  • 1. Data: 2004-11-09 15:07:46
    Temat: Siłownia w bloku - ciąg dalszy
    Od: "Szkudnik" <n...@m...pl>

    Witam!
    Jakiś czas temu poruszałem problem zrobienia siłowni w bloku. Pojawił się
    jednak kolejny problem. Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej kazał napisać nam
    podanie i zebrać podpisy od lokatorów, którzy wyrażają zgodę (tylko z jednej
    klatki - tej w której mieszkają pomysłodawcy siłowni).
    Napisaliśmy podanie i zebraliśmy podpisy - prawie wszyscy się zgodzili i
    pochwalali pomysł (młodzi czymś się zajmą itp). Oczywiście osoba, która
    należy do zarządu nie wyraziła zgody.
    Podanie z podpisami zanieśliśmy do jednego z członków zarządu. Ten nam
    powiedział, że siłowni nie będzie mimo, że większość osób wyraziła zgodę
    ponieważ rozmawiał z Panią, która mieszka nad "naszym" pomieszczeniem w
    piwnicy i ta nie wyraziła zgody na to (Pani ta jest przewodnicząca zarządu i
    nigdy jej nie ma).
    Czy jest to możliwe? Wkońcu mamy większość podpisów i wydaje mi się, że
    zostało to w jakiś sposób przegłosowane.
    Chciałbym dodać jeszcze, że zarząd jest przeciwny siłowni i robi wszystko
    aby ona nie powstała (np. namawianie lokatorów aby nie wyrażali zgody,
    ciągła zmiana wymagań, twierdzenie że podłoga w piwnicy nie wytrzyma itp.).
    Czy są gdzieś spisane "prawa" istniejące w bloku?

    Z góry dziękuję
    Ziaczek

  • 2. Data: 2004-11-09 15:30:14
    Temat: Re: Siłownia w bloku - ciąg dalszy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szkudnik" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    Szczerze mówiąc, to wobec niejednomyślności współwłaścicieli zostaje Wam
    droga sądowa. Niestety, to nie sejm i większość się nie liczy. Musza być
    wszyscy.

  • 3. Data: 2004-11-09 20:19:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli z Zarządem nie można wygrać?

    Można, ale w sądzie. Tu już nawet nie tyle o zarząd chodzi, co o
    współwłaścicieli. Każdy z nich jest właścicielem ułamka tego wspólnego
    pomieszczenia.

  • 4. Data: 2004-11-09 20:21:06
    Od: "Szkudnik" <n...@m...pl>

  • 5. Data: 2004-11-09 21:42:31
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cmqs9f$7ev$2@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Szczerze mówiąc, to wobec niejednomyślności współwłaścicieli zostaje Wam
    > droga sądowa. Niestety, to nie sejm i większość się nie liczy. Musza być

    Nie śledziłam pierwszego wątku, więc nie do końca wiem o co chodzi,
    ale dlaczego muszą być wszyscy, a nie wystarczy większość?

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 6. Data: 2004-11-10 03:07:27
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncp2ee7.7j3.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    Bo wszyscy są współwłaścicielami tej nieruchomości. Nie mam pod ręką kodeksu
    cywilnegoi w przystępnej postaci, by Ci wskazać artykół, ale tak na pewno
    jest przy nieruchomości. W razie braku jednomyślności zostaje sąd.

  • 7. Data: 2004-11-10 08:54:07
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cms0gt$48t$1@news.onet.pl>, Robert Tomasik - praca wrote:
> [...]
    > cywilnegoi w przystępnej postaci, by Ci wskazać artykół, ale tak na pewno
    > jest przy nieruchomości. W razie braku jednomyślności zostaje sąd.

    A dlaczego nie ma zastosowania ustawa i własności lokali?

  • 8. Data: 2004-11-10 09:11:35
    Od: "CR" <n...@a...pl>

> [...]
    >
    > Można, ale w sądzie. Tu już nawet nie tyle o zarząd chodzi, co o
    > współwłaścicieli. Każdy z nich jest właścicielem ułamka tego wspólnego

    jesli sa tylko wspolwlasciciele to zgoda wszystkich
    [jednomyslnosc] albo sad.
    ale mozna powolac zarzad [osobe zarzadzajaca, grupe osob]
    i oni moga podejmowac decyzje w zakresie ich kompetencji
    [nadanych statutowo- tak to sie chyba nazywa]
    a zarzad w spoldzielniach podejmuje uchwaly[?] wiekszosciowo.

  • 9. Data: 2004-11-10 17:24:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncp3lpf.c3n.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > A dlaczego nie ma zastosowania ustawa i własności lokali?

    Po pomieszczenie piwniczne z reguły nie jest lokalem (no chyba, że jest). A
    z art. 1 tej ustawy wynika, ze ona tylko tego dotyczy, a w pozostałym
    zakresie kodeks cywilny. Dla wspólnego w tym wypadku pomieszczenia ma
    zastosowanie art. 199 kc: "Do rozporządzania rzeczą wspólną oraz do innych
    czynności, które przekraczają zakres zwykłego zarządu, potrzebna jest zgoda
    wszystkich współwłaścicieli. W braku takiej zgody współwłaściciele, których
    udziały wynoszą co najmniej połowę, mogą żądać rozstrzygnięcia przez sąd,
    który orzeknie mając na względzie cel zamierzonej czynności oraz interesy
    wszystkich współwłaścicieli.".

  • 10. Data: 2004-11-10 21:00:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szkudnik wrote:

    > ciągła zmiana wymagań, twierdzenie że podłoga w piwnicy nie wytrzyma itp.).

    ROTFL... Boją się, żeby upadające hantle nie przebiły się do
    mieszkających piętro niżej? Jakąś pod-piwincę jeszcze w budynku macie?
    Czy może budynek stoi nad wrotami do piekieł? ;->

    Współczuję debili zarządzie...