eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoArt. 57. Renta z tytułu niezdolności do pracy !!! i co teraz mam zrobiś, wziąść sznur ... › Art. 57. Renta z tytułu niezdolności do pracy !!! i co teraz mam zrobiś, wziąść sznur ...
    From: "jARO" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Art. 57. Renta z tytułu niezdolności do pracy !!! i co teraz mam zrobiś,
    wziąść sznur ...
    Date: Tue, 7 Dec 2004 11:17:53 +0100

    Mam problem, starałem się o rentę ale dostałem pismo
    ... za całkowicie niezdolnego do pracy i zniezdolnego do samodzielnej
    egzystencji, jednak niezdolnoćś powstała po dniu 10.01.2002 r. tj. po
    upływie 18-tu miesięcy od ustania zatrudnienia.

    Art. 57. Renta z tytułu niezdolności do pracy przysługuje ubezpieczonemu,
    który spełnił łącznie następujące warunki:

    1) jest niezdolny do pracy,

    2) ma wymagany okres składkowy i nieskładkowy,

    3) niezdolność do pracy powstała w okresach, o których mowa w art. 6 ust. 1
    pkt 1 i 2, pkt 3 lit. b), pkt 4, 6, 7 i 9, ust. 2 pkt 1, 3-8 i 9 lit. a),
    pkt 10 lit. a), pkt 11-12, 13 lit. a), pkt 14 lit. a) i pkt 15-17 oraz art.
    7 pkt 1-4, 5 lit. a), pkt 6 i 12, albo nie później niż w ciągu 18 miesięcy
    od ustania tych okresów.

    i co teraz mam zrobiś, wziąść sznur i .....

    czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji. ??