    From: "Minotaur" <b...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Allegro - zastrzeżenie dowodu ??!?!?!
    Date: Thu, 27 Aug 2009 16:49:19 +0200

    Witam :)

    Wystawilem pewna zbedna mi rzecz na Allegro - mala wartosc kilakdziesiat
    zlotych, uzywna. Ktos to zakupil, do tej pory normalnie ... dzisiaj w tytule
    przelewu znajduje wpis " ZABEZPIECZNIE DOWODU -KRADZIEŻ" Adres Kupujacego
    drugi koniec Polski.
    Rzecz kupiona wiele miesiecy temu takze wysylkowo chociaz niestety dzisiaj
    juz nie jestem za bardzo dojsc od kogo, patrzylem pobieznie program
    archiwzujacy akucje ale niewielki efekt.
    No ale chyba nie trzeba udowadniac ze sie nie jest wiebladem - a moze
    niestety trzeba :D ? Rzecz ani charakterystyczna, ani nie unikatowa, a juz
    na pewno nie do rozpoznania "po fotce" Na aukcji foto niespecjalnej
    jakosci, w dodatku slonce sprawilo ze akurat dosc rozmazane, z odblaskiem -
    pozatym wyglada zupelnie "normalnie" jak inne tego typu przedmioty - zadnych
    wyjatkowych cech.

    To juz moze spiskowa teoria ale o co temu komus moze chodzic ???

    No bo tak na logike - jesli ja chcialbym uzyskac dowod w postaci towaru
    ktory zostalby mi skradziony to raczej nie wpisywalbym w tytule przelewu
    slowa KRADZIEŻ co jasne jak slonce moglo by sploszyc faktycznego zlodzieja.
    Wiec po co ? :)
    Z drugiej strony rzecz jest nie do rozpoznania ani po fotce, ani nawet
    mysle ze majac ja w reku - nie ma zadnych numerow seryjnych, innych znakow
    szczegolnych czy tego typu rzeczy - nie mam pojecia jak mozna by udowodnic
    ze to "ta" rzecz ... Tak wiec nawet jesli przyjac ze intencje tej osoby sa
    prawdziwe to istnieje jedynie moze promil szansy ze faktycznie moglo byc
    chodzic o ten przedmiot.

    Tak sobie mysle ze moze ktos chce w ten sposob wyludzic np. rzecz ktora
    rzekomo zostala mu skradziona - tylko po co by wplacal pieniadze, w nadziei
    ze ktos sie wystarszy, zwroci mu je + rzecz za darmo - no ale z drugiej
    strony nie probuje sie poki co kontaktowac zeby zlozyc taka "propozycje" ?
    Albo moze chce "wrobic" kogos (w ty wypadku niestety mnie) podmieniajac np.
    rzecz na podobna ktora jest "zamieszana" w jakas sprawe ... z drugiej
    strony to tez mocno naciagane ale takie pomysly przyszly mi do glowy.

    Inna opcja to ze ktos bez zlych intencji ale w goracej wodzie kapany -
    zobaczyl cos podobnego to przedmiotu ktory mu zostal niedawno skradziony i
    tak sie zachowuje (ale to tez nie wyjasnia wpisania slowa kradziez w tytul
    przelewu - przeciez tym zmniejsza swoje szanse ze przedmiot otrzyma )

    A wpisanie tego kradziez w tytule wplaty to takze posrednie nazwaniem mnie
    "zlodziejem" i z tego powodu tez nie moge sobie tak po prostu wyslac tej
    rzeczy jak gdyby nigdy nic. Wrecz czuje sie bezpodstawnie szkalowany w ten
    sposob ... Kontakt z ta osoba utrudniony poki co - telefon milczy, na majla
    z prosba o wyjasnienia nie odpowiada.

    Nie wiem za bardzo jak postapic w tej sytuacji ... Poza tym ze to nic
    przyjemnego,strata czasu etc. moge w razie potrzeby zlozyc wyjasnienia na
    Policji i ewentualnie tam pokazac przedmiot ale wysylac go w tej sytuacji
    to chyba nie bardzo ... Z drugiej strony moze lepiej wyslac zrobiwszy
    poprzednio dokladne fotki albo jakos oznaczywszy przedmiot zeby nie stwarzac
    wrazenia ze sie "unika" i ma sie cos na sumieniu. Z kolei z jakiej racji mam
    sie stresowac takimi rzeczami i cos udowadniac jak osoba zainteresowana
    nawet nie raczy odpisac na majla ...

    Jak najlepiej postapic - oczywiscie bede probowal dowiedziec sie o co chodzi
    bezposrednio od Kupujacego ale wole wiedziec jak to wyglada od strony
    prawnej :)

    I jeszcze jedno - jak to sie odbywa ewentualnie proceduralnie po stronie
    Policji ( takie skladanie wyjasnien) - przy zalozeniu ze: 1) wysle towar 2)
    nie wysle i zwroce pieniadze.
    No bo istnieje duza szansa ze jak za przedmiot placi to chyba nie po to zeby
    tego dalej nie zglaszac :) Zostane pewnie wezwany do zlozenia wyjasnien ? w
    jakim to moze byc terminie?:) Mam nadzieje ze przynajmniej w swoim miejscu
    zamieszkania ;-) a nie turne przez pol Polski :) ?

    pozdrawiam :)