  • 1. Data: 2009-06-01 16:29:06
    Temat: Aukcja allegro i brak zapłaty za usługę
    Od: "Autron" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    wystawiłem aukcję, której przedmiotem było wykonanie projektu strony
    internetowej, usługa została zrealizowana, kupujący zaakceptował projekt,
    jednak nie chce zapłacić.

    Wysłałem mu fakturę, następnie wezwanie do zapłaty, niestety cały czas brak
    odzewu mimo że korespondencja została odebrana.

    W międzyczasie na jego koncie pojawiły się 2 inne negatywne opinie od firm z
    tej samej branży, obydwie podobne (tzn. zamówił, zrobili i nie zapłacił).

    Pierwszy raz spotkało mnie coś takiego i zastanawiam się jak to ruszyć dalej?
    Czy sądy respektują aukcję jako umowę? Mogę dochodzić swoich praw tylko na
    drodze cywilnej czy to się ściga z urzędu?

    Praca była prosta i faktura jest na 600zł, czy w ogóle jakiś sąd się przejmie
    taką kwotą? Czy można taką niezapłaconą fv odsprzedać jakiejś firmie
    windykacyjnej choćby za 100zł?

  • 2. Data: 2009-06-01 17:09:47
    Temat: Re: Aukcja allegro i brak zapłaty za usługę
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Autron" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Praca była prosta i faktura jest na 600zł, czy w ogóle jakiś sąd się
    > przejmie
    > taką kwotą? Czy można taką niezapłaconą fv odsprzedać jakiejś firmie
    > windykacyjnej choćby za 100zł?

    A masz dowody zawarcia umowy?
    Znaczy maile z ustaleniami itp? Maila z akceptacja, itp?
    Na karna sprawe szanse niewielkie - trzeba by mu wykazac zamiar
    niezaplacenia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-06-01 17:28:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Autron" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czy sądy respektują aukcję jako umowę? Mogę dochodzić swoich praw tylko na
    > drodze cywilnej czy to się ściga z urzędu?

    a oczywiscie na cywilna duze :)
    Jesli masz troche czasu i ciutke nerwow,, to bym polecal. Trzeba buca
    nauczyc porzadku.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-06-01 17:35:42
    Od: "Autron" <a...@g...pl>

    SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > A masz dowody zawarcia umowy?
    > Znaczy maile z ustaleniami itp? Maila z akceptacja, itp?

    Aukcja allegro, korespondencja mailowa (akceptacja projektu, obietnica
    zapłaty).

    > Na karna sprawe szanse niewielkie - trzeba by mu wykazac zamiar
    > niezaplacenia.

    Z komentarzy wynika, że wcześniej wykiwał już w ten sposób 2 firmy.

  • 5. Data: 2009-06-01 17:46:22
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 1 Cze, 19:35, "Autron" <a...@g...pl> wrote:

    > Aukcja allegro, korespondencja mailowa (akceptacja projektu, obietnica
    > zapłaty).

    > Z komentarzy wynika, że wcześniej wykiwał już w ten sposób 2 firmy.
    >
    > --

    Napisz do innych co projektowali i przeczescie siec w poszukiwaniu
    tych stron. Jesli zamawial w jednym okresie to mogl miec jakies
    niespodziewane problemy finansowe. Ale jesli zamawial w odstepach
    czasu a potem uzyl waszych projektow to mozna mowic o celowym
    oszukaniu/wyludzeniu.

  • 6. Data: 2009-06-01 18:31:42
    Temat: Re: Aukcja allegro i brak zapłaty za usług
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Autron" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > A masz dowody zawarcia umowy?

    Pewnie dane z ALLEGRO. moim zdaniem wystarczą.

    > Znaczy maile z ustaleniami itp.? Maila z akceptacja, itp.?

    Akceptacją samą w sobie będzie umieszczenie tej strony na serwerze.

    > Na karna sprawe szanse niewielkie - trzeba by mu wykazac zamiar
    > niezaplacenia.

    Na karna sprawę są szanse, jeśli gość stronę tę wystawił w sieci. Narusza
    tym prawa autorskie, bo publikuje bez licencji autora.

  • 7. Data: 2009-06-02 09:59:38
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > przejmie
    > taką kwotą? Czy można taką niezapłaconą fv odsprzedać jakiejś firmie

    sadzac po tych dwoch komentarzach mozna zalozyc ze z gory mial zamiar nie
    zaplacenia (szoustwo)