  • 11. Data: 2019-04-18 23:34:11
    Temat: Re: Amber Gold : prokurator chce 25 lat więzienia dla Marcina P. i jego żony
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 23:27, Marek pisze:
    > To jest dyskusyjne, czy oszustwo w ogóle miało miejsca. Umowy AG były
    > tak skonstruowane, że złota być nie musiało, kasa mogła być inwestowana
    > w cokolwiek, nawet w mało dochodową linię lotniczą.

    ale ale z tego co wiadomo OLT otrzymało 300 mln, a gdzie jest reszta
    money ?:)

    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/a
    mber-gold-olt-express-lot-pranie-pieniedzy,186,0,233
    4394.html

    "OLT służyło do prania pieniędzy z Amber Gold". Wassermann o
    przesłuchaniach świadków

    - Spółka OLT powstała, by prać pieniądze z Amber Gold. W ten sposób
    prawdopodobnie wyprowadzono nawet 300 mln zł - powiedziała PAP szefowa
    sejmowej komisji śledczej Małgorzata Wassermann (PiS).

    [...]

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 12. Data: 2019-04-19 05:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > To jest dyskusyjne, czy oszustwo w ogóle miało miejsca.

    ROTFL

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 13. Data: 2019-04-19 06:04:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > ROTFL

    Dlaczego pracę obrońcom oskarżonych chcesz odbierać? :-)

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2019-04-19 07:07:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 18 Apr 2019 23:34:11 +0200, u2 <u...@o...pl> wrote:
> [...]
    > szefowa
    > sejmowej komisji śledczej Małgorzata Wassermann (PiS).

    Bzdura na bzdurze. Pani szefowa nie rozumie pojęcia "pralnia
    pieniędzy".Po to się pierze pieniądze by ma końcu procesu je
    odzsykac. Jeśli uważa, że płacenie za paliwo, opłaty za korzystanie z
    lotnisk, leasingu za samoloty to pranie pieniędzy to gratuluję.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2019-04-19 07:22:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 19 Apr 2019 03:59:50 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > ROTFL

    Zamknięto sprytnego przedsiębiorcę, którego jedyną istotną winą są
    nietrafione inwestycje i udzielanie pożyczek ze środków klientów bez
    licencji bankowej. "Piramida finansowa" nie istnieje w KS czy KK,
    przez co w sprawie poległy wszystkie służby poczynając od UKS a
    kończąc na żenujących spektaklach komisji śledczej, w której opowiada
    się brednie typu gdyby Marcin nie był prezesem (kwestia jego
    wcześniejszych wyroków i braku reakcji KRS na powołanie go na prezesa
    zarządu) to by afery nie było.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2019-04-19 07:22:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marek <f...@f...com> pisze:

> [...]
    > odzsykac. Jeśli uważa, że płacenie za paliwo, opłaty za korzystanie z
    > lotnisk, leasingu za samoloty to pranie pieniędzy to gratuluję.

    A jaka sprawność/stratność pralni pieniędzy jest w twojej bajce? 100%?
    Ile z "pozyskanych" cudzych sporych++ pieniędzy wystarczyłoby "przeprać"
    by interes się opłacił? W mojej bajce choćby 5% (15 mln) by
    wystarczyło, ja tam bardzo pazerny nie jestem :-)
    [ ta linia argumentacji wali też w "uproszczenia" Wassermann o ile
    zacytowano ich wszystkie kluczowe elementy]

    BTW AFAIR w tym małżeństwie mąż przyjął nazwisko żony bo swoje miał "ubabrane".
    Nie powinno się więc mówić ile prokurator żąda dla pani P. i jej męża Marcina? ;-)

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2019-04-19 07:26:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Apr 2019 06:04:35 +0200 (CEST), "A. Filip"
    <a...@p...pl> wrote:
    > Dlaczego pracę obrońcom oskarżonych chcesz odbierać? :-)

    IMHO sprawa jest do wygrania i to jeszcze z odszkodowaniem za
    przynajmniej 2 lata niesłusznego aresztu.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2019-04-19 07:37:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marek <f...@f...com> pisze:

> [...]
    > się brednie typu gdyby Marcin nie był prezesem (kwestia jego
    > wcześniejszych wyroków i braku reakcji KRS na powołanie go na prezesa

    Podobnej afery z TYM głównym oskarżonym by nie było?! :-)
    Istoty piramidy finansowej w której kolejni uczestnicy spłacają
    poprzednich nie da się przeważnie podciągnąć "średnio trudno" pod
    istniejące paragrafy?

    Piramidy finansowe były są i będą. Jako ludziska bardzo mocno oberwą to
    zapamiętają na długo by potem kolejni ludzie oberwali bardzo mocno jak
    sprawa zostanie zapomniana. Możemy co najwyżej mieć nadzieje że
    przez 20 lat *wielkich* piramid nie będzie. Istotą _poważnych_ zarzutów
    wobec "instytucji państwa" tak naprawdę jest jak długo Amber Gold mogło
    istnieć i ile forsy zebrać/zedrzeć.

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2019-04-19 08:28:08
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marek <f...@f...com> pisze:

    > IMHO sprawa jest do wygrania i to jeszcze z odszkodowaniem za
    > przynajmniej 2 lata niesłusznego aresztu.

    Wątpię+ ale (swojej) głowy za to nie dam :-)
    Za dużo ludzi za dużo forsy straciło.

    Może ETPC da mu za _nadmiernie długi_ areszt paręnaście tysięcy EUR
    odszkodowania [1] co przy kwocie o której zagarnięcie jest oskarżany
    "będzie na podpaski". Ja tego nie uważam za najbardziej prawdopodobny
    wyrok ETPC ale jednak za całkiem prawdopodobny.

    <spiskowa-teoria-dziejów> Wyciągnie AG "przed wyborami" jest politycznie
    jak znalazł. Byle nie przegiąć pały - wystarczą (poza harcownikami)
    _zdawkowe_ wzmianki że to było "za rządów Tuska/PO" i że nikt z rządu
    Tuska nie poniósł odpowiedzialności (karnej). </spiskowa-teoria-dziejów>

    [1] https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/obronca-by
    lego-szefa-amber-gold-rzad-odmawia-zaplaty-zadoscucz
    ynienia,890392.html

    --
    A. Filip

  • 20. Data: 2019-04-19 08:45:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Apr 2019 07:22:56 +0200 (CEST), "A. Filip"
    <a...@p...pl> wrote:
    > A jaka sprawność/stratność pralni pieniędzy jest w twojej bajce?
    > 100%?

    Nie powtarzaj bredni. Olt nie było żadną pralnią. Inwestycje AG można
    jedynie oceniać pod kątem ich ryzyka biznesowego (małe/duże).

    > Ile z "pozyskanych" cudzych sporych++ pieniędzy wystarczyłoby
    > "przeprać"
    > by interes się opłacił? W mojej bajce choćby 5% (15 mln) by
    > wystarczyło, ja tam bardzo pazerny nie jestem :-)

    Nie ma znaczenia, mylisz pranie z paleniem.

    --
    Marek