  • 1. Data: 2005-08-29 06:33:12
    Temat: Asesor - pozew.
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Może nie jest to najmądrzejsze pytanie, ale już się trochę pogubiłem.

    Co należy zrobić (pomijając oczywiste kwestie, jak na przykład pisanie pism
    procesowych), aby wytoczyć proces asesorowi nierzetelnie orzekającemu w
    sprawach cywilnych, ale w taki sposób, żeby nie trafiło to do sądu w którym
    ten pracuje?

    Wspomniany asesor ma tę "zaletę", że orzeka na kożyść swoich znajomych albo
    znajomych adwokatów pracujących w okolicznych kancelariach. Nie kieruje się
    zupełnie przepisami prawa, nie potrafi zatosować tych przepisów w praktyce,
    sam się do nich nie stosuje, a mimo to wydaje postanowienia - nie raz bardzo
    krzywdzące - w błachych sprawach.

    Żeby uniknąć niepotrzebnych skojarzeń, ja akurat nie mam z nim do czynienie
    i nie przegrałem żadnej sprawy. Ot - po prostu - pytam z czystej ciekawości,
    bo od wielu osób słyszałem nie najlepsze opinie na temat tej osoby.

    Z góry dziękuję za rozsądne odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-08-29 06:39:27
    Temat: Re: Asesor - pozew.
    Od: "Marcin Krzemiński" <k...@W...law.uj.edu.pl>

    --
    Tępmy e-analfabetyzm - http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html
    Użytkownik "R De" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pism procesowych), aby wytoczyć proces asesorowi nierzetelnie orzekającemu
    > w sprawach cywilnych, ale w taki sposób, żeby nie trafiło to do sądu w

    Składać apelacje od jego orzeczeń. Jeśli rzeczywiście nie są poparte faktami
    i prawem, to sąd odwoławczy je uchyli albo zmieni, a jeśli naruszenia są
    rażące - udzieli wytyku, który skutecznie zablokuje asesorowi awans na
    sędziego.
    Nie da się pozwać asesora/sędziego, za to, że źle sądzi. To raczej kwestia
    postępowania dyscyplinarnego.

    Marcin.

  • 3. Data: 2005-08-29 06:40:12
    Od: "Marcin Krzemiński" <k...@W...law.uj.edu.pl>

  • 4. Data: 2005-08-29 06:40:35
    Od: "Marcin Krzemiński" <k...@W...law.uj.edu.pl>

  • 5. Data: 2005-08-29 06:59:34
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Dzięki bardzo. Tak przypuszczałem.

  • 6. Data: 2005-08-29 07:58:13
    Od: Dredd<...@...pl>

    > postępowania dyscyplinarnego.

    No chyba że swoimi decyzjami wyrządzi konkretną szkodę (a działania te okażą się
    bezprawne) - wtedy widziałbym podstawy do odpowiedzialności odszkodowawczej
    asesora jako funkcjonariusza publicznego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2005-08-29 08:17:22
    Od: "Marcin Krzemiński" <k...@W...law.uj.edu.pl>

> [...]
    > bezprawne) - wtedy widziałbym podstawy do odpowiedzialności
    > odszkodowawczej
    > asesora jako funkcjonariusza publicznego.

    Tylko że wtedy pozywasz Skarb Państwa.

    Marcin.

  • 8. Data: 2005-08-29 08:49:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    R De napisał(a):

> [...]
    > sam się do nich nie stosuje, a mimo to wydaje postanowienia - nie raz bardzo

    Widzę że nadajesz się na wizytatora w sądzie, a nie znasz postępowania
    cywilnego.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 9. Data: 2005-08-29 13:13:32
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Nie znam KPC, ale pytanie nie dotyczyło konkretnej sprawy. Było zadane
    ot -tak sobie.
    Uzyskałem jakąś odpowiedź i za to dziękuję.