    Subject: Re: Analiza dokumentów
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Wed, 27 Mar 2019 20:34:47 +0100

    W dniu 27.03.2019 o 20:06, Bolko pisze:
    > Zgłosiłem sprawę do prokuratury.
    > Po roku zebrało się 700 stron dokumentów i zeznań.
    > Chce iść z pozwem cywilnym.
    > Porobiłem zdjęcia i zacząłem to czytać.
    > No i wychodzi
    > np w zeznaniach pan A twierdzi że nie zna pana B.
    > Ale pan B twierdzi że zna pana A.
    >
    > Albo pan W twierdzi że nic nie pamięta
    > Po pół roku w kolejnych zeznaniach twierdzi że X
    > a po pokazaniu dokumentów że Y.
    >
    > Są jakieś metody analizy które pozwalają wychwycić niescisłości
    > i sprzeczności w zeznaniach ludzi.

    Najlepszą mi znaną metodą jest przeczytanie tego. Rozbieżności w
    zeznaniach się zdarzają i są raczej dowodem na to, że nic nie mataczono.
    Jak w sprawach sie mataczy, to zeznania są uzgodnione .

    To, że A zna B, a B nie zna A niekoniecznie musi o czymkolwiek
    świadczyć. Jeśli to nie jest jakaś silna zażyłość, to mógł po prostu
    osoby nie skojarzyć i tyle.

    Natomiast rozbieżności w kolejno składanych zeznaniach oczywiście
    podważają wiarygodność zeznań. Podlega to ocenie sądu. Warto podnieść to
    przed sądem, ale jakiś poważniejszych wniosków bym na tej podstawie nie
    wyciągał.