  • 1. Data: 2003-04-01 17:53:34
    Temat: Rozporządzenie
    Od: "Sebastian Murawski" <s...@p...pl>

    Szukam Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej (Dz. U. z
    1995r. Nr 35, poz. 174) jeżeli jest dostępna wersja po zmianach to
    szczególnie mi jest potrzebna. Szukałem na stronach ministerstwa i w
    bazie aktów na stronach sejmowych ale niestety nie ma wersji
    elektronicznej tego dokumentu. Może ktoś z Was może coś takiego ma w
    wersji elektronicznej? Proszę na priv.
    Z góry serdeczne dzięki.

    --
    Sebastian Murawski mailto:s...@g...net
    **GG-5178089**

  • 2. Data: 2003-04-01 23:46:54
    Temat: Re: Rozporządzenie
    Od: "Sebastian Murawski" <s...@p...pl>

    Niejaki/-a Sebastian Murawski <s...@p...pl>
    w wiadomości b6cksm$flv$...@i...gazeta.pl wysłanej
    dał upust następującym swoim przemyśleniom:
> [...]
    > bazie aktów na stronach sejmowych ale niestety nie ma wersji
    > elektronicznej tego dokumentu. Może ktoś z Was może coś takiego ma w
    Dzięki wszystkim za odpowiedzi na priv. Już mam co chciałem. Pierwszy
    był Michał Siarkiewicz. No ale jak już tu jestem to może macie coś o
    kontrolach preprowadzanych przez Urzędy Pracy wydatków pieniędzy z
    Funduszu Pracy. Może ktoś z tym się zetknął. Chcę (chciałem) wziąc
    kredyt na rozpoczęcie działalności gospodarczej no ale mi nie przyznali
    bo stwierdzili iż siedziba=mazowieckie a sklep=wielkopolskie i to nie
    przejdzie. Więc napisali bzdurny tekst, iż "wniosek ten załatwiony
    został odmownie. Przyczyną odmowy jest odległe miejsce prowadzenia
    działalności tj. miasto Piła znajdujące się poza terenem województwa
    mazowieckiego, jak również brak możliwości dokonania kontroli przed
    rozpoczęciem oraz w trakcie prowadzenia działalności".

    W sumie nie jestem prawnikiem ale coś mi tu pachnie ograniczaniem swobód
    obywatelskich. Znalazłem parę takich:
    Zgodnie z artykułem 5 Ustawy z dnia 19 listopada 1999r. Prawo
    działalności gospodarczej "podejmowanie i wykonywanie działalności
    gospodarczej jest wolne dla każdego na równych prawach(...)". Także
    najwyższy akt normatywny Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej w tej
    kwestii traktuje następująco: "Społeczna gospodarka rynkowa oparta na
    wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz
    solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych stanowi
    podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej (Konstytucja
    Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997r. Dz. z 1997 r. Nr 78,
    poz. 483, z 2001 r. Nr 28, poz. 319.)". Cytując dalej artykuł 22
    Konstytucji "Ograniczenie wolności działalności gospodarczej jest
    dopuszczalne tylko w drodze ustawy i tylko ze względu na ważny interes
    publiczny".
    No ale może ktoś bardziej wykształcony kierunkowo coś ciekawego może
    doradzić? Jakies fajne artykuliki, a może jakieś decyzje NSA(tak NSA to
    by było najlepsze)? Zastanawiam się też daltego jak jest z kontrolami?
    Czy zatrudniak ma z góry ustwowo coś narzucone dla tych co korzystają z
    pożyczek z Funduszu Pracy? Może ktoś z Was z czegoś takiego korzystał i
    chce się podzielić swoim doświadczeniem?

    Zresztą głupi byłem że podałem im wogóle gdzie chcę otworzyć działalność
    bo w Rozporządzeniu co wcześniej pisałem nic nie ma o takim wymogu. W
    Kryteriach co Rada Zatrudnienia Powiatu określa też nic o kontroli i
    lokalizacji działalności też nie ma, także nie wiem czy to wszystko się
    wogóle kupy trzyma. Zresztą Kryteriów przyznawania na ten rok też nie
    ma.
    Wiem iż do wniosku PUPu nie ma odwołania ale zawsze może coś niezgodnie
    z prawem zrobili.