  • 11. Data: 2006-02-22 14:30:56
    Temat: Re: Allegro, poczta, zaginiona paczka
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Użytkownik " b" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To niech zwroci pieniadze, bo nie wywiazal sie z umowy w koncu.
    > Zaginiona paczka to problem wysylajacego a nie kupujacego - on moze sie
    > szarpac z poczta teraz ale nabywce to malo interesowac powinno.
    >
    > Poza tym on zadnej paczki mogl nie wysylac :) a teraz tylko kreci :)
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > Jacek

    Witam.

    Miesięcznie wysyłam grubo ponad 200 przesyłek i przypadek opisany również miał
    miejsce. Jeżeli była to przesyłka z zawartościuą którą już nie dysponuję to
    natychmiast zwracam całą kwotę kupującemu i oczywiści wszczynam procedurę
    odszkodowawczą. Na ogół uzyskuję to czego żądam. Natomiast jeżeli mogę wysłać
    powtórnie to co było w paczce, to wysyłam i szarpię pocztę o odszkodowanie.

    Pozdrówka.

  • 12. Data: 2006-02-22 14:45:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2006 15:16:39 +0100, castrol napisał(a):

    > Nie dopelnil bo paczka nie zostala dostarczona.

    Owszem, dopełnił. To, że nie została dostarczona to nie jest jego wina i
    nie może za to ponosić odpowiedzialności. Chciałbyś zwracać pieniądze
    ludziom, którzy poskąpili 5 zł i nie wybrali firmy kurierskiej zamiast PP?

    > W takim wypadku powinien zwrocic pieniazki, badz wyslac towar jeszcze raz.
    > W przeciwnym razie nadawca moze dochodzic naleznosci na drodze sadowej.

    Może, co nie znaczy, że wygra taką sprawę.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2006-02-22 14:46:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 22 Feb 2006 15:30:56 +0100, złodziej podatków napisał(a):

> [...]
    > powtórnie to co było w paczce, to wysyłam i szarpię pocztę o odszkodowanie.

    I w przypadku nieubezpieczonej paczki odzyskujesz głupie 70 czy 100 zł,
    podczas gdy towar mógł być wart 500x tyle.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2006-02-22 15:03:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    scream napisał(a):

    > Owszem, dopełnił. To, że nie została dostarczona to nie jest jego wina i
    > nie może za to ponosić odpowiedzialności. Chciałbyś zwracać pieniądze
    > ludziom, którzy poskąpili 5 zł i nie wybrali firmy kurierskiej zamiast PP?

    Jest o tym w KC, o czym znowu jest w archiwach tej grupy.

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 15. Data: 2006-02-22 15:05:08
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <kqthgyrxoff2$.bvb3xlespy6n.dlg@40tude.net>, scream wrote:

    > I w przypadku nieubezpieczonej paczki odzyskujesz głupie 70 czy 100 zł,
    > podczas gdy towar mógł być wart 500x tyle.

    To trzeba wysyłać przesyłką wartościową.

    A jak ty sobie to wyobrażasz? Kupujesz coś na allegro lub w sklepie
    internetowym, płacisz przelewem (300zł), czekasz, tydzień, dwa, trzy,
    paczki już PP raczej nie dostarczy, sprzedawca/sklep wysyła ci maila,
    że wysłał i zaginęło na poczcie, ale może ci przelać 80zł pocztowego
    odszkodowania, ty mówisz OK i zapominasz o sprawie?

    Renata

  • 16. Data: 2006-02-22 15:16:33
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 22 Feb 2006 16:03:22 +0100, januszek napisał(a):

    > Jest o tym w KC, o czym znowu jest w archiwach tej grupy.

    Mógłbyś jakoś naprowadzić? Bo jeśli się mylę, to chciałbym (na przyszłość)
    wiedzieć :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 17. Data: 2006-02-22 15:19:01
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Owszem, dopełnił. To, że nie została dostarczona to nie jest jego wina i
    > nie może za to ponosić odpowiedzialności. Chciałbyś zwracać pieniądze
    > ludziom, którzy poskąpili 5 zł i nie wybrali firmy kurierskiej zamiast PP?

    I tym bardziej nie jest to wina odbiorcy - czyli co?? PAT - nabywca nie ma
    pieniedzy i towaru a nadawca ma wszystko gdzies??

    No to nabywca fatyguje sie do prokuratury z doniesieniem o oszustwie

    I co to ma za znaczenie ze 5 zl ktos poskapil?? Przesylka nie zostala
    doreczona nadal - nabywca bedzie sie jej domagal, albo zwrotu pieniedzy.

    Jacek

  • 18. Data: 2006-02-22 15:21:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    scream napisał(a):

    > Mógłbyś jakoś naprowadzić? Bo jeśli się mylę, to chciałbym (na przyszłość)
    > wiedzieć :)

    Jasne, chetnie. Otóż jest coś takiego jak google... ;P

  • 19. Data: 2006-02-22 15:23:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:

    > I w przypadku nieubezpieczonej paczki odzyskujesz głupie 70 czy 100 zł,
    > podczas gdy towar mógł być wart 500x tyle.

    Jak wysyłasz towar warty 500 razy tyle nieubezpieczoną paczką to za
    głupotę się niestety płaci.

  • 20. Data: 2006-02-22 15:46:36
    Od: Miernik <m...@f...org>

    castrol <j...@w...blumen.pl> wrote:

> [...]
    >
    > I co to ma za znaczenie ze 5 zl ktos poskapil?? Przesylka nie zostala
    > doreczona nadal - nabywca bedzie sie jej domagal, albo zwrotu

    Moim zdaniem jak ktoś coś kupuje na Allegro to to prawnie wydląda tak:

    Nabywca zakupił przedmiot od sprzedawcy i jest on jego własnością. Leży
    on co prawda dalej fizycznie u sprzedawcy. Dlatego też nabywca zamawia u
    sprzedawcy usługę zapakowania przedmiotu w paczkę, zaniesienia na pocztę
    i nadania w okienku z wykorzystaniem wybranych przez nabywcę (w tym
    momencie już dawno właściciela przedmiotu!) usług Poczty Polskiej. W tym
    momencie jakakolwiek odpowiedzialność sprzedawcy się kończy (poza
    zgodnością towaru z umową i ewentualną gwarancją). Nie jest on już ani
    właścicielem przedmiotu, ani nie leży w jego zainteresowaniu w jaki
    sposób nabywca, lub osoby/instytucje/firmy którym nabywca powierzył
    przedmiot (czyli Poczta Polska) nim dysponują, zgubią itp. Jest on tylko
    pośrednikiem między nabywcą a Pocztą Polską który zanosi fizycznie
    przedmiot na pocztę, posłańcem. Czy gdyby nabywca zamiast skorzystać z
    tej dodatkowej usługi (zaniesienia na Pocztę) sprzedawcy, wysłał osobę
    trzecią (własnego posłańca, kolegę zamieszkałego w tym mieście) do domu
    sprzedawcy aby ten posłaniec odebrał przedmiot od sprzedawcy, zapakował
    i zaniósł na pocztę, to gdy Poczta Polska zgubiłaby tak nadany
    przedmiot, to ten posłaniec za to by odpowiadał materialnie? Oczywiście
    że nie. Sprzedawca przedmiotu nadając przedmiot który kupił nabywca na
    poczcie jest w identycznej roli jak ten posłaniec, i odpowiada za to co
    zrobi z paczką Poczta Polska w identycznym zakresie jak taki posłaniec -
    czyli w żadnym.

    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm