  • 1. Data: 2005-05-18 13:08:23
    Temat: Allegro - sprzedajacy nie chce sprzedac
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    Witam !
    No i wylicytowałem sobie na allegro autko takie
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=51106114 . Spodziewałem się
    problemów ze strony sprzedającego. Przeczytalem podobne wątki w archiwum
    ale tamte dotyczyly troche innych aukcji poniewaz jeden to byla pomylka
    w cenie "kup teraz" a drugi jeszcze coś innego, tutaj aukcja była
    normalną licytacją i bez ceny minimalnej. Zamierzam jednak nie odpuścić
    sprzedającemu. Co mam teraz zrobić, gdzie napisać itd...

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2005-05-18 13:24:22
    Temat: Re: Allegro - sprzedajacy nie chce sprzedac
    Od: "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com>

    On Wed, 18 May 2005 15:08:23 +0200, YaNkEs_69 <y...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > normalną licytacją i bez ceny minimalnej. Zamierzam jednak nie odpuścić
    > sprzedającemu. Co mam teraz zrobić, gdzie napisać itd...

    skoro nie chce, to nie sprzeda. zmusić go możesz jedynie za pomocą kilku
    karków w dresach. możesz jeszcze napisać do faktu albo superexpressu. jak
    będziesz miał szczęście to pani jaworowicz się zainteresuje i gratis
    pochwalisz się swoim nieszczęściem w sprawie dla reportera ;)

    więc lepiej sobie odpuść i ciesz się, że tylko tak cię "oszukano"...

    OPERA --

  • 3. Data: 2005-05-18 14:01:41
    Temat: Odp: Allegro - sprzedajacy nie chce sprzedac
    Od: "Nikon" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gustaw H. <no_spam@no_domain.com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:op.sqy3iwg4b1xvrg@laptop-a...

    strata czasu i szkoda nerwow , jedyne co mozesz zrobic to negatywa wystaic .

    Nikon

  • 4. Data: 2005-05-18 14:27:03
    Temat: Re: Odp: Allegro - sprzedajacy nie chce sprzedac
    Od: "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com>

    On Wed, 18 May 2005 16:01:41 +0200, Nikon <g...@p...onet.pl> wrote:

    > U?ytkownik Gustaw H. <no_spam@no_domain.com> w wiadomo?ci do grup
    > dyskusyjnych napisa?:op.sqy3iwg4b1xvrg@laptop-a...

    > strata czasu i szkoda nerwow , jedyne co mozesz zrobic to negatywa
    > wystaic .

    czemu mnie odpisujesz? to nie ja mam problem.

    OPERA --

  • 5. Data: 2005-05-18 16:02:54
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-18 15:24, Użytkownik Gustaw H. napisał:

> [...]
    > reportera ;)
    >
    > więc lepiej sobie odpuść i ciesz się, że tylko tak cię "oszukano"...

    Z regulaminu Allegro
    http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/user_agreeme
    nt.php#1.9

    8.1. Zgłoszenie oferty kupna przez konto Użytkownika i każde kolejne
    postąpienie w aukcji jest prawnie wiążące i nie może być wycofane przez
    Kupującego.

    8.4. Ofertą, która zwycięży w aukcji jednoprzedmiotowej jest oferta o
    najwyższej wartości (w aukcjach z ceną minimalną, cena minimalna musi
    zostać osiągnięta). Ofertami, które zwyciężą w aukcji wieloprzedmiotowej
    standardowej są te oferty o najwyższych wartościach, które mieszczą się
    zarazem w puli przedmiotów wystawionych przez Sprzedającego na danej
    aukcji. W aukcji wieloprzedmiotowej ostatni z puli zwycięzców może
    zrezygnować z zakupu, jeśli liczba przedmiotów, które wygrał jest
    mniejsza od tej, którą licytował. W takiej sytuacji Sprzedający również
    nie jest zobowiązany do sprzedaży.

    9.1. Umowa zostaje zawarta z chwilą zakończenia aukcji. Wyjątkiem jest
    aukcja wieloprzedmiotowa Kup Teraz, w której umowa zostaje zawarta
    bezpośrednio po skorzystaniu z opcji Kup Teraz (nawet jeśli aukcja nadal
    trwa).

    Czyli sprzedający poprzez wystawienie przedmiotu i kupujący poprzez
    wygranie aukcji zawarli swoistą umowę.

    --
    Witiia

  • 6. Data: 2005-05-18 17:16:29
    Od: "Palm" <p...@-...SPAM--acn.waw.pl>

    Użytkownik "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tutaj aukcja była normalną licytacją i bez ceny minimalnej.
    > Zamierzam jednak nie odpuścić sprzedającemu. Co mam teraz zrobić,

    Ale pamietaj rowniez, ze gdy tak jak to napisales nie zamierzasz
    odpuscic z samochod moze ulec "niespodziwanemu wypadkowi" i zmienic
    obecny stan fizyczny w "wypadku losowym" ;] - odpusc i co najwyzej
    przeslij mu kopie listu do allegro z prosba o zablokowanie konta
    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 7. Data: 2005-05-18 17:24:37
    Od: "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com>

    On Wed, 18 May 2005 18:02:54 +0200, Witiia
    <w...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > trwa).
    >
    > Czyli sprzedający poprzez wystawienie przedmiotu i kupujący poprzez

    zgadza się. i co z tego wynika? że można go oskarżyć o... złamanie
    regulaminu allegro :D
    a kierując sprawę do sądu trzeba wykazać, że działanie takiej to a takiej
    osoby spowodowało straty. a o jakich stratach tu może być mowa? prądu na
    wysłanie maila? utrata czasu? wątpię, czy jakikolwiek sąd przyjąłby taką
    sprawę. w polsce oczywiście. może z czasem to się zmieni.

    można co najwyżej zgłosić sprawę do allegro i oni mu co najwyżej pogrożą
    palcem. bo przecież kasę za wystawienie i tak dostaną. a gość odpisze, że
    samochód sprzedał już wcześniej, albo się rozmyślił, tylko nie mógł
    wycofać aukcji bo np. prądu brakło, albo zapomniał hasła albo cokolwiek. i
    możesz mu skoczyć, niestety.

    OPERA --

  • 8. Data: 2005-05-18 17:34:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gustaw H. napisał(a):

> [...]
    > prądu na wysłanie maila? utrata czasu? wątpię, czy jakikolwiek sąd
    > przyjąłby taką sprawę. w polsce oczywiście. może z czasem to się zmieni.

    Niezupełnie. Doszło do zawarcia umowy, jest świadek (allegro) i można
    dochodzić swoich praw na podstawie KC

    M.

  • 9. Data: 2005-05-18 17:42:52
    Od: "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com>

    On Wed, 18 May 2005 19:34:05 +0200, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Niezupełnie. Doszło do zawarcia umowy, jest świadek (allegro) i można
    > dochodzić swoich praw na podstawie KC

    twierdzę tylko, że niska szkodliwość społeczna oraz wartość przedmiotu
    sporu spowodują odrzucenie pozwu. a wystawiający będzie się bronił jak to
    opisałem. dlatego powtórzę: bez szans. nie zmusisz gościa do sprzedaży
    jeśli nie będzie chciał. a za taką cenę na pewno nie będzie chciał.

    OPERA --

  • 10. Data: 2005-05-18 18:15:29
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com> naskrobał/a w

    > twierdzę tylko, że niska szkodliwość społeczna

    W cywilnym??

    > oraz wartość
    > przedmiotu sporu spowodują odrzucenie pozwu.

    Na jakiej niby podstawie?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Out of my mind. Back in five minutes.