    From: NorN <n...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Alimenty - prośba o pomoc!
    Date: Tue, 12 Jul 2005 14:07:32 +0200
    Sender: n...@v...pl@217.197.73.37

    Witam Grupowiczów!

    Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w następującej sytuacji:
    Ojciec odszedł od mojej matki długo przed moim urodzeniem. Matka nigdy
    nie starała się o żadne alimenty, nie starała się go odszukać. Na dzień
    dzisiajszy nikt nie wie, czy on żyje, gdzie mieszka itp. Matka nie jest
    pewna nawet pisowni jego nazwiska (głoska "t" lub "d" na końcu), choć w
    moim akcie urodzenia jest ono wpisane (możliwe, że błędnie).
    Od września zaczynam studia zaoczne. Obecnie na osobę przypada dochód
    426,50 zł. Na uczelni powiedziano mi, iż stypendium socjalne nie będzie
    mi przysługiwalo, póki nie zostaną podjęte starania o odnalezienie ojca
    celem przyznania alimentów.
    Matka unosi się dumą, dlatego to ja muszę się starać o przyznanie
    alimentów, bądź uzyskanie jakichś dodatkowych pieniędzy, aby móc studiować.
    Nie wiem od czego zacząć, jakie mam prawa, gdzie szukać pomocy i ile
    może mnie to kosztować.

    Z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomoc!
    Pozdrawiam!
    NW