  • 1. Data: 2003-10-20 09:10:47
    Temat: Bardzo proszę o pilną poradę. Co robić ?
    Od: "Tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Zakład energetyczny, a dokładnie zlecony przez nich wykonawca postawił na
    mojej działce słup energetyczny, oraz przeciął róg działki kablem
    napowietrznym w kierunku do sąsiada. Akurat w miejscu gdzie jest kabel, mam
    zaprojektowany mój dom przez architekta.
    ZE twierdzi że pododobno zgodę sąsiad dostał jeszcze od poprzedniego
    właściciela działki. Ja tą działkę mam od prawie roku. Kupiłem ją bez słupa,
    zgody nikomu na słup i wejście na działkę nie dawałem.
    Nie otrzymałem od nikogo nawet zawiadomienia o tym że ktoś wjedzie mi na
    moją działkę, postawi słup, i zaora ciężkim sprzętem. Czy ja już naprawde
    nie liczę się ?
    W księgach wieczystych nie mam nic o służebności.

    Proszę o poradę. Co robić ?

    Tarnus

  • 2. Data: 2003-10-20 09:47:54
    Temat: Re: Bardzo proszę o pilną poradę. Co robić ?
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie liczę się ?
    > W księgach wieczystych nie mam nic o służebności.

    Nie jestem pewien. Moze sprawdzic najpierw w gminnym(miejskim) planie
    zagospodarowania przestrzennego czy maja jakies dane na temat przebiegu
    linii energetycznej? Poza tym niech ci pokaza zgode poprzedniego wlasciciela
    (oczywiscie nie pokaza..)
    Ugodowo jak widac sprawy rozwiazac sie nie da (dom) wiec chyba do sadu..

    Ale poczekaj do wieczora na pewno inni grupowicze cos powiedza.
    Ja mam dzisiaj maly metlik w glowie i za bardzo nie moge sie skupic.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-10-20 10:26:36
    Od: "" <p...@p...onet.pl>

    Ja miałem podobną sytuację z transformatorem, aczkolwiek w porę zostałem
    poinformowany o projekcie, jaki zakłada modernizację mojej działki pod tym
    kątem, albowiem konierczna była moja zgoda, albowiem bez niej działanie
    pozbawione byłoby podstaw prawnych i zaskarżalne takei postępowanie byłoby
    beżapelacyjnie.

    Nie zgadzam się z przedmówcą ugoda zawsze jest możliwia w moim przypadku
    stawiając początkowo na swoim NIE ZGADZAM się udało mi się uzyskać od Gminy
    doprowadzenie mediów do mojej działki oraz prawo odkupienia części gruntu za
    korzystną kwotę, więc trzeba się starać. nie mówię że to łatwa sprawa ale
    cierpliwości.

    Mój znajomy skolei obudził się z drogą przez środek jego działki to dopero było
    zaskoczenie.

    Tak więc nie zrażaj się i PISZ wszystko PSIZ wysyłaj za potwierdzeniem odbioru,
    albowiem, bez zgody właściciela gruntu NIC NEI ZROBIĄ, w najgorszym wypadku
    odszkodowanie dostaniesz

  • 4. Data: 2003-10-20 11:15:11
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > Nie zgadzam się z przedmówcą ugoda zawsze jest możliwia w moim przypadku

    Oczywiscie! :-)

    Chodzilo mi o to ze w tej sytuacji ciezko bedzie sie dogadac a nie ze od
    strony prawnej jest to niemozliwe.. :-)))

  • 5. Data: 2003-10-20 11:30:50
    Od: "Tarnus" <t...@p...onet.pl>

    A więc trochę się już otrzepałem. Pojechałem znów na działkę aby na trzeźwo
    ocenić jak to wygląda.
    Na mojej mapce 1:500 widnieje słup, oraz przerywana linia kabla z dopiskiem
    "w projekcie".
    Słup jest według mapki od granicy 0,5m w mojej działce. Linia zaprojektowana
    jest jako prosta bez załamań.
    Wykonawca postawił słup za daleko o jakieś dodatkowe pół metra dalej w głąb
    mojej działki, przez co nawet linia nie jest już prosta tylko załamana.
    Jeszcze co - na projekcie widnieje słup, a na działce mam słup i odciąg.
    Linia jest w tej chwili na mój gust za blisko mojego przyszłego domu
    zaprojektowanego już w planie zagospodarowania mojej działki przez
    architekta. Ja za to już zapłaciłem. Architekt brał przecież pod uwagę jej
    istnienie w przyszłości i się dostosował.
    I co teraz ? Na nowo mam robić projekt zagospodarowania działki bo słup
    postawili niezgodnie z projektem ?

    Tarnus

  • 6. Data: 2003-10-20 12:01:27
    Od: "" <p...@p...onet.pl>

    * dsotales juz zgode na budowe na podstawie opracowanego przez arcitekta
    projektu

    * czy projekt byl izgodniony w gminie

  • 7. Data: 2003-10-20 12:21:55
    Od: "Tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > * dsotales juz zgode na budowe na podstawie opracowanego przez arcitekta
    > projektu
    Nie. Dopiero co odebrałem projekt od architekta i wybieram się do wydziału
    architektury aby złożyć wniosek na pozwolenie na budowę.

    Tarnus