  • 11. Data: 2010-03-05 10:20:36
    Temat: Re: Auto służbowe do celów prywatnych
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.03.2010 01:50), pmlb wrote:
    > [...]alebo na zasadzie 25 pena za
    > mile... i wpisujesz w karte cel podrozy. Przy czym za cel moze byc samo
    > slowo: business:))
    > Wowczas niby te 25 pena sam placisz za ten przejazd, i sam sobie
    > wystawisz fakture ktora jest kosztem w twojej firmie...
    > Nikt nie wnika czy jest fotelik i czy sa rowery:)

    Czyli wypisz wymaluj kilometrówka. U nas barbarzyńców też występuje, i
    nawet stawka za km wyższa o 20 gr niż u Was w cywilizowanym świecie.

    p. m.

  • 12. Data: 2010-03-05 17:57:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2010, Herald wrote:

    > Co do używania samochodów "firmowych" - bardzo dobrze że zostanie ukrócone

    Czekaj, czekaj.
    Jak nie będzie drastycznej sankcji, w postaci domniemania "używania
    dla celów osobistych" (do przedawnienia wstecz) za jedno udowodnione
    takie użycie, to prawdę mówiąc, owo "ukrócenie" może być równie
    skuteczne jak np. ukrócenie "osobistego" przemytu.

    > Ten pracownik "co dostał firmowy samochód" i zwykły pracownik
    > mają identyczne kosztu z wynagrodzenia.

    Nie inaczej.

    > Potem za parę stówek wykupuej leasingowane auto i .... jest jego
    > własnością.

    Przyznam, że (wynikającej z opisów) braku sankcji (no, bez przesady
    zaraz z sankcją, "wyrównania podatku" wg art.11 PDoOF) przy wykupie
    leasingowym też nie rozumiem. Znaczy rozumiem przyczyną (istnienie
    art.23a i dalsze które są "szczegółowsze"), nie rozumiem konstrukcji.

    > Ja jak kupuje coś na raty w sklepie to płacę z NETTA a nie
    > z brutta z wynagrodzenia!!

    E tam, wszyscy płacą z brutta, nie podgrzewaj, niektórzy niekiedy
    mogą tylko odliczyć (różnicę) :)

    Fakt, że wobec posiadaczy samochodów *jednocześnie* prowadzi się
    trójstronne działania w postaci:
    - wysokiego obłożenia podatkami (samo z siebie może i zrozumiałe)
    - ograniczeń w używaniu do DG
    - tolerowaniu naduzywania zaliczania do DG celów osobistych
    ...jest trudny do wyjaśnienia, IMVHO.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-03-05 20:34:47
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
> [...]
    > - ograniczeń w używaniu do DG
    > - tolerowaniu naduzywania zaliczania do DG celów osobistych

    Nie, to jest KLAROWNE. System poswieca przychody z PDoF na rzecz
    zwiekszenia przychodow z VAT i akcyzy. Per saldo jest to dla budzetu
    oplacalne.

    To jak w tym dowcipie:

    pijac niszczysz budzet rodziny,
    nie pijac niszczysz budzet panstwa,

    wiec MF obstawia: jezdzic jak najwiecej.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2010-03-06 18:07:54
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    > Ja jak kupuje coś na raty w sklepie to płacę z NETTA a nie z brutta z
    > wynagrodzenia!!
    > Robol zawsze będzie dymany i tyle.
    >
    > I zaraz część pajaców zacznie szczekać: "otwórz działalność i weź auto w
    > leasingu, skoro mówisz że to taki miód" :))
    > I to będą ci co żyją na koszt podatników, czyli społeczeństwa :)))

    A wg mnie lepiej żyć na koszt społeczeństwa
    Jak ktoś baran to niech za mnie i mi podobnych płaci :)