  • 1. Data: 2002-03-26 09:01:57
    Temat: Alimenty na tesciowa!!
    Od: "slaweksy" <s...@2...pl>

    Witam
    Mam pytanie.Jezli bedac malzenstwem place alimenty na tesciowa,co
    sie stanie z tymi alimentami jezeli wezme rozwod z zona??Zostana
    zmiejszona wg zarobkow zony?Czy zostaja w takiej samej kwocie,i ja
    tez bede musial je placic?

    --
    Pzdr..----S.S.
    s...@2...pl

  • 2. Data: 2002-03-26 15:54:07
    Temat: Re: Alimenty na tesciowa!!
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, slaweksy wrote:

    > Witam
    > Mam pytanie.Jezli bedac malzenstwem place alimenty na tesciowa,co

    Niemożliwe - powinowaci nie mogą żądać alimentów. Chyba że płacisz żonie,
    która z kolei płaci swojej matce.

    > sie stanie z tymi alimentami jezeli wezme rozwod z zona??Zostana

    Powinowactwo trwa mimo rozwodu, więc jeśli faktycznie płaciłbyś teściowej,
    to nic by się nie zmieniło.

    > zmiejszona wg zarobkow zony?Czy zostaja w takiej samej kwocie,i ja
    > tez bede musial je placic?

    Prawdopodobnie zostaną przeliczone na nowo - nie wiem czy + czy -, biorąc
    pod uwagę nową sytuację obojga małżonków.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-26 17:29:21
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Użytkownik "slaweksy" <s...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie stanie z tymi alimentami jezeli wezme rozwod z zona??Zostana
    > zmiejszona wg zarobkow zony?Czy zostaja w takiej samej kwocie,i ja

    W wyroku czy w zawartej ugodzie jest dokładnie podane kto i na kogo do
    czyich rąk ma płacić alimenty .. do którego każdego miesiąca itd. z
    ustawowymi odsetkami w razie zwłoki itp
    .>>>. tak długo będzie to ważne aż wyrok nie zostanie uchylony

    byłej teściowej

    Musisz zobaczyć jak brzmi treść orzeczenia sądowego kogo sędzie zobowiązał
    do alimentów na rzecz teściowej ...jeżeli rozgraniczył w częściach płatność

  • 4. Data: 2002-03-26 20:36:47
    Od: "slaweksy" <s...@2...pl>

    Sandra napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    zobowiązał
    >do alimentów na rzecz teściowej ...jeżeli rozgraniczył w

    Wszystko ok.Ale wydaje mi sie ,biorac rozwod z zona,bede placil
    alimenty na dziecko.A na tesciowa tez??
    Przeciez ona bedzie dla mnie obca kobieta.Interesuje mnie to czy
    te alimenty po rozwodzie dalej beda mnie meczyc(oczywiscie na
    tesciowa)??Czy beda ciazyc tylko na bylej zonie??

  • 5. Data: 2002-03-26 21:13:13
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

> [...]
    > te alimenty po rozwodzie dalej beda mnie meczyc(oczywiscie na
    > tesciowa)??Czy beda ciazyc tylko na bylej zonie??

    przeczytasz dokładnie zawartą treść dot. kto jest zobowiązany do
    alimentacji odp. na twoje pytania . Wydaje mi się ,że nigdy tego orzeczenia
    nie miałeś w ręku . A jeśli pomyłka jakiegoś młodego asersora nie wiem ,
    więc proponuje przeczytanie ugody .Jeśli jest tak jak ty mówisz ?????
    należy uchylić to orzeczenie ... A jeśli nie jesteś ujęty w zawartej treści
    ( myśle ,że tak ) tylko twoja żona ... To odp. masz jasną .
    Sandra

  • 6. Data: 2002-03-26 22:47:19
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, slaweksy wrote:

    > Wszystko ok.Ale wydaje mi sie ,biorac rozwod z zona,bede placil
    > alimenty na dziecko.A na tesciowa tez??

    Nigdy - chyba teściowa może sama się utrzymać :-)

    > Przeciez ona bedzie dla mnie obca kobieta.Interesuje mnie to czy

    Nope - nadal będzie twoją powinowatą.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-03-27 23:04:42
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie stanie z tymi alimentami jezeli wezme rozwod z zona??Zostana
    > zmiejszona wg zarobkow zony?Czy zostaja w takiej samej kwocie,i ja

    Obowiązek alimentacyjny obciążą tylko krewnych w linii prostej, rodzeństwo i
    ewentualnie byłego małżonka. Ponieważ nie jesteś krewnym teściowej nie
    będziesz musiał jej nic płacić.
    Żona będzie mogła wystąpić do Sądu o obniżenie alimentów zasądzonych od niej
    na rzecz matki, jeżeli wykaże, że jej sytuacja materialna po rozwodzie
    uległa pogorszeniu.
    A tak z ciekawości: miałby to być rozwód "taktyczny"? Jeżeli tak, to
    dlaczego tak wam zalezy na tym, aby nie pomagać teściowej?
    Rob