  • 31. Data: 2022-05-13 08:05:53
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pozostaje jeszcze filozoficzno-retoryczne pytanie, dlaczego blokować RT
    > skoro nie blokuje się obecnego TVP.

    Odpowiedź jest oczywiście prosta i ją znasz;) Znacznie ciekawsze pytanie
    jest czemu skoro blokujemy RT to nie można by na przykład zablokować TVN:P

    I odpowiedź w teorii też jest prosta - bo jesteśmy w stanie wojny
    informacyjnej z innym państwem, więc "oczywiste" wydaje się że państwo
    powinno móc w tej wojnie się bronić (a nawet "atakować"). Problem w tym,
    że jak wielokrotnie pisałem - każde prawo ,umożliwiające popełnienie
    władzy kurewstwa (choćby to prawo powstało w czystych intencjach),
    powoduje, że w dłuższym okresie to kurewstwo zostanie popełnione
    (niekoniecznie już w czystych intencjach). Zwłaszcza jak władza uważa
    "że państwo to ja". Więc problem polega defacto nie na tym, że blokujemy
    RT, a że za chwilę państwo/władza zacznie na podstawie tego precedensu
    walczyć z "wrogiem wewnętrznym". Co już jawnie próbowała zrobić i gdyby
    TVN nie był amerykański to zapewne by zrobiło skutecznie.

    Albo inaczej - konfa otwarcie "tłumaczy" rosję, albo wręcz wspiera
    medialnie. Stosunek do konfy mam określony w sygnaturce. Ale czy
    popierałbym zdelegalizownie konfy na tej podstawie - no raczej nie. Z
    naciskiem na raczej. Temat ciężki a granica płynna. Tak jak pisałem -
    mamy defacto otwartą "operację specjalną" z rosja, więc szczególne
    warunki powodują szczególne działania. Ale osobną sprawą jest to, czy to
    jest "dobre". Akceprujemy to w takich a nie innych warunkach. Problem w
    tym, że te warunki (na szczęście) się kiedyś zmienią a metody i
    precedens zostanie. Z mojego punktu widzenia nie powinnismy ich
    blokować... dlatego że i tak wielu szkód nie wyrządzą, co prawdopodobnie
    na krótko problem rozwiązuje. Ale problem tak naprawdę leży wyżej i
    lokuje się w ważnych zagodanieniach dotyczących wolności słowa i jak
    daleko państwo powinno w nią ingerować. I nie ma tu dobrego rozwiązania
    - zwłaszczy jak nie ma dobrej władzy a ta zawsze w tym zakresie będzie
    zła - pozostaje pytanie jak bardzo zła:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2022-05-13 08:14:57
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Wystarczy, albo nie. Nadawcy tych wiadomości jednak by chcieli, by ktoś
    > to czytał.

    Oczywiście, że by chcieli. Przecież właśnie dlatego ten ściek produkują.
    No i?

    Ciekawe dlaczego przeszkadza się złodziejom samochodów? Przecież
    złodzieje samochodów jednak by chcieli mieć te samochody.
    Po chuj wstawiać zamki w drzwiach mieszkań i domów, przecież niektórzy
    jednak by chcieli sobie wejść.

    > Zaczną kolportować proste instrukcje, jak te DNS-y podmienić.

    No i?
    Jeżeli prosty sposób przestanie być skuteczny, to wymyśli się inny.

    > Ale jak ludzie dojdą do wniosku, że ktoś blokuje bezsensownie materiały
    > tylko z tego powodu, że mu się nie podobają,

    Ty nadal nie rozumiesz dlaczego ten ściek jest blokowany.
    Dlaczego mnie to nie dziwi?

    > Komu przeszkadza, że ludzie sobie poczytają odmienne informacje?

    Dziecko drogie, to nie są odmienne informacje.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 33. Data: 2022-05-13 09:02:27
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > No widzisz, to jest trochę bardziej w temacie. Osobiście lubię po prostu
    > zrozumieć. niekoniecznie muszę się z czyimś zdaniem zgadzać, ale warto
    > wiedzieć, czym się kieruje dokonując określonych wyborów.

    To, że ty nie wiesz czym się kieruje marsz nazistów, więc musisz to
    sobie przemyśleć i poczytać ich gazetki żeby zrozumieć, to mnie nie dziwi.
    Ale istnieją ludzie, którzy chodzili do szkoły.

    > Masze ze swastyką, czy "Z" nie maja nic wspólnego z wyrażaniem
    > stanowiska maszerujących.

    Eeeee?

    > Ale warto zrozumieć tych maszerujących,

    Jeszcze raz. To, że ty nie rozumiesz, nie oznacza, wszyscy są bezrozumni.

    > choćby, by zapobiec w przyszłości takim zachowaniom. Udawanie, że ich
    > nie ma poprzez odcięcie ich stron internetowych niczego tu nie zmieni.

    Pojęcia nie masz o czym piszesz.
    Jeśli nie wiesz czym jest i jak działa propaganda, to się doucz.

    > Co więcej raczej przysporzy im zwolenników.

    Bredzisz.
    Gdyby nie zalew ścieku antyszczepionkowego, to nie byłoby tylu
    antyszczepionkowców.
    Z takimi bredniami zaczęto walczyć o wiele za późno, o czym zdano sobie
    sprawę po tym:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/QAnon
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Atak_na_Kapitol_Stan%C
    3%B3w_Zjednoczonych

    Musieli zginąć ludzie żeby ktoś ważny ruszył dupę i zaczął się
    zastanawiać, że coś z tą mityczną wolnością słowa jest nie halo.

    A mowa jest o bandzie oszołomów produkujących "informacje", które
    odbiorca taki jak ty "lubi po prostu zrozumieć. niekoniecznie muszę się
    z czyimś zdaniem zgadzać, ale warto wiedzieć."

    Obecnie, oprócz tego całego syfu, masz do czynienia z chamskim zalewem
    przekazu bredni fiutinowskiej machiny propagandowej o miejscu, w którym
    toczy się wojna, gdzie ludzie są torturowani, gwałceni i zabijani
    codziennie.

    Jeżeli uważasz, że ten ściek (jak również cała reszta, która to powiela
    i przekazuje dalej), to tylko alternatywne, jak każde inne i równie
    uprawnione do istnienia w przestrzeni publicznej źródło informacji, to
    powinieneś się leczyć.

    > Tych, co są zwolennikami
    > odcięcie od takich tych treści raczej nie zmieni.

    Bredzisz.
    Oni są zwolennikami takich treści właśnie dlatego, bo ktoś im te treści
    celowo podsunął.
    Przeciętny odbiorca takich treści w życiu nie wpadłby samodzielnie na
    to, że w szczepionkach są chipy, że w piwnicy pizzerii, w której nie ma
    piwnicy, są gwałcone i zabijane dzieci przez zorganizowaną grupę ludzi u
    władzy https://pl.wikipedia.org/wiki/Pizzagate (czego skutkiem był jakiś
    idiota z karabinem w przypadkowej pizzerii).
    Jak również nie wpadłby na to, że zbrodnie w Buczy to inscenizacja
    zrobiona przez wynajętych aktorów. Inne przykłady znajdziesz samodzielnie.

    Trzeba być deblem żeby walczyć o możliwość swobodnego publikowania i
    rozpowszechniania takiego ścieku.

    > A społeczeństwo jest
    > przekorne i jak im czegoś zabronić, to zaczną kombinować, ze pewnie to
    > dobre.

    Oczywiście.
    To kiedy organizujesz marsz nazistów ze swastykami?
    Bo skoro nie warto zabraniać, to może trzeba im pomóc, bo wtedy z
    przekory zaczną kombinować i nie pójdą na taki marsz.

    > Pamiętasz o jabłku z raju?

    Nie pamiętam. Za młody jestem.
    A z bajek wyrosłem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 34. Data: 2022-05-13 09:03:56
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2022-05-10 o 21:33, J.F pisze:

    > a ja dzis akurat widze - na kompie z łączem Orange.
    > Wczesniej jakos dziwnie nie działało, tylko nie bylem pewien, czy to
    > DNS czy routing, czy sami blokade załozyli.

    Według Orange wywalili ich z DNSów na żądanie ABW (art. 180 prawa
    komunikacyjnego).

    PiS nam cenzuruje Internet...

  • 35. Data: 2022-05-13 09:09:11
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Na czynności policjanta (przynajmniej teoretycznie) masz drogę składania
    > skargi / odwołania się. Tu takiej nie masz. Rozumiesz różnicę? Jeśli nie
    > wydaje się decyzji, nie ma 1) odpowiedzialnego 2) nie ma do czego się
    > odnieść.

    Ale rozumiesz, że dopóki policja nie złapie złodzieja, to też nie ma
    odpowiedzialnego za kradzież?

    Jak to nie ma się do czego odnieść? Strona nie działa? Nie działa.
    Wiadomo kto zablokował? Wiadomo.
    Czego ci jeszcze brakuje?

    Jeśli uważasz, że ktoś bezprawnie zablokował ci stronę, to składasz do
    prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. Tak robią dorośli
    ludzie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 36. Data: 2022-05-13 09:17:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.05.2022 o 09:09, Kviat napisał:

> [...]
    >
    > Jeśli uważasz, że ktoś bezprawnie zablokował ci stronę, to składasz do
    > prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. Tak robią dorośli

    A wiesz, że jesteśmy na grupie prawo i czym innym są kodeksy: karny,
    wykroczeń i administracyjny? Wiesz czym różnią się postępowania?

    Na razie chyba powinieneś wrócić do nauki, bo jak widzę, brakuje Tobie
    takich podstaw, przez co rzucasz analogiami z tyłka nie mającymi
    odzwierciedlenia w rzeczywistości.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 37. Data: 2022-05-13 09:43:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Pozostaje jeszcze filozoficzno-retoryczne pytanie, dlaczego blokować
    > RT skoro nie blokuje się obecnego TVP.

    Łukaszenka nie dość że skurwysyn to jeszcze nie nasz skurwysyn ;-)

    --
    A. Filip

  • 38. Data: 2022-05-13 10:06:10
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 12.05.2022 o 15:41, J.F pisze:

    > A podstawe prawna podasz ?

    Artykuł 180 ust. 1 Prawa Telekomunikacyjnego

  • 39. Data: 2022-05-13 10:06:46
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa [PT-180.1 na "prośbę" ABW]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    [PT-180] https://lexlege.pl/prawo-telekomunikacyjne/art-180/
    > 180.1. Przedsiębiorca telekomunikacyjny jest obowiązany do
    > niezwłocznego blokowania połączeń telekomunikacyjnych lub przekazów
    > informacji, na żądanie uprawnionych podmiotów, jeżeli połączenia te
    > mogą zagrażać obronności, bezpieczeństwu państwa oraz bezpieczeństwu i
    > porządkowi publicznemu, albo do umożliwienia dokonania takiej blokady
    > przez te podmioty.

    Gdzie są rozporządzenia wykonawcze do tego?

    IMHO Goły PT-181.1 jest "mierną" podstawą do _trwałego_ zablokowania
    (rt.com) bo sobie ABW życzy [co najmniej konflikt wartości chronionych].
    Gdyby to było po linii zablokować _do decyzji sądu_ to już co innego.
    Tyle że do kurwy nędzy jakoś nikt nie mówi że jakiś sąd dostał i
    rozpatruje wniosek ABW w sprawie tej blokady.

    Blidne (mataczące) ABW zasługuje na nadmiar zaufania? IMHO *NIE*,
    [ Funkcjonariusz ABW na służbie to ABW przynajmniej dopóki nie zostaje
    *na poważnie* ukarany karnie za przekroczenie uprawnień albo co innego]

    --
    A. Filip

  • 40. Data: 2022-05-13 10:17:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> pisze:

    > Artykuł 180 ust. 1 Prawa Telekomunikacyjnego

    [PT-180] https://lexlege.pl/prawo-telekomunikacyjne/art-180/

    Jeśli PT-180.1 ma być podstawą _trwałego_ zablokowania domeny
    "bo sobie ABW życzy" to RP3 może być państwem prawa z nazwy,

    IMHO operatorzy w ramach obijania sobie dupy blachą mogą
    (a nawet powinni) zrobić "związek operatorów" który będzie _formalnie_
    przekazywał takie "(zrealizowane) wnioski ABW" np. właścicielom domen
    DNS. Niech się właściciel sam z ABW kopie po sądach (jak zechce).
    Dla ABW+ to będzie "uproszczenie" jak wniosek o blokadę będzie szedł
    przez jeden podmiot.