  • 1. Data: 2009-06-01 08:31:13
    Temat: sprzedaż mieszkania -podatek
    Od: miffy <n...@n...pl>

    W 2007 roku kupiłam mieszkanie. Z racji braku zdolności kredytowej,
    kredyt poszedł na moich rodziców i choć wszystkie koszty ponosiłam ja,
    teoretycznie to oni są kredytobiorcami i właścicielami tego mieszkania.
    W między czasie wyszłam za mąż i kupujemy z mężem (tylko my dwoje)
    większe mieszkanie (także na kredyt) jednak kredyt bierzemy wspólnie z
    rodzicami moimi. Jest to powiększenie obecnego kredytu i włączenia nas 2
    do niego.
    Jeśli obecne mieszkanie zostanie sprzedane (taki jest plan)rozumiem, że
    jeśli byłoby moje, podatku płacić nie muszę, gdyż przeznaczam pieniądze
    uzyskane ze sprzedaży na nowe mieszkanie.
    I teraz problem, czy rodzice (czyli praktycznie ja) będą musieli
    zapłacić podatek (mieszkanie kupione było za 150 000 a teoretycznie
    sprzedamy je za 2x tyle), skoro są tylko kredytobiorcami a nie kupującymi?

    Jeśli tak, to jak najlepiej (czyli najtaniej)uniknąć tej sytuacji?

  • 2. Data: 2009-06-01 09:33:47
    Temat: Re: sprzedaż mieszkania -podatek
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "miffy" <> napisał w wiadomości news:.pl...
> [...]
    > kredyt poszedł na moich rodziców i choć wszystkie koszty ponosiłam ja,
    > teoretycznie to oni są kredytobiorcami i właścicielami tego mieszkania.
    ^^^^^^^^^^^^^^

    kto jest faktycznie właścicielem tego mieszkania (wg aktu notarialnego i/lub
    KW)?

  • 3. Data: 2009-06-01 09:52:47
    Od: miffy <n...@n...pl>

    Tadeusz pisze:
    > ^^^^^^^^^

    ^^^^^^^^^^^^^^

    > kto jest faktycznie właścicielem tego mieszkania (wg aktu notarialnego i/lub
    > KW)?

    Poprawka: mieszkanie było kupione w 2006 roku, jeśli to ma znaczenie a
    właścicielami (KW i akt notarialny) są moi rodzice, którzy nigdy nie
    byli w nim zameldowani.

  • 4. Data: 2009-06-01 15:14:36
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    miffy wrote:

    > Poprawka: mieszkanie było kupione w 2006 roku, jeśli to ma znaczenie a
    > właścicielami (KW i akt notarialny) są moi rodzice, którzy nigdy nie
    > byli w nim zameldowani.

    Zameldowanie nijak ma sie do wlasnosci.

    Najlepiej: mieszkanie sprzedac, a pieniadze przeznaczyc na kupno
    wiekszego - podatku nie ma. Nie ma sensu kombinowac z darowiznami -
    chyba ze chcesz wylaczyc rodzicow z kredytu (tak by bylo najlepiej).

    --
    Regards,
    Maverick