  • 1. Data: 2006-05-09 19:24:49
    Temat: witam sprawa mieszkania POMOCY
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    sprawa wyglada nastepujaco, mieszkanie spoldzielcze.
    kuzyn ktory tam mieszka zostal wykluczony z czlonkostwa za dlugi.
    dlug zostal splacony w 90% ale zostalo jeszcze tysiac zloty do splacenia i
    teraz pytanie, czy on bedzie mogl przepisac wklad mieszkaniowy 72% mnie
    (kuzynce) (dalekiej) i czy ja bede mogla wykupic to mieszkanie za 28%
    wartosci wycenionej przez rzeczoznawce?oczywiscie wczesniej splace ten dlug
    tj. 1tys zloty, wtenczas on przepisze wklad mieszkaniowy na mnie o ile sie
    da. a jesli tak to na jakiej zasadzie ?i po jakim okresie bede mogla
    sprzedac to mieszkanie ???czy wiaza sie z tym jakies dodatkowe oplaty?????
    prosze o pomoc! jesli malo faktow prosze pisac to dopisze
    pozdrawiam dominika

  • 2. Data: 2006-05-09 20:20:03
    Temat: Re: witam sprawa mieszkania POMOCY
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > teraz pytanie, czy on bedzie mogl przepisac wklad mieszkaniowy 72% mnie
    > (kuzynce) (dalekiej) i czy ja bede mogla wykupic to mieszkanie za 28%

    Nie za 28% tylko za 14%, bo jest ustawowa bonifikata w wysokości 50% róznicy
    pomiędzy wkładami.

    oczywiscie wczesniej splace ten dlug
    > tj. 1tys zloty, wtenczas on przepisze wklad mieszkaniowy na mnie o ile sie
    > da. a jesli tak to na jakiej zasadzie ?

    Tutaj nie jestem pewien, dotychczasowy lokator musi się zrzec wkładu
    mieszkaniowego na twoją rzecz, musisz zostać przyjęta do spółdzielni. Chyba
    spółdzielnia musi się na to zgodzić. Idź do działu członkowskiego spółdzielni i
    porozmawiaj z nimi. Pewnie chętnie sie pozbędą dłużnika.

    i po jakim okresie bede mogla
    > sprzedac to mieszkanie ???

    Praktycznie nastepnego dnia po podpisaniu umowy ustanowienia spółdzielczego
    własnościowego prawa do lokalu.

    czy wiaza sie z tym jakies dodatkowe oplaty?????

    Oprócz uzupełnienia wkładu budowlanego to nie.
    Nie wiem jak bedzie z podatkiem od darowizny od darowanego wkładu
    mieszkaniowego, ale tutaj też sa pewne odstepstwa.