  • 1. Data: 2006-05-09 21:02:14
    Temat: Areszt zaliczony na poczet kary - kiedy zatarcie?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Mam nastepujace pytanie - zalozmy, ze np. 10 lat temu, ktos zostal
    aresztowany i spedzil w areszcie 2 lata, po czym zostal zwolniony. Teraz, po
    10 latach (a 8 od opuszczenia aresztu) uprowomocnil sie wobec tej osoby
    wyrok 2 lat pozbawienia wolnosci, na poczet ktorej to kary zaliczono
    osobnikowi areszt tymczasowy.
    Pytanie - kiedy nastapi zatarcie skazania?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2006-05-10 12:37:58
    Od: "iza" <i...@e...pl>

> [...]
    > osobnikowi areszt tymczasowy.
    > Pytanie - kiedy nastapi zatarcie skazania?

    Zatarcie nastąpi z mocy prawa za 2 lata (10 lat od wykonania kary). Można
    jednak złożyć wniosek o wcześniejsze zatarcie skazania - vide przesłanki z
    art. 107 k.k.

    Iza

  • 3. Data: 2006-05-10 20:17:23
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "iza" <i...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Zatarcie nastąpi z mocy prawa za 2 lata (10 lat od wykonania kary). Można
    > jednak złożyć wniosek o wcześniejsze zatarcie skazania - vide przesłanki z
    > art. 107 k.k.

    Czyli ktos np aresztowany w takiej sytuacji i osadzony np. po 10 latach nie
    bedzie figurowal w KRK ani przez chwile?

    Pozdrawiam
    SDD