  • 1. Data: 2010-03-19 01:13:29
    Temat: Auto sprowadzone z USA, dokumenty i ubezpieczenie AC
    Od: Adam Czarnecki <a...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Kupiłem kilka dni temu auto, sprowadzone kilka miesięcy temu z USA.
    Kupiłem je od osoby, która była pierwszym właścicielem auta z kraju i
    miała je zarejestrowane na siebie.
    Podczas zawierania umowy kupna-sprzedaży otrzymałem tylko dowód
    rejestracyjny, OC oraz kartę pojazdu.

    Mam teraz pytanie - czy powinienem otrzymać jeszcze jakieś inne
    dokumenty? Np. dokumenty celne, dowód zakupu z USA czy coś innego ?

    Pytam, ponieważ podczas zawierania polisy AC pani od ubezpieczeń
    powiedziała mi, że muszę mieć dokumenty świadczące o POCHODZENIU
    pojazdu. Według niej oznacza to że powinienem mieć dowód zakupu auta z
    USA i dokumenty celne.

    Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?

    Pozdrawiam,
    Adam.

  • 2. Data: 2010-03-19 08:30:10
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 19.03.2010 Adam Czarnecki <a...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > powiedziała mi, że muszę mieć dokumenty świadczące o POCHODZENIU
    > pojazdu. Według niej oznacza to że powinienem mieć dowód zakupu auta z
    hm..
    Jak dla mnie to jak kupiles ZAREJESTROWANY samochod, w polsce - to dla Ciebie
    dokumentem pochodzenia pojazdu jest umowa kupna sprzedazy zawarta z sprzedawca,
    karta pojazdu, dowod rejestracyjny i oc.

    Clo, vat, akcyza, oplata "ekologiczna", dowod zakupu od poprzedniego
    sprzedajacego - to sprawy sprowadzajacego I tyle.

    Wydzial komunikacji ktory rejestrowal samochod ma je zreszta w swoich zasobach
    - wiec podejrzewam ze tam mozesz uderzyc z prosba o jakies kserokopie.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 3. Data: 2010-03-19 08:53:21
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    Adam Czarnecki pisze:
> [...]
    > powiedziała mi, że muszę mieć dokumenty świadczące o POCHODZENIU
    > pojazdu. Według niej oznacza to że powinienem mieć dowód zakupu auta z

    Samochod pochodzi od poprzedniego wlasciciela, Polaka. Jak kupujesz
    samochod nie sprowadzony, to nie przedstawiasz umowy kupna/sprzedazy
    zawartej pomiedzy dwoma poprzednimi wlascicielami. Tak naprawde to ta
    Pani wcale nie musi wiedziec, ze auto jest z USA.

  • 4. Data: 2010-03-19 09:36:05
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    przez analogię, kupując nowe od dealera musiałbyś przedstawiać kwity
    zapłacenia cła przez importera oraz FV za ile kupił od producenta

    bezsens

    chcą Cię zrobić w konia - jeżeli FV byłaby zaniżona a ty miałbyś szkodę to
    zarzucą że pojazd wprowadzony nielegalnie na terytorium Polski, spotkałem
    się z takim zapisem np. w Liberty Direct i nie zawarłem umowy ubezpieczenia
    tłumacząc że nie mam wiedzy czy pojazd został wprowadzony legalnie czy nie
    legalnie na terytorium Polski, gdyż nie dysponuję odpowiednimi dokumentami i
    nie jest to moim obowiązkiem wiedzieć. Wprawdzie pewnie ewentualne
    odszkodowanie zostało by wypłacone ale nie ma co zawierać umów z
    kombinatorami (szkoda czasu i nerwow w razie kłopotow)

    4956 (20100318) __________