  • 1. Data: 2003-10-30 13:59:37
    Temat: egekucja komornicza w spółdzielni
    Od: pliszka<p...@p...pp>

    Witam,

    Spółdzielnia mieszkaniowa, której jestem niestety członkiem ma długi,
    które zawdzięcza poprzedniemu nieuczciwegu zarządowi. Sprawy
    windykacyjne sa na tyle zaawansowane, że w dwóch przypadkach
    zostały wydane wyroki egzekucji komorniczej. Komornicy zajęli konta
    bankowe. Co dalej może się dzieć jeśli nie uda się doprowadzić do
    ugody w wierzycielami? Czy komornicy mogą - i jesli tak to kiedy -
    wejść na pensje członków spółdzielni? Czy mogą próbować ściągać
    wierzytelności spółdzielni z majątku członków posiadających
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-10-30 14:10:23
    Temat: Re: egekucja komornicza w spółdzielni
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "pliszka" <p...@p...pp> napisał w
    wiadomości news:bnr5g7$r00$1@atlantis.news.tpi.pl

    > [...ale to już było...]

    W jakim celu powtarzasz ten sam post?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    (...) ...dochodzenie było utrudnione bo

  • 3. Data: 2003-10-30 15:30:05
    Od: pliszka<p...@p...pp>

  • 4. Data: 2003-10-30 22:00:54
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    > wierzytelności spółdzielni z majątku członków posiadających
    > spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu?

    ale kolega nerwowy,
    komornik nie "wejdzie" na pensje członków bo to ni oni są dłuznikami,
    to samo w odniesieniu do ich majatku a w tym do spółdzielczych
    praw własnościowych, W razie doprowadzenia do upadłości
    spóldzielni wasze spółdzielcze prawa z mocy prawa przekształca się w
    prawa odrębnej własności lokali a więc generalnie jesteście w dobrej
    sytuacji, bo bezinwestycyjnie kasujecie spółdzielnię i wyodrębniacie
    własnośc lokali.
    tylko pozazdrościc,

    JarekM

  • 5. Data: 2003-10-31 17:29:49
    Od: pliszka<p...@p...pp>

> [...]
    > prawa odrębnej własności lokali a więc generalnie jesteście w dobrej
    > sytuacji, bo bezinwestycyjnie kasujecie spółdzielnię i wyodrębniacie

    Dzięki, trochę minie pocieszasz.

    Jesli dobrze rozumiem taka sytuacja oznacza skreślenie spółdzielni z
    rejestru, jakieś rozdzielenie pozostającego w niej majątku np. przez
    komorników lub syndyka - a członkowie przejmuja lokale na własność,
    co jest potwierdzone aktami notorialnymi? Następnie zakładana jest
    wspólnota. Co wtedy z długami spółdzielni? Ktoś je kiedykolwiek
    będzie płacił czy też stają się 'problemem' wierzycieli?

    Orientujesz się może z jakimi konsekwencjami wiąże się jeszcze
    upadłość spółdzielni?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-11-01 19:31:59
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    > komorników lub syndyka - a członkowie przejmuja lokale na własność,
    > co jest potwierdzone aktami notorialnymi?

    jak z mocy prawa to bez aktów notarialnych bo i poco, ważne, że bedzie KW.

    > Następnie zakładana jest
    > wspólnota.

    współnoty nie zakłada się ale powstaje z mocy prawa w momencie wyodrębnienia
    pierwszego lokalu w danej nieruchomości a w takim przxypadku jak
    spółdzielnia.
    to wszystkie lokale zapewne byłyby wyodrębnione w jednej chwili i w tej
    chwili
    powstałaby wspólnota. No moze jeszcze trzebaby wpisać to do KW,
    bo tak naprawdę to wpis jest konstytutywny.

    > Co wtedy z długami spółdzielni? Ktoś je kiedykolwiek
    > będzie płacił czy też stają się 'problemem' wierzycieli?

    dobrze piszesz, to problem wierzycieli,

    > Orientujesz się może z jakimi konsekwencjami wiąże się jeszcze
    > upadłość spółdzielni?

    prawo upadłościowe to reguluje, sp-nia jak każda inne
    osoba prawna prowadząca działalność upada dośc standardowo
    chronieni sa jedynie członkowi a raczej ich prawa własnościowe bo
    lokatorskie to juz mniej - przekształcaja się w najem.

    JarekM

  • 7. Data: 2003-11-03 15:54:37
    Od: pliszka<p...@p...pp>

    Stokrotne dzięki!

    Nie powiem abym czuła się komfortowo w sytuacji w której jest
    spółdzielnia, jednak Twoje odpowiedzi uspokajaja mnie przynajmniej
    co do możliwości dalszego mieszkania w moim mieszkaniu i
    potencjalnego zagrożenia egzekucji długów z majątku spółdzielców.

    Jeszcze o jedno chciałabym zapytać. Czy znasz może takie przypadki -
    chodzi mi o upadłość spółdzielni i dalsze losy mieszkańców? Czy
    można o tym gdzieś poczytać na sieci. Mój priv: p...@g...pl.

    pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info