  • 1. Data: 2002-11-19 13:24:43
    Temat: ZUS - renta rodzinna - prosze o pomoc
    Od: "Fojcik" <f...@u...box43.gnet.pl>

    ...i prosze o pomoc

    Tak po krotce wyglada sprawa:
    Pobieram rente rodzinna, warunkiem jej otrzymywania jest przesylanie co
    semestr
    zaswiadczenia z uczelni, gdy tego nie uczynie ZUS wstrzymuje wyplate i czeka
    na zawiadczenie. W grudniu ubieglego roku ZUS poinformowal mnie, ze z ich
    dokumentow
    wynika, ze w latach 2000-2001 nie "pobieralem nauki" a "oni" wyplacali mi
    rente - teraz
    wiec musze im to oddac + odsetki. Nie pomogly moje tlumaczenia, ze przeciez
    gdybym nie wysylal im zaswiadczen to zawiesili mi wyplate renty ....
    Zgromadzilem zaswiadczenia ze szkol, ale bez okresu
    lipiec 2001-pazdziernik 2001, bo wtedy zmienialem uczelnie. ZUS oczywiscie
    nakazal
    zwrot za te cztery mce + odsetki....
    Jesli ktos dotarl do konca to prosze o pomoc, a oto moje pytania :

    1. Ile wynosza ustawowe odsetki za "nienaleznie pobrane swiadczenia" -
    dziwne
    mi sie wydaje wyliczenie ZUS'u, ktory stwierdzil ze od kwoty 2200 zl odsetki
    wynosza 950 zl.
    Zaleglosc powstala w czerwcu 2001 a decyzja o zwrocie w listopadzie 2002.
    2. Odwolalem sie od decyzji , ZUS zmienil decyzje ale i tak zawyzyl kwote do
    zwrotu, jak
    moge sie od tego odwolac ?
    3. Czy mozna jakos wykorzystac to, ze ZUS wstrzymuje wyplate swiadczenia gdy
    nie
    dostarcze zaswiadczenia jako potwierdzenie tego ze ja jednak bylem OK ?
    4. Czy istnieje mozliwosc "wykrecenia sie" przynajmniej z tych odestek ?

    Pozdrawiam i dziekuje za wszytskie komentarze
    Krzysztof F.