  • 1. Data: 2006-05-30 21:25:51
    Temat: Amortyzacja
    Od: Berta<b...@a...pl>

    Witam Państwa!!
    W jaki sposób zamortyzowac zakup laptopa powyżej kwoty 3500??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-05-30 22:32:37
    Temat: Re: Amortyzacja
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > W jaki sposób zamortyzowac zakup laptopa powyżej kwoty 3500??

    Zgodnie z okresem na jaki przewiduje sie jego zużycie. Miesiecznie,
    kwartalnie lub rocznie. Metodą degresywną lub linową. To ustawa o
    rachunkowosci.
    Stosujac maksymalną wg przepisów podatkowych roczną stawkę odpisu dla tego
    typu sprzetu. To przepisy podatkowe
    Jesli kupiony jako srodek trwaly - amortyzowac.
    Jesli kupiony w celu odsprzedazy - nie amortyzowac.
    Jesli kupiony na firme w celu uzycia w celach niezwiązanych z prowadzoną
    dzialalnoscia gospodarczą - nieładnie.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl/kh
    www.adekus.pl/auto

  • 3. Data: 2006-05-31 06:15:26
    Od: Berta<b...@a...pl>

    Dziękuje za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie jak postąpić z VAT z faktury. Czy
    amortyzację liczymy od kwoty netto??

    Pozdrawiam serdecznie

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-05-31 06:18:22
    Od: Berta<b...@a...pl>

    Dziekuję za odpowiedź. Chiałam jeszcze zapytac o VAT z faktury czy moge go
    odpisać w miesiącu zakupy czy on także wchodzi do amortyzacji?? Czy amortyzację
    liczymy od kwoty netto??

    Pozdrawiam serdecznie

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2006-05-31 07:11:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Berta wrote:

    > Czy amortyzację liczymy od kwoty netto??

    Jeśli jesteś VAT-owcem nie zwolnionym to netto, w przeciwnym wypadku
    brutto.