  • 1. Data: 2004-11-09 16:40:48
    Temat: Allegro - drugie życie pewnej kurtki
    Od: "marthen" <marthen@nospam@gazeta.pl>

    Witam.

    Moja znajoma ma pewien problem związany z allegro.
    W połowie października wystawiła na licytację kurtkę. Kurtka jakich
    wiele, nic szczególnie wartościowego. W zasadzie na ową kurtkę było
    dwóch chętnych i wywindowali cenę dość wysoko. Kurtka została wysłana
    do zwycięzcy, ten ją odebrał i nie zgłaszając żadnych zastrzeżeń
    wystawił pozytywny komentarz. Ale po dokładnych przymiarkach okazało
    się, że kurtka jest za mała. Ów zwycięzca aukcji dogadał się z tą
    drugą chętną na kurtkę osobą i sprzedał jej kurtkę poza allegro.
    I teraz pojawia się problem: osoba ta stwierdziła, że kurtka jest
    zniszczona, zamek się rozpada i generalnie rzecz biorąc kurtka nie
    odpowiada opisowi zawartemu aukcji (zwycięzca aukcji nie wnosił
    żadnych zastrzeżeń do stanu kurtki). Zaproponowała mojej znajomej
    zwrot kurtki. Ta jednak się nie zgodziła, argumentując iż nie ponosi
    żadnej odpowiedzialności za dalszy los kurtki, po sprzedaniu jej
    faktycznemu zwycięzcy aukcji.

    Czy możecie jej pomóc, podając podstawę prawną, która wyjaśniłaby całą
    zaistniałą sytuację?
    --
    marthen

  • 2. Data: 2004-11-09 17:59:43
    Temat: Re: Allegro - drugie życie pewnej kurtki
    Od: "maroko" <m...@h...pl>

    ten drugi koles zawarl umowe kupna sprzedazy z tym pierwszym klientem wiec
    wg mnie nie ma mozliwosci domagania sie od niej czegokolwiek, przeciez stan
    kurtki mogl sie pogorszyc w wyniku uzywania przez pierwszego kupca.
    ona nie jest do niczego zobowiazana
    to tak ja kupilbym od goscia dwuletnie auto i powiedzial w salonie ze nie
    podoba mi sie zawieszenie albo tapicerka i prosze ja wymienic... jakas
    bzdura
    niech tego kolesia zignoruje...
    jedynie pierwszy kupiec moglby sie od niej czegos domagac, jak sam piszesz
    niczego nie zglaszal wiec sprawa zamknieta

    kodeks cywilny art. 70 ze znaczkiem 1 i nastepne
    kc art. 535 i nastepne

  • 3. Data: 2004-11-09 18:54:41
    Od: "marthen" <marthen@nospam@gazeta.pl>

    maroko wrote:
    > to tak ja kupilbym od goscia dwuletnie auto i powiedzial w salonie
    ze
    > nie podoba mi sie zawieszenie albo tapicerka i prosze ja wymienic...

    No właśnie. Też tak uważam.
    > kodeks cywilny art. 70 ze znaczkiem 1 i nastepne
    > kc art. 535 i nastepne

    Dzięki :)
    --
    marthen @ czerwony 100NX pms edition
    & Nitro Guillame Chastagnol 159

  • 4. Data: 2004-11-10 03:05:41
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marthen" <marthen@nospam@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    A jaka jest pewność, że to jedna i ta sama kurtka? Może zamienił ją pierwszy
    kupujący i stąd wynika problem.

  • 5. Data: 2004-11-10 11:12:22
    Od: "juras" <j...@m...ru>

> [...]
    > się, że kurtka jest za mała. Ów zwycięzca aukcji dogadał się z tą
    > drugą chętną na kurtkę osobą i sprzedał jej kurtkę poza allegro.

    Powiedz mi co masz do tej drugiej transakcji, to juz przeciez calkiem inna
    bajka.Za Twoja transakcje dostales(as) juz ocene i temat sie konczy.
    juras