  • 51. Data: 2006-02-23 21:29:29
    Temat: Re: Allegro, poczta, zaginiona paczka
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Wed, 22 Feb 2006 09:23:57 -0600, witek napisał(a):

    > Jak wysyłasz towar warty 500 razy tyle nieubezpieczoną paczką to za
    > głupotę się niestety płaci.
    A jaką kwotę wpisać w przypadku wysyłki dokumentów, których utrata powoduje
    wymierne, nieznane jednak w chwili nadawania przesyłki koszty?

    --
    pozdro
    poreba

  • 52. Data: 2006-02-23 22:06:39
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Rozumiem, ze w przypadku formy zapłaty "za zaliczeniem pocztowym"
    > Sprzedającemu przysługuje roszczenie zapłaty ceny od Kupującego pomimo
    > "zaginięcia" przesyłki przez Pocztę?

    tak w przypadku gdy sprzedajacy wykaze ,ze PP zagubila przesylke

    polecam zapoznac sie z wyrokiem , ktory wskazalem w jednym z postow ponizej
    \
    pozdrawiam

  • 53. Data: 2006-02-23 23:40:31
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    Lookasik napisał(a):

    [...]
    > odniósł sie ... zapoznaj sie z uzasadnieniem

    A rzuciłbyś linka/wkleił na grupie/posłał mi na priv, bo nie mam do niego
    żadnego dostępu?

    > tam nawet Sad poszedl dalej... jezeli wyslal kupujacemu "za pobraniem " i
    > poczta zagubila paczke a sprzedajacy to wykazal to kupujacy ma zaplacic cene
    >
    > wykladnia powyzsza wiaze sie IMHO po prostu z miejscem spelnienia
    > swiadczenia.. a w tym wypadku jest to siedziba dluznika czyli sprzedajacego

    Jest to siedziba w związku z art. 454? A nie jest tak, że z istoty sprzedaży
    na odległość wynika, że miejscem spełnienia świadczenia jest miejsce
    zamieszkania kupującego?

    Ale 544 p. 2 dotyczy właśnie sytuacji, gdy rzecz ma zostać wysłana do
    miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia...

    Paweł Marcisz

  • 54. Data: 2006-02-23 23:52:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2006 22:29:29 +0100, poreba napisał(a):

    > A jaką kwotę wpisać w przypadku wysyłki dokumentów, których utrata powoduje
    > wymierne, nieznane jednak w chwili nadawania przesyłki koszty?

    A są jeszcze na tyle nieodpowiedzialni ludzie, żeby tak ważne dokumenty
    wysyłać paczką pocztową a nie kurierem?

    A maksymalne odszkodowanie jakie możesz w takim przypadku uzyskać od Poczty
    Polskiej to 70000 zł, ale za to koszt nadania paczki ubezpieczonej na taką
    kwotę to ponad 1400 zł :) Kurierem będzie i taniej, i bezpieczniej.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 55. Data: 2006-02-24 08:19:05
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Pawel Marcisz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Lookasik napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > A rzuciłbyś linka/wkleił na grupie/posłał mi na priv, bo nie mam do niego
    > żadnego dostępu?

    jasne... poszlo na priv

    > Jest to siedziba w związku z art. 454? A nie jest tak, że z istoty
    > sprzedaży
    > na odległość wynika, że miejscem spełnienia świadczenia jest miejsce
    > zamieszkania kupującego?

    IMHO nie... miejscem spelnienia jest nadal siedziba sprzedajacego.
    oczywiscie zakaldamy ,ze nie bylo zadnych postanowien umownych

    > Ale 544 p. 2 dotyczy właśnie sytuacji, gdy rzecz ma zostać wysłana do
    > miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia...

    no wlasnie... bo miejsce spelnienia jest u sprzedawcy

  • 56. Data: 2006-03-01 00:56:35
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Lookasik napisał(a):

    > jasne... poszlo na priv

    Jesli mozesz to wrzuc na grupe. Jesli nie, to na priv :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \