  • 1. Data: 2002-03-26 06:36:28
    Temat: Proszę pomóżcie - użyczenie albo coś innego
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Proszę o pomoc w następującej sprawie: jesteśmy razem z siostrą
    współwłaścicielkami domu z częścią warsztatową który rodzice darowali na nam
    jakieś 10 lat temu. W tej chwili, po śmierci Mamy, faktycznie mieszka tam
    tylko Tato, obie z siostrą lada chwila się wymeldujemy. Czy i w jaki sposób
    (jak najmniej skomplikowany ... i kosztowny...) można załatwić np. użyczenie
    lub też dożywotnią służebność użytkowania domu i warsztatu (w warsztacie Tato
    prowadzi działalność ale niestety bez kokosów ...) na rzecz Taty. Z tego co
    wiem w tej chwili w przypadku użyczenia nawet bezpłatnego trzeba odprowadzić
    podatek. Czy w przypadku dożywotniej służebności - jeśli jest to w ogóle
    możliwe, będzie można kiedyś taką nieruchomość sprzedać? Proszę, proszę, proszę
    - pomóżcie, Małgorzata

    m...@n...pl
    0...@w...pl

  • 2. Data: 2002-03-26 12:21:02
    Temat: Re: Proszę pomóżcie - użyczenie albo coś innego
    Od: "Radosław Kwiatkowski" <k...@i...pl>

    Podstawowe pytanie to po co ustanawiać jakąkolwiek służebność, dzierżawę lub
    użyczenie. Jeśli jest osobą zameldowaną w domu, to w ogóle co za problem.
    Jeśli nie jest to go zameldujcie na stałe i koniec. Dla jakich celów wymaga
    to odrębnej regulacji stosunku prawnego. Przecież działalność gospodarczą
    może prowadzić w państwa warsztacie. Jeżeli nie będzie umowy z tytułu
    czynszu, użyczenia itd. to nie odlicza go od uzyskanych przychodów a tym
    samym także nie łamie przepisów skarbowych. Nie jest to działlność
    mkoncejonowana, po co stwarzać sobie problemy.

    Pozdrawiam Radek

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...