  • 1. Data: 2007-05-30 13:12:35
    Temat: BHP (chyba)... Pytanie o uczelnie wyzsza - UW
    Od: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>

    Drodzy grupowicze,

    sprawa powazna dosc, bo na wydziale mojej lubej panowie z wierchuszki
    postanowili najwyrazniej zastrajkowac w oryginalny sposob, a mianowicie
    odcieli w upaly studentom wieczorowym dostep do jakichkolwiek napojow
    chlodzacych. To znaczy - pod pretekstem, ze "nie przynosi zyskow", barek
    na uczelni zaczal byc zamykany o 15:00 (wieczorowe zaczynaja sie od
    16:00) a jedyny automat z napojami od zeszlego tygodnia stoi pusty i
    mimo interwencji nic sie z tym nie dzieje. W calym budynku 5-pietrowym o
    dosc duzej powierzchni nie ma ani jednej kropli wody zdatnej do picia,
    przerwy pomiedzy zajeciami sa za krotkie, zeby gdziekolwiek pojsc i bez
    spoznienia wrocic z napojem.

    Czy uczelnia postepujac w ten sposob lamie jakies przepisy? Mozna to
    ruszyc ze strony prawnej?

    2) Temperatury w salach przekraczaja nieraz 40 stopni. Byly juz
    omdlenia, nikt z tym nic nie robi, klimatyzacji podobno nie ma i nie
    bedzie. Zblizaja sie egzaminy i szczerze mowiac obawiam sie, ze moja
    mloda moze ich nie napisac - zemdlalo jej sie z goraca juz dwa razy (nie
    tylko jej, tak zaznacze na potrzeby zlosliwcow). Jest na to jakis sposob
    z paragrafu?

    3) Wieczorami trzeba wlaczyc swiatlo ;-)) Sorry za truizm. Pod sufitem
    podwieszone sa jakies potwornie stare dlugie jarzeniowki, ktore bucza,
    jak transformatory starego typu. W efekcie - bol oczu i regularne bole
    glowy. Czy na to tez jest jakis paragraf, zeby zmusic bandytow do
    wymiany oswietlenia? Prosby oczywiscie nie skutkuja.

    Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 2. Data: 2007-05-30 15:25:46
    Temat: Re: BHP (chyba)... Pytanie o uczelnie wyzsza - UW
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Wróblewski <c...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > postanowili najwyrazniej zastrajkowac w oryginalny sposob, a mianowicie
    > odcieli w upaly studentom wieczorowym dostep do jakichkolwiek napojow

    O ile mi wiadomo, uczelnia nie jest pracodawcą studentów, żeby miała im
    zapewniać napoje chłodzące w jakiejkolwiek formie.

    BTW, rączki im pourywało, że nie mogą sobie kupić butelki mineralnej i
    przynieść ze sobą?

    --
    JoP

  • 3. Data: 2007-05-30 18:13:30
    Od: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>

    Jolanta Pers napisał(a):

> [...]
    > zapewniać napoje chłodzące w jakiejkolwiek formie.
    >
    > BTW, rączki im pourywało, że nie mogą sobie kupić butelki mineralnej i

    Rączek nie pourywało, ale czasami jest tak gorąco, że 1,5l wody
    "wyparowuje" (tu: w dosłownym słowa tego znaczeniu, przez skórę) w ciągu
    jednego wykładu. Nie wspominając o tym, że brak nawet wentylacji, o
    klimatyzacji nie mówiąc. Natomiast jeśli chodzi o zapewnianie napojów
    chłodzących pracownikom - wykładowcy zatrudniani na etacie są w takiej
    samej sytuacji i podpisali się pod naszymi listami do kierownictwa
    jednostki edukacyjnej, z prośbą o natychmiastową interwencję. Były
    monity, po tygodniu - odpowiedź: negatywna.

    Czy ktoś poza "szpilą" ma jakiś pomysł?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 4. Data: 2007-05-31 22:14:41
    Od: "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl>

    Użytkownik "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl> napisał w wiadomości (

    (...)

    > Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi.

    Daj spokój- pomyśl jescze raz, co napisałeś.

    Biedactwa pełnoletnie nie mogą sobie dac rady, bo 1,5 litra
    minerallnej/głowę to za mało, klimy nie ma, a na dodatek świetlówki bucżą,
    aż głowa boli?

    No to trzeba zmienić szkołę, na nowocześniejszą, albo zdać na dzienne.

    Roman Rumpel

    PS. Jedno, co tak naprawdę mogłoby mieć uzasadnienie - to zarzut
    niewłaściwego oswietlenia w sensie jego niewłaściwej jasności -trzeba
    zawiadomic Sanepid, to przyjadą i zrobi pomiary - jak wyjdzie za mało, to
    każą poprawić.

  • 5. Data: 2007-06-01 11:22:45
    Od: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>

> [...]
    > bucżą, aż głowa boli?
    >

    > No to trzeba zmienić szkołę, na nowocześniejszą, albo zdać na dzienne.

    Sęk w tym, że to Uniwersytet Warszawski... w dodatku studia płatne,
    wieczorowe. Jakbyś zapłacił w ramach firmy za szkolenie, które
    odbywałoby się w obskurnych pomieszczeniach z połamanymi krzesłami,
    oświetlenie powodowałoby bóle głowy przez buczenie a w całym budynku nie
    byłoby ani pół butelki wody do picia, to pewnie byś składał reklamacje
    ;-) Ja też mam zamiar, ale chodzi mi o to, jakie podstawy prawne
    przywołać, żeby miało to ręce i nogi... Np. jakiś przepis z Ustawy o
    Szkolnictwie Wyższym, albo jakieś rozporządzenie Ministra z nią
    związane, które mówi o warunkach, w jakich mają być prowadzone zajęcia
    itd itp...

    Nie chodzi mi o pieniaczenie - tylko naprawdę mam dość wysłuchiwania
    jęczeń mojej lubej, że ciągle ją (i innych) głowa boli przez te lampy,
    że przez to nie mogą się uczyć, a w upały studenci muszą zrywać się z
    zajęć, za które płacą, żeby chodzić po napoje do odległych o kilometr
    sklepów.

    Sugestii dot. zdania na studia dzienne nie mogę skomentować... Niektórzy
    muszą pracować, żeby żyć, wiesz? A studia wieczorowe są właśnie dla
    takich ludzi...

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 6. Data: 2007-06-01 18:58:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy ktoś poza "szpilą" ma jakiś pomysł?

    pewnie truizm: przynieść 3 litry wody zamiast półtorej.

  • 7. Data: 2007-06-02 06:34:40
    Od: u...@g...pl

    Ty masz jak fobie w zwi zku z brakiem tej wody? Najpierw Twój brat,
    teraz dziewczyna.
    Zachowujesz si troch jak rozpieszczone dziecko, któmu zabrano
    zbawk . Czas dorosn .

    I po co ja to pisze, przecie to trol jaki