  • 1. Data: 2019-03-27 20:06:56
    Temat: Analiza dokumentów
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Zgłosiłem sprawę do prokuratury.
    Po roku zebrało się 700 stron dokumentów i zeznań.
    Chce iść z pozwem cywilnym.
    Porobiłem zdjęcia i zacząłem to czytać.
    No i wychodzi
    np w zeznaniach pan A twierdzi że nie zna pana B.
    Ale pan B twierdzi że zna pana A.

    Albo pan W twierdzi że nic nie pamięta
    Po pół roku w kolejnych zeznaniach twierdzi że X
    a po pokazaniu dokumentów że Y.

    Są jakieś metody analizy które pozwalają wychwycić niescisłości
    i sprzeczności w zeznaniach ludzi.

  • 2. Data: 2019-03-27 20:34:47
    Temat: Re: Analiza dokumentów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.03.2019 o 20:06, Bolko pisze:
> [...]
    > a po pokazaniu dokumentów że Y.
    >
    > Są jakieś metody analizy które pozwalają wychwycić niescisłości

    Najlepszą mi znaną metodą jest przeczytanie tego. Rozbieżności w
    zeznaniach się zdarzają i są raczej dowodem na to, że nic nie mataczono.
    Jak w sprawach sie mataczy, to zeznania są uzgodnione .

    To, że A zna B, a B nie zna A niekoniecznie musi o czymkolwiek
    świadczyć. Jeśli to nie jest jakaś silna zażyłość, to mógł po prostu
    osoby nie skojarzyć i tyle.

    Natomiast rozbieżności w kolejno składanych zeznaniach oczywiście
    podważają wiarygodność zeznań. Podlega to ocenie sądu. Warto podnieść to
    przed sądem, ale jakiś poważniejszych wniosków bym na tej podstawie nie
    wyciągał.

  • 3. Data: 2019-03-27 20:36:02
    Od: <4...@9...203602.invalid> (Tom N)

    Bolko w
    ups.com>:

    > np w zeznaniach pan A twierdzi że nie zna pana B.
    > Ale pan B twierdzi że zna pana A.

    B zapewne kłamie ;P

    > Albo pan W twierdzi że nic nie pamięta

    Ba!

    > Po pół roku w kolejnych zeznaniach twierdzi że X
    > a po pokazaniu dokumentów że Y.

    Y aka B zapłacił, ale X aka A zapłacił więcej :O

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2019-03-27 21:58:54
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Najlepszą mi znaną metodą jest przeczytanie tego. Rozbieżności w
    > zeznaniach się zdarzają i są raczej dowodem na to, że nic nie mataczono.
    > Jak w sprawach sie mataczy, to zeznania są uzgodnione .
    A jak ktoś nic nie pamieta?