeszukalem archiwum grupy, ale podobnego problemu, jak mój nie znalazlem.

  • 6. Data: 2004-04-07 13:27:02
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <f...@...pl>
    napisał w wiadomości news:c50nho$v9$1@opal.futuro.pl:
    > Czy pracodawca ma prawo w ten sposób dyskryminować pracowników?
    > Przecież to, że jest się chorym nie zależy od pracownika. Proszę o
    > pomoc - 350zł, to dla mnie całkiem sporo (około 25% wynagrodzenia).

    szczerze mówiąc można to podciągnąć pod dyskryminację - a może i mobbing

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2004-04-07 13:56:35
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > szczerze mówiąc można to podciągnąć pod dyskryminację - a może i mobbing
    Może podciągać pod co chce , ale jeżeli chce dalej pracować to niech lepiej
    siedzi cicho , bo może wywalczy te bony za 350zł ale będzie pierwszy w
    kolejce do zwolnienia.
    Gdyby mi pracownik wywinął taki numer to starałbym się go jak najszybciej
    pozbyć.

    Pozdr.

  • 8. Data: 2004-04-07 14:03:08
    Od: "Fryzjer" <f...@...pl>

    plusz wrote:

    > szczerze mówiąc można to podciągnąć pod dyskryminację - a może i
    > mobbing

    Możliwe, że można. Mi jednak bardziej chodzi o to, żeby przedstawić
    pracodawcy odpowiedni paragraf, który spowoduje zmianę jego postepowania i
    wypłaceniu należnych mi (tak uważam) bonów.
    Mam zamiar napisać list do zakładu z prośbą o przytoczenie odpowiednich
    przepisów, na podstawie których pracodawca może pominąć pracownika w
    wydawaniu świadczeń ZFSŚ ze względu na chorowitość pracownika.
    Myślę, że skierowanie sprawy do sądu to ostateczność. Przy tej kwocie chyba
    nawet nie będzie sensu :(

  • 9. Data: 2004-04-07 14:26:27
    Od: "Fryzjer" <f...@...pl>

    Feanor wrote:
> [...]
    > pierwszy w kolejce do zwolnienia.
    > Gdyby mi pracownik wywinął taki numer to starałbym się go jak

    Mam nadzieje, że nie będe u Ciebie pracował. Teraz jestem w trakcie
    zakladania wlasnej dzialalnosci, wiec jestem pewien, ze juz u tego
    pracodawcy pracował nie będę.
    Dlatego też chce "wyszarpać" te bony - nic nie mam do stracenia.
    Poszkodowany jestem nie tylko ja, ale jeszcze kilkanaście innych osób.
    Dodam jeszcze, że zakład w którym mam nieszczęście pracować ma większość
    przepisów głęboko w d... Kierowcy jeżdżą ciężarówkami 15 tonowymi po 24
    godziny nonstop. Pozakładane w pojazdach odbiorniki GPS nie pozwalają na
    postoje, a płacone mają na godziny. Dlatego stać nie mogą (pracodawca
    pogania). Mam na to dokumenty (wykresówki z tachografu- około 200szt) . Mam
    nadzieję, że nikt z Was nie spotka takiego "wypoczętego" kierowcy na swojej
    drodze.

  • 10. Data: 2004-04-07 14:29:50
    Od: " Iwa" <p...@g...pl>

    > Możliwe, że można. Mi jednak bardziej chodzi o to, żeby przedstawić
    > pracodawcy odpowiedni paragraf, który spowoduje zmianę jego postepowania i
    > wypłaceniu należnych mi (tak uważam) bonów.

    nie sądzę aby fakt, ze pracodawca zobaczy odpowiedni przepis prawa zmienił
    jego postępowanie a wręcz przeciwnie-może się później mścić. Nie wszyscy
    pracodawcy lubią jak pracownik jest mądrzejszy(-:

    Ja miałam podobną sytuację. Zostałam pominięta przy podziale bonów, poniewaz
    pracodawca mnie nie luBIŁ i BYŁ złosliwy.

    > Myślę, że skierowanie sprawy do sądu to ostateczność. Przy tej kwocie chyba
    > nawet nie będzie sensu :(

    Jak to nie będzie sensu? Gorna granica odszkodowania za dyskryminację (która
    w tym przypadku jest oczywista) nie jest w kodeksie pracy określona. Także
    mógłbyś na tym sporo zyskać.(-: Jednak, jeśli zależy Ci na pracy, to już inna
    sprawa...