  • 1. Data: 2002-11-29 22:39:20
    Temat: Apteki internetowe
    Od: __Stanisław__ <e-mail: w-aw@wp.pl>

    Czy prawo zezwala na apteki internetowe?
    Stan

  • 2. Data: 2002-11-30 13:35:56
    Temat: Re: Apteki internetowe
    Od: "kasandr@" <d...@y...com>

    > Czy prawo zezwala na apteki internetowe?

    Obiło mi się o uszy że wszysko jest dozwolone co nie jest zabronione.
    Zatem pytanie powinno brzmieć : Czy prawo zabrania tworzyć apteki
    internetowe ??
    Ano w tym grajdole tak, aczkolwiek w USA nie, i chyba u Holendrów też nie.

    --
    Kasandr@

  • 3. Data: 2002-11-30 14:52:09
    Od: __Stanisław__ <e-mail: w-aw@wp.pl>

    Użytkownik "kasandr@" <d...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > internetowe ??
    > Ano w tym grajdole tak, aczkolwiek w USA nie, i chyba u Holendrów też nie.

    Czy zakaz w Polsce odbieracie tak samo jak ja ? To znaczy jako objaw
    debilizmu władzy?
    Wszak dalej możemy kupować przez internet z np USA Mylę się ?
    Stan

  • 4. Data: 2002-11-30 15:22:53
    Od: "kasandr@" <d...@y...com>

    > Czy zakaz w Polsce odbieracie tak samo jak ja ? To znaczy jako objaw
    > debilizmu władzy?
    > Wszak dalej możemy kupować przez internet z np USA Mylę się ?
    > Stan

    Przepraszam za "lekcję" , chciałem tylko podkreślić że prawo jest
    padlinożercą. To co nazywamy prawem tylko deformuje rzeczywistość pod
    potrzeby różnych grup interesu, dlatego ogranicza się do zakazów bo
    urzędnicy wszelkiej maści nie są w stanie kreować rozwoju społeczeństw,
    naturalnie w sensie pozytywnym.

    Odnośnie debilizmu, całkowita zgoda z tym że przykład jeden z bardzo wielu.
    ;-(((
    Dzięki takim decyzjom amerykanie będą jeszcze bogatsi, a my będziemy mieli
    wyłącznie moralne zwycięstwa, których nijak nie można ugryść.

    --
    Kasandr@

  • 5. Data: 2002-11-30 18:30:45
    Od: __Stanisław__ <e-mail: w-aw@wp.pl>

    > Przepraszam za "lekcję" ,

    Niepotrzebnie. Bo słusznie podreśliłaś przejęzyczenie. Należy po tysiąckroć
    powtarzać niektórym iż to co nie jest zakazane jest dozwolone. Tak czesto w
    życiu mamy anomalie prawne... Często Ci co "na górze" potrafią pływać
    [oscylator bankowy !] a ci na dole nie mają zielonego pojęcia o prawie...
    Stan

  • 6. Data: 2002-11-30 23:42:29
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    Użytkownik "__Stanisław__" <e-mail: w-aw@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > życiu mamy anomalie prawne... Często Ci co "na górze" potrafią pływać
    > [oscylator bankowy !] a ci na dole nie mają zielonego pojęcia o prawie...

    Niestety polskie prawo stawia wysokie wymogi co do istnienia aptek w Polsce,
    konsesje, warunki sanitarne, oddzielenie lekarstw od innych artykulow, etc.
    W mysl tych warunkow apteka internetow w Polsce nie moze itniec. Ale latwo
    to obejsc. Wystarczy pojechac do jakiegos kraju, gdzie podatki sa nizsze i
    tam zalozyc firme. Zyski beda dwa.

    A na jakich zasadach dzialaja przedstawicielstwa firm zagranicznych???

  • 7. Data: 2002-12-01 12:01:03
    Od: "DanielR" <d...@w...pl>

    możemy założyć namiastkę apteki internetowej
    mozemy sprzedawać tam parafarmaceutyki
    odżywki, pseudowitaminy, itp

    jak sobie wyobrażacie sprzedaż leków etycznych
    (wydawanych wyłącznie na receptę)
    pomijając to że taka sytuacja jest niebezpieczna,
    ryzykowna, mogąca nie najlepiej wpłynąć
    na zdrowie i życie pacjenta

    a poza tym niewątpliwie powstałby tzw. czarny rynek leków

  • 8. Data: 2002-12-01 12:22:35
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "kasandr@" <d...@y...com> wrote in

    > Obilo mi sie o uszy ze wszysko jest dozwolone co nie jest zabronione.
    > Zatem pytanie powinno brzmiec : Czy prawo zabrania tworzyc apteki
    > internetowe ??
    > Ano w tym grajdole tak, aczkolwiek w USA nie, i chyba u Holendrów tez
    > nie.
    >

    > --
    > Kasandr@

    W obrocie gospodarczym ktory opiera sie na prawie administracyjnym
    (zezwolenie,koncesje itd) ta zasada nie istnieje.Jesli cos jest zabronione to jest
    zabronione i nie da rady wyprowadzac wnioskow typu ze jesli cos jest
    nieuregulowane tzn ze jest dozwolone.Oczywiscie mozesz zadzialac sobie w ten
    sposob ze postapisz tak jak chcesz bo wystepuje niezamierzona luka w prawie ale
    zycze szczescia co do uzerania sie z panstwem bo jest pewne ze jakis urzad sie do
    ciebie przyczepi.

  • 9. Data: 2002-12-01 13:40:18
    Od: "kasandr@" <d...@y...com>

> [...]
    > ryzykowna, mogąca nie najlepiej wpłynąć
    > na zdrowie i życie pacjenta
    >
    > a poza tym niewątpliwie powstałby tzw. czarny rynek leków

    Podział leków dostępnych na i bez recepty nie ma żadnego logicznego
    uzasadnienia (patrz ibuprom a ibuprofen, naproxen a aleve)

    Sprzedawanie noży, pił motorowych a nawet cegieł też jest wysoce
    niebezpieczna i co też wprowadzić recepty?

    A co znaczy: czarny rynek leków?

    --
    Kasandr@

  • 10. Data: 2002-12-02 22:06:49
    Od: "AW" <p...@a...hotmail.com>

> [...]
    >
    > Sprzedawanie noży, pił motorowych a nawet cegieł też jest wysoce
    > niebezpieczna i co też wprowadzić recepty?

    Ale np. morfiny, hormonów itp. nie znajdziesz.
    Nie jestem farmaceutą, tylko chemikiem ale wiem że jest całe mnóstwo
    niebezpiecznych leków.

    Ty zaś Kasandro albo jesteś niedoinformowana albo chciałabyś komuś
    zaszkodzić.

    Argument z nożami i siekierami jest dobry dla dzieci, cyjanek potasu np.
    stosowany jest do srebrzenia.

    > A co znaczy: czarny rynek leków?

    To znaczy sprzedaż leków pacjentom, bez wymaganej na nie recepty.