  • 1. Data: 2003-10-30 14:31:57
    Temat: Astercity.
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    Witam,
    Astercity bez uprzedniego ostrzezenia odcielo mnie od internetu na 24
    godziny. Jako przyczyne podali:
    "- wprowadzeniu wirusa komputerowego do innych urządzeń użytkowników Sieci
    Operatora bądź sieci Internet mającym negatywne konsekwencje dla tych
    użytkowników (pkt 8.1.7. Regulaminu);"

    Mam zainstalowane u siebie oprogramowanie antywirusowe i nie wykrylo ono
    niczego w ciagu ostatnich dni, gdyby nawet jakis robak trafil na moj
    komputer, to ja nie bralem w tym udzialu, wiec to nie ja go
    rozpowszechnialem.

    Nie mam zamiaru tolerowac takich rzeczy, szczegolnie, ze zgodnie z
    regulaminem nastepnym razem. Chce, aby w zwiazku z zajciem obnizyli moja
    oplate abonamentowa za biezacy miesiac i tym samym przyznali sie do pomylki.
    Jakich argumentow moge uzyc w moim liscie?

    W szczegolnosci - wydaje mi sie, ze skoro oni zarzucaja mi rozpowszechnianie
    wirusa, to powinni byc mi to w stanie udowodnic (czy moge sie powolac na
    KC?), ponadto - powinni mi udowodnic, ze to ja wysylalem wirus, a nie
    automat.

    Czy maja prawo odcinac mnie bez wczesniejszego uprzedzenia? Na zdrowy rozum
    przynajmniej powinni dac mi pare dni na ustosunkowanie sie do zajscia.

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    "Fear kills more people than death."

  • 2. Data: 2003-10-30 15:49:56
    Temat: Re: Astercity.
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko"
> [...]
    > niczego w ciagu ostatnich dni, gdyby nawet jakis robak trafil na moj
    > komputer, to ja nie bralem w tym udzialu, wiec to nie ja go

    ale jestes odpowiedzialny za swoj komputer (jak np wlasciciela za psa)
    a wirusy ostatnio wlaza na dysk obok oprogramowania antywirusowego jeśli
    windowsy są dziurawe (bez łatek)
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-10-30 15:59:49
    Od: "div" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

> [...]
    > wirusa, to powinni byc mi to w stanie udowodnic (czy moge sie powolac na
    > KC?), ponadto - powinni mi udowodnic, ze to ja wysylalem wirus, a nie
    Nikt nie bedzie wnikal czy ty rozsylales czy twoja babcia czy jakis
    tajemniczy "automat" :).. po prostu wirus prawdopodobnie (lub robal) wyszedl
    z twojego IP i na tej a nie innej podstawie administrator sieci zrobil to co
    zrobil.. w twoim interesie jest abys poprosil administratora (lub kogos od
    zabezpieczen) zeby sprawdzil czy aby nie ma dziury w twoim systemie
    zabezpieczen i czy przypadniem ktos niepowolany nie korzysta z twego kompa
    bez twej wiedzy..

  • 4. Data: 2003-10-30 19:10:02
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    > zabezpieczen) zeby sprawdzil czy aby nie ma dziury w twoim systemie
    > zabezpieczen i czy przypadniem ktos niepowolany nie korzysta z twego kompa

    Jesli administrator serwera nie odpowiada za to, ze uzytkownik umiesci na
    serwerze pornografie dziecieca, to czemu ja mam odpowiadac za to, ze ktos
    wlamie sie na moj serwer i zacznie rozylac wirusy?

    pozdrawiam
    Merlin

  • 5. Data: 2003-10-30 21:57:44
    Od: "div" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

    > Jesli administrator serwera nie odpowiada za to, ze uzytkownik umiesci na
    > serwerze pornografie dziecieca, to czemu ja mam odpowiadac za to, ze ktos
    > wlamie sie na moj serwer i zacznie rozylac wirusy?

    to jest tak jak ze slupem ogloszeniowym.. jesli umiescisz na nim ogloszenie
    ze za drobna oplata zabijasz na zlecenie to chyba policja zapuka do tego kto
    takie ogloszenie nakleil a nie do tego kto publicznie udostepnil na nim
    miejsce...

    ale jesli ty nie panujesz nad swoja zabezpieczona maszyna to juz twoj
    problem.. i tak jak wspomnialem wczesniej w twoim interesie jest
    zabezpieczyc sie aby spelnic wymogi regulaminu Astercity .. jest kilka
    sposobow aby sie zabezpieczyc i nie korzystaj tylko z antyvirusa bo to
    troszke za malo..

    pozdr

  • 6. Data: 2003-10-31 11:35:37
    Od: poreba <d...@p...com>

    "div" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl> popełnił 30 paź 2003
    na pl.soc.prawo utwór news:bnrcf4$rd3$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Nikt nie bedzie wnikal czy ty rozsylales czy twoja babcia czy jakis
    > tajemniczy "automat" :).. po prostu wirus prawdopodobnie (lub robal)
    > wyszedl z twojego IP
    Kluczowe są tu "udowodnić mi" i "prawdopodobnie"
    Kwestie techniczne o fałszowaniu nagłówków IP pomińmy.

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2003-10-31 19:47:02
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Astercity bez uprzedniego ostrzezenia odcielo mnie od internetu na 24
    > godziny. Jako przyczyne podali:
    > "- wprowadzeniu wirusa komputerowego do innych urządzeń użytkowników Sieci
    <ciach...>

    > W szczegolnosci - wydaje mi sie, ze skoro oni zarzucaja mi
    rozpowszechnianie
    > wirusa, to powinni byc mi to w stanie udowodnic (czy moge sie powolac na
    > KC?)
    Art. 6 KC

    > ponadto - powinni mi udowodnic, ze to ja wysylalem wirus, a nie
    > automat.
    nie

    > Czy maja prawo odcinac mnie bez wczesniejszego uprzedzenia? Na zdrowy
    rozum
    > przynajmniej powinni dac mi pare dni na ustosunkowanie sie do zajscia.
    nie

    A czy udowodnili ze to ty?
    p.
    W,