  • 1. Data: 2004-02-27 01:47:43
    Temat: Banałek :) - przedawnienie ?
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    Mam maly problem z tym jak wyznaczyc czy sprawa sie juz przedawnila czy
    nie ?
    Nie za bardzo wiem jak opisac problem - chcialbym raczej ogolnie.

    Zalozmy ze robie cesje praw do jakiegos przedmiotu na inna osobe
    (przedmiot wart ok. 8-10 tys. zl) - takze formalnie osoba ta staje sie
    wlascicielem przemiotu. Osoba ta (umowa ustna przy świadkach itp.) ma
    wykonać z tym przemiotem określona czynność. Nie robi tego niestety i
    nie nastepuje cesja prawa w druga strone (nie jest niezbedna), ponieważ
    zobowiazanie "osoby" byc moze zostanie wkonane w przyszlości. Sytuacja
    ta ma miejsce powiedzmy 5 lat temu. Po jakims czasie powiedzmy rok temu
    "osoba" poinformowala osobe trzecią, że przekaże jej przemiot na pewnych
    okreslonych warunkach (bliskich sprzedazy). Dowiaduje sie o tym, wiem iz
    nie ma mozliwosci by ten przemiot do mnie wrocil i zadam pisemnie od
    "osoby" zwrotu przedmiotu (teraz).
    Osoba odmawia.

    Czy moge zglosic to do prokuratury jako przesteptwo ? Czy bedzie to
    przestepstwo z art. 286 KK ?
    I najwazniejsze: od ktorego z tych wydarzen nalezy liczyc przedawnienie
    i ile ono wynosi ?
    Od momentu przekazania praw, od momentu gdy dowiedzialem sie o fakcie
    czy od momentu gdy zazadalem zwrotu i nie otrzymalem odpowiedzi badz
    dotalem odmowna ?

    Bardzo licze na pomoc Grupy w tej sprawie,

    --
    Pozdrawiam,
    NoMad