  • 1. Data: 2004-12-07 10:17:53
    Temat: Art. 57. Renta z tytułu niezdolności do pracy !!! i co teraz mam zrobiś, wziąść sznur ...
    Od: "jARO" <w...@i...pl>

    Mam problem, starałem się o rentę ale dostałem pismo
    ... za całkowicie niezdolnego do pracy i zniezdolnego do samodzielnej
    egzystencji, jednak niezdolnoćś powstała po dniu 10.01.2002 r. tj. po
    upływie 18-tu miesięcy od ustania zatrudnienia.

    Art. 57. Renta z tytułu niezdolności do pracy przysługuje ubezpieczonemu,
    który spełnił łącznie następujące warunki:

    1) jest niezdolny do pracy,

    2) ma wymagany okres składkowy i nieskładkowy,

    3) niezdolność do pracy powstała w okresach, o których mowa w art. 6 ust. 1
    pkt 1 i 2, pkt 3 lit. b), pkt 4, 6, 7 i 9, ust. 2 pkt 1, 3-8 i 9 lit. a),
    pkt 10 lit. a), pkt 11-12, 13 lit. a), pkt 14 lit. a) i pkt 15-17 oraz art.
    7 pkt 1-4, 5 lit. a), pkt 6 i 12, albo nie później niż w ciągu 18 miesięcy
    od ustania tych okresów.

    i co teraz mam zrobiś, wziąść sznur i .....

    czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji. ??

  • 2. Data: 2004-12-07 13:32:50
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "jARO" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    renta powstała po okresie ochronnym .....ale czy twoja choroba
    uniemożliwiająca powstanie niezdolności powstała również w tym okresie
    ?
    masz prawo odwołać się od decyzji do sądu okręgowego w terminie
    nakreślonym decyzją odmowną w pouczeniu

    --
    ===OPIX===

  • 3. Data: 2004-12-10 09:38:07