  • 1. Data: 2005-08-28 12:52:53
    Temat: Administrator pobiera czynsz - a budynki nie sa oddane do zamieszkania
    Od: rafal <r...@v...pl>

    Witam Grupowiczow.

    Ma takie pytanie. Mieszkam na osiedlu u dosyc felernego
    developera. Odbior mieszkania mialem w styczniu a dopiero w
    lipcu budynek otrzymal pozwolenie na zamieszkanie i dopiero
    teraz mozna sie zameldowac. Od lutego place czynsz, który
    sklada sie z naliczonych ryczaltowo oplat licznikowych +
    oplaty dla administratora.

    Sasiad zwrocil mi uwage ze pradopodobnie adminitrator
    (developer) pobiera czynsz bezprawnie przez kilka miesiecy,
    oczywiscie pomijam oplaty licznikowe. Natomiast skoro
    dopiero w lipcu budynek otrzymal oficjalne pozwolenie na
    zamieszkanie to chyba za kilka miesiecy czynsz mieszkancy
    placili bezpodstawnie?

    Szukalem w Googlach ale nie natrafilem na zadne informacje,
    które naprowadzilyby nas na "trop"

    Z gory dziekuje za pomoc.
    Rafal

  • 2. Data: 2005-08-28 22:49:51
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "rafal" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czynsz mieszkancy placili bezpodstawnie?
    >
    > Szukalem w Googlach ale nie natrafilem na zadne informacje, które

    Co do zasady, nie placisz zadnego czynszu. Placisz oplate za
    utrzymanie czesci wspolnej plus wynagrodzenie za zarzadzanie.
    Pozwolenie na uzytkowanie, nie ma tu raczej nic do rzeczy. Czesto
    budynki latami po wprowadzeniu sie mieszkancow nie posiadaja
    pozwolenia na uzytkowanie. A czesc wspolna utrzymywac trzeba. Kto
    zatem ma ja utrzymywac ? Ano wlasciciele. To nie spoldzielnia
    mieszkaniowa czy inny dziwny twor, to normalna wlasnosc !

    marekz

  • 3. Data: 2005-08-30 12:48:23
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    placisz nie developerowi ale zarzadcy wspolnoty...
    a developera to mozecie pociagac za niedotrzymanie terminow

  • 4. Data: 2005-08-30 15:51:08
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > zatem ma ja utrzymywac ? Ano wlasciciele. To nie spoldzielnia
    > mieszkaniowa czy inny dziwny twor, to normalna wlasnosc !

    Zgoda. JEdnak dodać trzeba jeszcze jedną istotną kwestię. Wynagrodzenie
    zarządcy i "składkę" na koszty zarządu nieruchomością wspólną muszą być
    uchwalone uchwałą zebrania członków wspólnoty.
    Jeśłi takiej uchwały niema, to - moim zdaniem - nie istniejej obowiązek uiszczania
    tych opłat.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-08-31 14:51:37
    Od: rafal <r...@v...pl>

    Dredd napisał(a):

> [...]
    > uchwalone uchwałą zebrania członków wspólnoty.
    > Jeśłi takiej uchwały niema, to - moim zdaniem - nie istniejej obowiązek uiszczania

    Dziekuje za odpowiedz. Czy moglbym prosic o podanie jakiejs
    podstawy prawnej?

    Musze dodac ze akty notarialne mieszkancy podpisywali od
    konca kwietnia, Piersze zebranie sie odbylo w obecnosci
    tylko 3- 4 mieszkanców (tych którzy posiadali akty
    notarialne). Z tego co mi wiadomo te kwoty zostaly
    wyznaczone przez administratora (który de facto jest tez
    developerem).

    Dziekuej i pozdrawiam
    rafal

  • 6. Data: 2005-09-08 10:03:36
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > być
    > uchwalone uchwałą zebrania członków wspólnoty.
    > Jeśłi takiej uchwały niema, to - moim zdaniem - nie istniejej

    Jest jak piszesz. Praktyka jest taka, ze zazwyczaj na starcie to
    developer jest wpisany w kazdy z aktow notarialnych jako zarzadca
    nieruchomosci. Jest tu rzeczywiscie kwestia, ze mozna probowac negowac
    wstecz wysokosc "naliczen", skoro nie byly one uchwalone, opierajac
    sie na tym, ze dopoki developer ma ponad 50% udzialow w czesci
    wspolnej, nalezalo by glosowac 1-wlasciciel = 1-glos, a nie udzialami,
    i ze developer sam sobie nie mogl tego "przeglosowac". Ale to juz jest
    na granicy pieniactwa (chyba ze developer mocno przegina). U nas
    oplaty zaczely byc pobierane dopiero wtedy, gdy juz okolo 70% lokali
    bylo wydzielonych i sprzedanych. My na przyklad w swojej wspolnocie,
    pomimo tego, ze developer powpisywal w akty, ze zarzadza przez 2
    pierwsze lata czescia wspolna i pobiera za to oplaty, juz po kilku
    miesiacach zwolalismy walne i odwolalismy developera z funkcji
    zarzadcy bez problemow.

    marekz